וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכשוך אלוהי: הבריכות המדהימות בעולם שיצר הטבע

דן קשאני

13.1.2015 / 0:19

מקורות המים הכי טובים בעולם לשחייה הם אלו שיוצר הטבע בפינות חבויות, בתוך מערות ואפילו, רחמנא ליצלן, בבולענים. וכן, אפשר לשחות בהם! אז הנה 7 הבריכות הטבעיות הכי יפות שיש ביקום הזה

בריכת המילטון טקסס, ארה"ב. ShutterStock
גג המערה התמוטט ויצר מקווה מים. בריכת המילטון בטקסס, ארה"ב/ShutterStock

יש אנשים שאוהבים את ריח הכלור, הוא מזכיר להם שהם מתקרבים אל שכשוך נעים או אימון שחייה מאומץ. יש אנשים שאדישים אליו ויש את אלו שלא יכולים לסבול אותו, אני מודה - אני אחד מהם.

אם גם אתם מתעבים את ניחוח הכלור שלא עוזב את גופכם גם אחרי מקלחת וקרצוף הגוף - הכתבה הזו היא בדיוק בשבילכם (ובשבילי). אספתי עבורכם את שבע הבריכות הטבעיות היפות ביותר בעולם. לא רק שאין בהן כלור - כל אחת ואחת מהן היא יצירת אמנות משוגעת של הטבע. אז הרשו לי לקטוע את ההקדמה ופשוט "לקפוץ למים" - הנה מתחילים.


עוד יצירות טבע מרהיבות שאתם חייבים לראות:
עכשיו זה רשמי: נבחר האי היפה ביותר בעולם
10 גשרים מדהימים שיצר הטבע בעולם
שלח לי שקט: המקומות הכי נידחים בעולם
זהו המקום היפה בעולם שאף לא שמעתם עליו

7. הבריכות התחתונות של הפארק הלאומי קרקה, קרואטיה

הפארק הלאומי קרקה הוא אחיו הקטן והפחות מוכר של פארק האגמים עוצר הנשימה פליטביצה. למרות שהוא מוכר פחות מפליטביצה, יש לפארק קרקה יתרון משמעותי על אחיו המפורסם: מותר לשחות במי הטורקיז הקסומים שלו. מספר בריכות קיימות בחלקו התחתון ומאפשרות שחייה עד למרחק לא רב מן המפלים הרבים.

למרות הקרבות הקשים שנערכו באזור זה בתחילת שנות ה-90, הפארק לא נפגע וקשה להאמין שדווקא סביב גן העדן זה התרחשו זוועות מסוג זה.

הבריכות התחתונות של הפארק הלאומי קרקה קרואטיה. Version13, ויקיפדיה, אתר רשמי
מותר לשחות במי הטורקיז. הבריכות התחתונות של הפארק הלאומי קרקה, קרואטיה/אתר רשמי, Version13, ויקיפדיה

6. הלגונה הכחולה, איסלנד

באיסלנד מבקרים בכל שנה כ-500 אלף תיירים - כמות עצומה בהתחשב בכך שאוכלוסיית איסלנד כולה מונה רק 320 אלף איש. ללגונה הכחולה מגיעים 400 אלף תיירים בכל שנה ובחישוב מהיר - 80% ממי שביקר באיסלנד ביקר בלגונה הכחולה.

הלגונה הכחולה, בניגוד לשאר הבריכות בכתבה ובניגוד למה שרוב האנשים חושבים, היא לא לחלוטין טבעית. איסלנד מכונה "ארץ האש והקרח" בעקבות מזג האוויר הקר והפעילות הגעשית הענפה ברחבי האי. כמעט רבע מתצרוכת החשמל של איסלנד מופקת באמצעות תחנות חשמל גיאו-תרמיות, תחנות שפועלות על-ידי שאיבת מים רותחים מבטן האדמה (מים שחוממו על ידי לבה) ושימוש בקיטור שהן מייצרים על מנת לסובב טורבינות. הלגונה הכחולה היא בסך הכל שם יפה לתוצר הלוואי של תחנת חשמל גיאו-תרמית, שנבנתה ממש ליד בשנות ה-70.

אז מה כן טבעי בה? המים! הטמפרטורה הממוצעת בחורף איסלנדי עומדת על אפס מעלות ופעמים רבות שלג מעטר את קצוות הבריכה, אך הטמפרטורה בבריכה עצמה נעה סביב ה-38 מעלות, כל השנה. בנוסף להיות הלגונה אטרקציה הממחישה את האש והקרח של איסלנד במקום אחד, בשנות ה-80 נתגלה כי מי הלגונה עצמה, שנשאבים מבטן האדמה, עשירים במינרלים ומסייעים למגוון של מחלות עור (ממש כמו בים המלח).

הלגונה הכחולה איסלנד. Stuart Chalmers,
טמפרטורה קבועה של 38 מעלות, כל השנה. הלגונה הכחולה איסלנד/Stuart Chalmers

5. בריכות הלבה של פורטו מוניז, מדיירה, פורטוגל

סביר להניח שלא שמעתם מעולם על קבוצת האיים מדיירה וזאת למרות שכמעט כל הכנסותיהם של תושבי האיים מגיעות מענף התיירות. מדיירה הוא ארכיפלג המונה שישה איים, כשלאחד האיים בארכיפלג קוראים מדיירה (כמו ניו יורק ניו יורק, רק - מדיירה מדיירה). בין השאר, האי הוא גם מקום הולדתו של כריסטיאנו רונלדו.

בצפון האי, על צלע הר, שוכנת עיירת נופש בשם פורטו מוניז. כל בתי העיירה משקיפים אל החוף הסלעי, והאטרקציה המרכזית בה הן בריכות טבעיות, שקיבלו את צורתן לפני מיליוני שנים, כאשר נוצר האי בסדרת התפרצויות הרי געש תת ימיים. מפגש הלבה הרותחת ומימי האוקיינוס האטלנטי הקרירים, יצרו את הבריכות כמו גם צוקים תלולים לאורך אזור החוף.

בעבור כמה אירו בודדים תזכו להיכנס לבריכות למשך יום שלם. כאמור, מימי האוקיינוס האטלנטי מעט קרירים בסטנדרטים ישראליים, כ-22 מעלות, אך מזג האוויר הנאה והנוף הקסום מכפרים על כך.

בריכות הלבה של פורטו מוניז מדיירה פורטוגל. Bas Meelker,
האם רונאלדו טבל כאן? כנראה שכן. בריכות הלבה של פורטו מוניז/Bas Meelker

4. בריכת המילטון, טקסס, ארה"ב

בריכת המילטון נמצאת באחד מהפארקים היותר פופולריים בסביבת העיר אוסטין שבטקסס, ארה"ב. הבריכה נוצרה על ידי כך, שחלק מגג מערה רחבה התמוטט ויצר בריכה ומספר מפלים (שלפני כן זרמו כערוצי נחל מעל המערה).

המפלים מרשימים יותר לקראת תום החורף, אולם מומלץ להגיע לבריכת המילטון דווקא בקיץ, כשאפשר להיכנס ולרחוץ במים וגם לזכות למעט צל מתקרת המערה הקדומה. מחיר הכניסה הוא כ-10 דולרים, מה שייזכה אתכם בכרטיס כניסה יומי לכל הפארקים במחוז.

בניגוד לסחנה, חופי הכנרת או פארקי מים אחרים בארץ, שבהם ניתן למצוא לעיתים משפחות שלמות שמקימות אוהלים בצפיפות, כאן קיים נוהל מקומי, שקובע כי ניתן להכניס רק 75 רכבים בכל זמן נתון לשטח הפארק. ברגע שהוא מתמלא, יש להמתין שרכב יצא בכדי להכניס רכב אחר במקומו.

עוד באותו נושא

10 גשרים מדהימים שיצר הטבע בעולם

לכתבה המלאה
בריכת המילטון טקסס. Creative Commons
רק 75 רכבים בו זמנית מורשים להיכנס. בריכת המילטון, ארה"ב/Creative Commons

3. הבולען בעומאן

עומאן שוכנת דרום-מזרחית לערב הסעודית. באמצע השממה המדברית ישנו בור עמוק באדמה, לא רחוק מהכביש הראשי המקשר בין צפונו ודרומו של קו החוף, ושם נמצאת בריכה מרהיבה ביופייה. הבריכה נפערה כתוצאה מקריסת החלק העליון לחלל התת קרקעי, שבו נמצאת היום הבריכה. את זרימת המים לבריכה מספק מעיין מים מתוקים בבסיס הבריכה, ותעלה תת קרקעית המקשרת למימיו המלוחים של המפרץ הסמוך.

המפגש בין שני מקורות המים אחראי, בין השאר, לצבעה הכחול העמוק והמרשים של הבריכה. היא עמוקה, ממולצת לשחייה ומרעננת, אך לצערנו כיום ישראלים עדיין לא מורשים לבקר בעומאן.


עוד טיולים מיוחדים בוואלה! תיירות:
שלכת עולמית: 10 יעדים מומלצים לחופשה בסתיו
מדהים: המטייל שמצלם את העולם מתוך האוהל שלו
מין מזדמן, הנגאובר וחוטיני: סדום ועמורה בפלמה דה מיורקה

בריכת הבולען בעומאן. ShutterStock
לו רק היה שלום... הבולען בעומאן/ShutterStock

2. בריכת השטן, מפלי ויקטוריה, זמביה

מפלי ויקטוריה הם ממפלי המים הגבוהים והמאסיבים ביותר בעולם. בין החודשים ספטמבר ודצמבר, נוצרת תופעה מדהימה במיקום ייחודי בלב המפלים. המקומיים קוראים לה "בריכת השטן".

הודות לזרם מעגלי ומעין קיר טבעי גבוה במיוחד בקצה המפל, "בריכת השטן" מאפשרת רחצה בטוחה על סף התהום העמוקה.
אם תקפצו למים בכל נקודה אחרת לאורך 1.7 הקילומטרים של שפת המפלים, תסחפו ביחד עם כמויות המים העצומות אל תחתית המפל שגובהו 108 מטרים.

קיימת חברה אחת בלבד שמוסמכת על ידי משרד התיירות הזמבי והיא היחידה (שבעבור 100 דולרים לאדם) שרשאית להוביל מטיילים הרפתקנים ל"בריכת השטן".

בריכת השטן מפלי ויקטוריה זמביה. Ian Restall,
ברור לכם שהקפיצה למים אסורה, כן? "בריכת השטן" במפלי ויקטוריה, זמביה/Ian Restall

1. הבריכה של תעלת האוקיאנוס - טו סואה, סמואה

אחת הבריכות הטבעיות והיפות בעולם נמצאת בסמואה - מדינת איים- הממוקמת בדרום האוקיינוס השקט. השם "טו סואה" מתורגם מסמואית כ"חור שחייה גדול". מסביב לבריכה ישנו גן טרופי ירוק, ומחיר הכניסה הוא כ-10 דולרים. הדרך היחידה להיכנס לבריכה היא לרדת במורד סולם עץ ארוך וקצת מפחיד (בגובה של 14 מטרים - או במילים אחרות, כמו לרדת מדירה מהקומה הרביעית בסולם).

הבריכה עצמה מקושרת בתעלה תת קרקעית למי האוקיינוס ומקושטת בדגים צבעונים, ששוחים להם בהנאה במים הצלולים והתכולים. למרות שהבריכה אינה עמוקה במיוחד (כמטר וחצי), יש בה זרם קל, כך שחשוב לדעת לשחות.

בריכת הבולען בעומאן. Hendrik Dacquin,
יופי שמיימי של מי ים והרי געש. הבריכה בסמואה/Hendrik Dacquin

הכותב הוא העורך הראשי של אתר Amazing Places on Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully