וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשוש בחינם: 5 אטרקציות ללא תשלום לסופ"ש

29.10.2014 / 6:09

פסטיבל ימי ענף הזית בגליל, להכיר את אחד מכפרי הדרוזים היפים בגליל, טיבוע ציפורים ברמת הנדיב, חגיגות יובל לאנדרטת הנגב במגוון סיורים ויריד "ימי בנימינה" בעמק חפר - קבלו 5 אירועים חינם לסופ"ש הקרוב ולשבוע שאחריו

מצפה כנרת אמירים. אריאלה אפללו,
להקשיב למוזיקה מול נוף הכנרת במסגרת "ימי ענף הזית". מצפה כנרת באמירים/אריאלה אפללו

עוד סוף שבוע מתקרב אלינו ובו שלל אטרקציות סתוויות. אז ממש כמו בשבוע שעבר, אתם לא צריכים להתרוצץ ולחפש מה לעשות בחמשוש - אנחנו נעשה זאת בשבילכם. "קבלו ח"ח" הוא מדור חדש שנותן לכם כל שבוע חמישה אירועים, אתרים או אטרקציות בחינם לסוף השבוע ולשבוע שבא אחריו.

אתם רק צריכים לבחור ולתכנן מה תעשו עם בן או בת הזוג, המשפחה והילדים. אז מה מחכה לכם הפעם? קבלו" ח"ח.

1. טיבוע ציפורים, רמת הנדיב

לכבוד הציפורים תצטרכו הפעם להשכים קום, להתייצב בעין צור ולהצטרף לצוות הצפרים של התחנה לחקר ציפורי ירושלים. החבר'ה פורסים רשתות עם בוקר ולוכדים את הציפורים במטרה לטבע אותן ולאפשר מעקב אחריהן בהמשך מעופן בארץ ובעולם. ואתם? אתם תזכו להכיר את הציפורים מקרוב, תלמדו לסמן, לבדוק ולשקול אותן ובסוף המעקב לשחררן לחופשי.

ואם אתם כבר שם, זו הזדמנות נהדרת לשלב טיול בבית המרחץ הרומי, בנקבת במים ובמעיין שמפכפך ממש בסמוך.
מתי? 1 בנובמבר (ובכל שבת ראשונה בחודש ), 08:00 - 12:00.

איפה? גני רמת הנדיב, בין בנימינה לזיכרון יעקב.
לפרטים: 04-6298-111 או באתר האינטרנט.
הגעה 1: מחניון ביה"ס אורט בנימינה עולים בשביל הקצר העולה לעין צור.
הגעה 2: מחניון רמת הנדיב הולכים ב"שביל המעיין" המסומן בכחול

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טיבוע ציפורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. סורגות עתיד, ג'וליס

ג'וליס הוא אחד מכפרי הדרוזים היפים בגליל הודות לסמטאותיו הציוריות, בתי האבן היפים ואתר ה"מוזלאום" המרשים - אחוזת קברו של השיח' אמין טריף,
מראשי ונכבדי העדה. בשבת הקרובה, ובזו שלאחריה, יתקיים סיור הכרות עם הכפר (שכרת ברית דמים בין העדה הדרוזית לבין מדינת ישראל) במסלול מודרך שיעבור
בסמטאות, בין הבתים, בבתי בד עתיקים ועוד.

אחד מהמקומות המעניינים על הדרך הוא המיזם המרגש "סורגות עתיד" - מקום מפגש לנשות הכפר המאפשר להן לצאת מביתן ולהיפגש עם החברות תוך שהן סורגות, מפטפטות ומשחזרות את העבר כחלק מהתמודדות עם שינויי ההווה.

מתי? 1 בנובמבר, 8 בנובמבר, מ-10:00,
איפה? יציאה מרכז ג'וליס (בסמוך למתנ"ס).
לפרטים: עדנן כבישי - 054-7890557. בהרשמה מראש
הגעה: מצומת יאסיף, בכביש 70, פונים ימינה לכפר.

סורגות עתיד ג'וליס. אריאלה אפללו,
להכיר את אחד מכפרי הדרוזים היפים בגליל. "סורגות עתיד" בג'וליס/אריאלה אפללו

3. יובל לאנדרטת חטיבת הנגב

באר שבע מציינת יובל לאנדרטת המונומנטלית, שעיצב הפסל דני קרוון לזכר חללי חטיבת הנגב במלחמת העצמאות. האנדרטה, שהפכה עם השנים לאיקון המזוהה עם בירת הנגב, היא פסל סביבתי הממוקם בפסגת כתף באר שבע, נטמע בנוף המדברי ומהווה נקודת עניין למטיילים ולבעלי חיים שקופצים לבקר.

את האירוע תפתח תערוכת מחווה לקרוון, שתציג את רישומי ההכנה והמודלים לפסל לצד עבודות רישום חדשות, וכן תמונות וסרטים שהנציחו את האנדרטה לאורך השנים ובאנדרטה עצמה יתקיים מופע שישלב מוזיקה, וידאו ותאורה ייחודית (30.1, 21:00). בסופ"ש יתקיימו באנדרטה סיור מודרך בהנחיית קרוון וטקס קבלת שבת (30.1, 10:00-14:30), תצפית עירונית, יצירה עפיפונים, בישולי שדה ומשחק מחפשים את המטמון (31.10, 10:00-12:30).

איפה? באנדרטת הנגב ובמוזיאון הנגב לאמנות, באר שבע
פרטים: באתר מוזיאון הנגב.

אנדרטת הנגב בבאר שבע. צילום: איתי גרוס, מערכת וואלה! NEWS
חוגגת יובל. באים לאירוע? אנדרטת הנגב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איתי גרוס

4. ימי בנימינה, עמק חפר

נוסטלגיה עושה לנו חם בלב, התרגשות בגוף ונעים בנשמה, בעיקר כשאנחנו פוגשים פריטים מימי הסבתא ובטוחים שהם הגיעו היישר מהוויטרינה הפרטית שלה. בקיצור, אם גם אתם כמונו, תקפצו ליריד "ימי בנימינה" שם תפגשו את עברכם, תתרשמו מאוספים נדירים ואולי גם תרכשו איזה פריט וינטג' או רטרו אמיתי שיפאר לכם ת'סלון.

ביריד מוצגים רהיטים, כלים, תכשיטים, ספרים, מטבעות וחפצי אמנות ואתם מוזמנים גם להביא פריטים שלכם ולקבל עליהם הערכת מחיר מקצועית.

מתי? 1 בנובמבר (ובשבת ראשונה בחודש), 17:00-10:00
איפה? האנגר 09, רח' בית הראשונים 7, פארק תעשיות עמק חפר. 052-4591370
הגעה: מכביש 4, בין צומת הרוא"ה לצומת חדרה דרום.

שוק פשפשים ימי בנימינה. אריאלה אפללו,
שוק פשפשים ב"ימי בנימינה"/אריאלה אפללו

5. פסטיבל הזית בגליל

המסיק בשיאו והוא נעשה "מין אל סאג'אר אל חאג'אר" (מהעץ לאבן) ולכן בבתי הבד עובדים מסביב לשעון כדי לסחוט מהזיתים הרעננים את הכתית המעולה שיתבל לנו את הסלט. סביב הזיתים והשמן מתקיים פסטיבל שלם במסגרת "ימי ענף הזית" וכמיטב המסורת תוכלו להצטרף למוסקים במטעים ולסוחטי השמנים בבתי הבד.

בחלק החינמי של הפסטיבל נמליץ על בית הבד של סבא חביב בקיבוץ פרוד שם אבני הריחיים הישנות סוחטות את השמן כמו פעם לצד המכונה המודרנית שסוחטת אותם ללא מגע יד. בינתיים הילדים יציירו על כדים ויאפו פיתות בטאבון; באמירים תטיילו בשביל יער קרן, תקשיבו למוזיקה שתנוגן מול נוף הכנרת ותקנחו בטעימות שמן משובח בחצר של חיים חמיאל; בכפר יאנוח ג'ת תסיירו בעקבות המסיק, תבקרו בבית בד מסורתי ותלמדו לכבוש זיתים (1.11.14, 11:00, 12:00); במשק ג'השאן בכלנית תכירו את בית הבד ותטעמו מאכלים אותנטיים; בבית ג'אן תטיילו עם אמין אבו חייה בעקבות הזית בסמטאות הכפר (1.11) ובנצרת תכירו את הכפר המשחזר את החיים לפני 2000 שנים, תשתפו במסיק ותכירו בית בד עתיק.

מתי? עד 18 בנובמבר
לפרטים: פסטיבל ימי ענף הזית - 073-7060808.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully