וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבלות ללא תשלום: 5 הצעות לבילוי חינמי בסופ"ש

22.10.2014 / 10:10

החגים נגמרו ואיתם הפקקים, ואולי גם המזומנים, אז אם אתם מחפשים מה לעשות בסוף השבוע, וללא תשלום - אנחנו כבר עשינו זאת בשבילכם: בכל יום חמישי נביא לכם את 5 האטרקציות הנבחרות לסופ"ש, ובחינם. אז קבלו ח"ח - חמישייה בחינם

מטיילים בנחל אלכסנדר. שלומי גבאי
לבלות בסופ"ש מבלי לשלם? זה אפשרי. מטיילים בנחל אלכסנדר/שלומי גבאי

מחפשים מה לעשות בסוף השבוע? ברור שכן. יש לא מעט אירועים חינמיים שמתקיימים בכל סופ"ש, אבל אנחנו נחסוך לכם את החיפוש הארוך ובכל יום חמישי נביא לכם את חמשת האירועים והאטרקציות הנבחרים בארץ, שלא עולים כסף.

בין אם אלו פסטיבלים, אטרקציות לילדים, תערוכות, או טיול בטבע - אתם רק צריכים לבחור ולהחליט מה מתחשק לכם לעשות, וכמובן שהכל ללא תשלום. שיהיה סופ"ש נעים.

1. טוקיו בירושלים

עיר הקודש פותחת דלת לארץ השמש העולה ומארחת אותה ל"קוניצ'יוואה" (ברכת שלום) - שבוע תרבות יפן - הכולל סרטים, אמנות ואומנות, תרבות הקוספליי (אנשים המתחפשים לדמויות מסדרות קומיקס, אנימציה ומאנגות), טכנולוגיה, אומנויות לחימה ואוכל יפני. באירוע הססגוני תוכלו לבחור בין מופעי מוזיקה של מיאזקי מיאקו ולהקת Heavence, הכוללת עשרות מוזיקאים ורקדנים יפניים ומופע של מתאבק הסומו האגדי קונישקי, שהפך לזמר שיזמר ויעביר סדנאות סומו לבין פסטיבל קולנוע יפני, מספרי סיפורים, תחרות קוספליי, תערוכות וסדנאות אוריגמי, כלי נגינה ואיקבנה (אמנות שזירת פרחים).

עוד בתוכנית: אמני רחוב, טורניר קריוקי בעברית, אנגלית ויפנית, אירוע טעימות סאקי (האלכוהולי היפני) וסדנאות בישול בהנחיית השף עזרא קדם שיארח שפים יפנים מובילים (הסדנאות חינם, התשלום על החומרים בלבד).

ואם אתם כבר בירושלים, ועוד בענייני חינם, קחו לכם פסק זמן גם לקולטורה אמנותית במסגרת "מנופים" - הפנינג אמנות עכשווית המציין את פתיחת עונת התערוכות בגלריות, מרכזי תרבות, מתחמי תעשייה, חללים אלטרנטיביים ובחיק הטבע העירוני. כך למשל ברח' האומן 26 בתלפיות תעברו חוויית אמנות מפתיעה בתוך מבנה תעשייה; תצאו לסיור אמנות רב-תחומי בקו התפר העובר בין מערב למזרח העיר ותלמדו על יחסי שכנות טובים, דרך האמנות במרחב שבין בית אנה טיכו לבית הרב קוק.

מתי? קוניצ'יוואה ב-19-25 באוקטובר, מנופים ב- 23-30 באוקטובר.
כמה? ללא תשלום.
איפה? קוניצ'יוואה - ברחוב עמק רפאים, בפארק המסילה, במתחם התחנה הראשונה ובסינמטק; מנופים - ברחבי העיר.
עוד פרטים: באתר מנופים, קוניצ'יוואה - באתר התחנה הראשונה בירושלים.

קוניצ'יוואה שבוע. פייסבוק אתר התחנה, צילום מסך
שבוע תרבות יפן באתר התחנה בירושלים/צילום מסך, פייסבוק אתר התחנה

2. כותרות וכרכובים, הגליל העליון

המקדש האבוד של הורדוס בחורבת עומרית עומד במקומו כבר מאות שנים, אך חשיפתו החלה ב-1999 ורק לאחרונה נפתח באופן רשמי למבקרים. האתר הארכיאולוגי יפה, מרשים, מרגש בעוצמתו וחולש על הנוף המרהיב של מורדות הרי הגולן, עמק החולה ורכס הרי לבנון והגליל. במהלך החפירות, שנעשו על ידי תלמידי קולג' מארה"ב ברשותו של פרופ' אנדרו אוורמן, נחשפו מדרגות אבן מרשימות המובילות למתחם המקדשים שנבנו במשך מספר תקופות, האחד בתוך השני. המקדש הראשון נבנה, על פי השערת החוקרים, מאמצע המאה הראשונה לפנה"ס ואת המקדש השני בנה הורדוס בסוף אותה מאה לכבודו של הקיסר אוגוסטוס. בשטח התגלו שרידים אדריכליים מפוארים בהם קירות, עמודי אבן, כותרים וכרכובים מעוטרים בחריטות ועיטורי אמן בהם גם של צמחים מקומיים.

ב-363 לספירה התרחשה באזור רעידת אדמה גדולה, שהרסה את האתר וקברה תחתיה את כל הפאר וההדר שעד עתה נחשפו רק בחלקם. החפירות במקום טרם הסתיימו אבל נכון להיום תוכלו לבקר באתר ולדמיין את שהתרחש שם בימי רומא העליזים.

איפה? חורבת עמרית, בין כפר סולד לשאר ישוב.
כמה? ללא תשלום.
הגעה: מכביש 918 , בין כפר סולד לשאר ישוב, פונים בשלט המפנה לקבר נבי יהודה. רכבי 4x4 יגיעו עד לשער האתר, רכבים רגילים יחנו כ-150 מטר ממנו ומשם תמשיכו רגלית.

חורבת עומרית. צילום: אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
הורדוס היה פה, ואתם? חורבת עומרית/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אריאלה אפללו

3. גן בעברית, ראשון לציון

בעיר שבה נכתב ההמנון העברי, שבה פתחו את הגן ובית הספר העבריים הראשונים ובה לימד "מר עברית" - אליעזר בן יהודה, אך טבעי שיקימו פארק לתפארת שנושא את השם "גן בעברית". מדובר בגן המקדש את השפה עם אותיות, מילים, שירים וסיפורים שתוך כדי משחק מעניק למשתעשעים ערך לימודי, חינוכי ותרבותי. בין המדשאות ועצי האקליפטוס העבותים תגלו מבוך מילים וסיפורים המובילים לאוצר, מדרגות בצורת אותיות, שמטפסות לראש "גבעת אלפון", משחק קלאס מילים וסככת צל ענקית, שעליה הודפסו שירי משוררים.

ה"היי לייט" של הגן הוא בריכת מזרקות ואותיות והילדים, שלא עומדים בפיתוי, מתרוצצים בין המזרקות, מתענגים על המים הנשפכים על ראשם ותוך כדי מרכיבים מילים. הפארק משתרע על 68 דונם ובנוסף למתקני השפה, תמצאו גם מתקני משחק לפעוטות, נדנדות, טרמפולינות, בריכת נוי, מגרשי ספורט, מתקני כושר, מסלולי הליכה, שבילי אופניים ושולחנות פיקניק.

איפה? רחוב חנה ומיכאל לוין, מזרח ראשון לציון.
כמה? ללא תשלום.

גן בעברית בראשון לציון. Neukoln, ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
עברי, שחק עברית! גן בעברית בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, Neukoln, ויקיפדיה

4. אוקטוברפסט מגיע לתל אביב

לפסטיבל הבירה הגדול של מינכן מסורת עתיקת יומין, שנחגגת בעיר הבווארית מאז 1810. בכל אוקטובר מתקיימות במקביל חגיגות בירה במבחר מקומות ברחבי העולם, ועכשיו מבשלת פאולנר מביאה אותו גם לעיר ללא הפסקה.

כמו במינכן, כך גם בתל אביב, יתקיימו מסיבות פתוחות במתחמי תיירות ובילוי, באווירה שמחה כמיטב המסורת עם תלבושות בוואריות, הופעות מוזיקה, עמדות צילום, דוכני משחק, יריד ססגוני, חביות וברזי בירות שיובאו ממינכן ויוגשו בכוסות ענק מיוחדות לצד נקניקיות ופרעצלים (האוכל בתשלום).

מתי ואיפה: ב-22-23 באוקטובר, 23:00-19:00 בביר גרדן במתחם שרונה.
כמה? כניסה ללא תשלום

אוקטוברפסט פסטיבל בירה. דורון סהר, מערכת וואלה! NEWS
תרימו לחיים! חוגגים אוקטוברפסט/מערכת וואלה! NEWS, דורון סהר

5. נאקות בחוות בראשית, ליד תל ערד

עדר נאקות חינניות קדמו את פנינו, כשבעיניהן מבט סקרן ומתעניין. לצד חבורת הנקבות הגדולה, בהן גם אחת צחורת עור ולבנת צוואר, שלושה גמלים ענקיים כפולי דבשת וגסי מראה, שאחראים לענג מידי פעם את החבורה הנשית ולהרביע אותן. הנאקות, מצדן, אחראיות על תנובת החלב של החווה ואותו הן מספקות רק לאחר שהמליטו.

לכשהנאקות מתעברות, הן נפרדות מחברותיהן ויוצאות לרעות ברחבי המדבר בכל תקופת ההיריון, סך הכל 380 ימים. הן חוזרות לחווה רק לאחר שהמליטו את הבכר בשטח ואז גם מתחילה עונת החליבה שלהן. תהליך החליבה הוא עדין, מאחר והנאקה משחררת את החלב לעטיניה רק לצורך הנקת הבכר, כך שניתן לחלוב ממנה כ-4 ליטר ביום, לעומת הפרה שמניבה כ-50 ליטר ביום.

לצד גידול הנאקות, החווה היא חלק ממרכז "חלב בראשית", העוסק במחקר חקלאי של החלב שלו. לפי מחקרים, יש לחלב הנאקות סגולות תזונתיות ובריאותיות למגוון מחלות (לסובלים ממערכת העיכול, כלי דם, סוכרת, אלרגיות וכדומה) והוא משמש גם לייצור מוצרי מרפא וקוסמטיקה.

במקום נערכים סיורי היכרות עם הגמלים, הנאקות, הבכרים ועולמם המרתק והילדים שבחבורה, ובכלל, מוזמנים ללטף ולהאכיל את הנאקות והבכרים. בסמוך למכלאות פועל מרכז מבקרים, שבו תוכלו להקשיב להרצאה על עולם הגמלים והנאקות, על השימוש הרפואי והקוסמטי בחלב, על תזונה ונטורופתיה, כולל קבלת יעוץ. האירוח הוא מאוד לבבי וכולל גם קפה ותה צמחים. אם תתעקשו להוציא את הארנק, אתם מוזמנים לשופינג של סבונים וקרמים שנרקחו מהחלב והצטיידות בחלב קפוא.

איפה? חוות בראשית, בסמוך לתל ערד. טלפון: 077-5560212.
כמה? ללא תשלום.
הגעה: מכביש 31.

נאקות חוות בראשית. פייסבוק המוזיאון, אתר רשמי
החלב שלהן זה משהו. נאקות בחוות בראשית/אתר רשמי, פייסבוק המוזיאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully