וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מוזיקה משפיעה על חוש הטעם שלנו בטיסה?

26.10.2014 / 10:00

לאיזו מנה מתאימה המוזיקה של מדונה, ואיזה טעם מדגישה החצוצרה של לואי ארמסטרונג? מחקר חדש של אוניברסיטת אוקספורד עונה על השאלות, וחברת התעופה בריטיש אירווייז מיישמת

טיסה בריטיש איירוויז. בריטיש איירוויז,
האוכל בטיסה יהיה טעים יותר עם "מדונה" ברקע/בריטיש איירוויז

קולדפליי לארוחת ערב, מדונה לקינוח: טרנד הקולינריה שסחף את הציבור בשנים האחרונות, הפך לא מעט אנשים לשפים חובבים ורבים מאיתנו מהרהרים מפעם לפעם בדרכים חדשות ויצירתיות לשדרוג האוכל שאנחנו מבשלים.

נדמה כי כבר שמענו על כל סוגי הטכניקות והשיטות המיוחדות, אך חוקרים בכירים באוניברסיטת אוקספורד, שמפרסמים בימים אלה ממצאים ממחקר חדש, טוענים כי מצאו תבלין אחד שעדיין לא חשבנו עליו: מוזיקה.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
כל מה שצריך לדעת לפני שטסים לואוקוסט


המחקר, שזכה לשם "תיבול קולי", מעלה כי התאמה נכונה של מוזיקה למזון שאנו אוכלים יכולה לחזק טעמים מתוקים ומלוחים בשיעור של עד 10%. בין היתר, טוענים החוקרים, כי האזנה לשיריו של לואי ארמסטרונג בזמן אכילת מנות מלוחות מעמיקה את טעמן, ואילו להיטים מבית היוצר של מדונה מתאימים דווקא למנות אחרונות וקינוחים.

מי שמיישמת את מסקנות המחקר בימים אלה היא חברת התעופה בריטיש איירווייז, שהרכיבה פלייליסט מיוחד המותאם לתפריט המוגש על מטוסיה, שלו יוכלו הנוסעים להאזין באמצעות מערכת הבידור האישית. כך לדוגמה, בזמן הגשת המנה העיקרית יושמעו שירים של להקת 'קולדפליי' ושל הזמרת לילי אלן ולכבוד הקינוח נבחרו להיטים של ג'יימס בלאנט.

טיסה בריטיש איירוויז. בריטיש איירוויז,
ומה שרלוט מ"סקס והעיר הגדולה" תעדיף לשמוע עם הארוחה?/בריטיש איירוויז

מחקר ה"תיבול הקולי" העלה, כי גם שתיית יין מושפעת רבות מצלילים, ובחברת התעופה הבריטית בחרו להדגיש את טעמם של היינות, באמצעות השמעת יצירות מאת התזמורת הסימפונית של ה-BBC.

מארק טציולי, שף בריטיש איירווייז, הסביר: "בשל התנאים המיוחדים שבתא הנוסעים, חוש הטעם שלנו נחלש בכ-30% במהלך הטיסה ואנו משקיעים הרבה מחשבה על מנת לנסות ולפצות על כך. מאז ומתמיד הקפדנו להתאים את היינות הנכונים למנות שאנו מגישים ולתבל את האוכל כראוי. מחקר ה'תיבול הקולי' הוא מרתק וחשוב, ואנו מאמינים שאימוץ המסקנות שלו ישדרג את חוויית הטיסה של לקוחותינו".

פרופ' צ'רלס ספנס מאוניברסיטת אוקספורד, שערך את המחקר, הוסיף: "בשנים הקרובות, יותר ויותר אנשים יבינו את הקשר החזק שבין צלילים לאוכל וירצו ללמוד על כך עוד. הצעד שלקחה בריטיש איירווייז בנושא - מביא חדשנות וקידמה לציבור הרחב, ואני מאמין שמדובר ביוזמה פורצת דרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully