וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג המלונות חוזר: "רמת ההגיינה היא החשובה ביותר"

27.10.2014 / 11:35

אחרי שכל מלון דירג את הכוכבים של עצמו ושיטה בלקוחות, מגיעה סוף-סוף חברת ייעוץ מלונאי לארץ שתדרג את כל מלונות ישראל כפי שעשתה באוסטריה ושוויץ. בעל החברה: "אם יש ריח רע בחדר, הוא לעולם לא יקבל חמישה כוכבים"

מלונות תל אביב חוף הים חופשה מלון. ShutterStock
הדירוג חוזר! מי יקבל 5, 4 ו-3 כוכבים? מלונות בתל אביב/ShutterStock

ספק גדול אם תגלו בחדר המלון שלכם משהו שיפתיע את ד"ר קלאוס אנמוזר, בעליה של חברה לייעוץ מלונאי הנושאת את שמו, והזוכה במכרז משרד התיירות לדירוג מלונות בישראל. אנמוזר, שמדרג מלונות משנת 1982 כבר השקיע יותר מאלף שעות של בדיקת חדרי אירוח באוסטריה, גרמניה, שווייץ, צ'כיה, פורטוגל ועשר מדינות נוספות באירופה.

חמוש בקלסר המכיל 270 קרטריונים מחמירים, הוא נכנס היום (ב') בביטחון לחדר מספר 621 במלון דן פנורמה בתל אביב ומיד פנה שמאלה לחדר האמבטיה. "הדבר הראשון שאנו מחפשים בחדר הוא רמת ההגיינה. היא החשובה ביותר", הוא מצהיר תוך שהוא ממשש את סיביה של מגבת אמבטיה צחורה. מיד לאחר מכן, הוא עובר לסדין המיטה ולמצעים ומריח גם אותם. "אם יש ריח רע בחדר, הוא לעולם לא יקבל חמישה כוכבים", הוא פוסק. "ה'לוק אנד פיל' הוא זה שקובע אם האורח יחזור לכאן או לא".


עוד על מלונות בוואלה! תיירות:
כך מאבדת אילת את מקומה על מפת התיירות
מי מספר 1? נבחר המלון הטוב בישראל
הסודות המלוכלכים של חדרניות בבתי מלון
10 המלונות הטובים במזה"ת: 3 מהם מישראל


אנמוזר, מלונאי בעצמו, שייך לאסכולה הישנה. כשהוא מדבר על שיטת הדירוג שהמציא, 'הוטל-סטארס', עיניו נפתחות לרווחה ודיבורו נחרץ. "אני משוכנע שהדירוג יעזור למלונות בישראל להעלות את איכות השירות שהם מעניקים לאורחים. באוסטריה, 70% מהמלונות כבר מדורגים ותעשיית המלונאות שם מצליחה בתרומתה למשק. אין לי ספק שכך גם יקרה בישראל".

ובכל זאת. גם מלונאי ותיק כמוהו לא יוכל להתעלם מאתרים כמו טריפאדוויזר ואקספדיה, למשל. "טריפאדוויזר הוא אתר מצוין והביקורות שם משפיעות על קבלת ההחלטות, אבל הוא לא יכול לעשות את כל העבודה לבדו. המלונות צריכים דירוג רשמי כדי שניתן יהיה להגביר את מימד התחרות. לא באנו לכאן כדי לשנמך מלונות ולא לקחת כוכבים, אלא לעזור להשתפר".

לדבריו, הוא וצוות הבודקים של החברה מקדישים 5-4 שעות של בדיקת הקריטריונים בכל מלון. איך יודעים לאן לגשת קודם? זה פשוט. יש טריפאדוויזר. "אנו בהחלט סורקים את הביקורות של האורחים באתרי האינטרנט ומחפשים את החמורות ביותר. ככה יותר קל לנו לגשת למלון", הוא מוסיף.

מלון אילת מלונות באילת. ShutterStock
"אם יש ריח רע בחדר, הוא לעולם לא יקבל חמישה כוכבים". מלונות באילת/ShutterStock

"מהפכה צרכנית שתשרת את כולם"

גם אם ממש לוחצים אותו לקיר, אנמוזר לא מוכן לדבר על מחירי הלינות בתל אביב, שבספטמבר האחרון זינקו ב-20% בלי שום סיבה נראית לעין. לשיטתו, תוכנית הדירוג איננה כלי תמחור אלא מדד איכות. לשוק יש חוקים משלו וצריך לאפשר לו להתנהל באופן עצמאי בהתאם לרמת הביקושים, אלא אם אתה משטה בלקוחותיך. "מלון שידורג שלושה כוכבים ויבקש מחיר גבוה מדי, יישאר ריק", הוא מבטיח.

גם במשרד התיירות לא יודו שמטרת הדירוג היא הוזלה בכוח של מחירי הלינות, אבל יהיו שמחים לראות את מלונות ישראל תופסים מקום טוב באמצע בדו"חות העולמיים. "זו מהפכה צרכנית שתשרת את כולם", הצהיר אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות לאתר monitour. "אנו נמצאים אמנם בשלב הבדיקות הראשוניות, אבל מאז התפרסמה הקריאה להצטרפות קיבלנו כמה פניות של מלונות. הלוי סירב לומר מהו שיעור ההצטרפות המצופה בשנה הראשונה, אבל ההערכות היא כי המטרה היא לגייס ראשית את תשע רשתות המלונות הפועלות בארץ.

והמלונאים? איש מהם לא נכח במסיבת העיתונאים שקיים היום (ב') משרד התיירות וחברת אנמוזר. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבישרו על ירידה של 10% במספר הלינות בחודש ספטמבר והאירועים הביטחוניים בירושלים הטרידו אותם יותר. אחרי קיץ קשה ולפני חורף שחון לא פחות, נראה שהמטרה היא כמו תמיד, הגדלת תקציב השיווק של ישראל.

סה"כ נרשמו במלונות בספטמבר 1.6 מיליון לינות, כאמור ירידה של 10% לעומת מקבילו אשתקד. מתחילת השנה נרשמו 16.9 מיליון לינות, ללא שינוי לעומת 2013.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully