וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מיוחד: לאן הישראלים יטיילו בסוכות?

6.10.2014 / 7:26

איפה הישראלים ילונו בחג: במלון, צימר ואולי בקמפינג? באיזה אזור הם הכי אוהבים לנפוש? ואיזו סוג חופשה הם מעדיפים: שקטה או אקטיבית? סקר מיוחד שנערך עבור וואלה! מגלה מהם הרגלי החופשה של הישראלי הממוצע

מטיילים בשכונת עין-אפק בצפון 21.4.14. ערן גילווארג
חצי המשפחות בישראל בארץ יטיילו בסוכות/ערן גילווארג

אז כבר החלטתם איפה תבלו את חג סוכות? מי שיחליט להישאר ברחבי הארץ יוכל לבחור בין אין-ספור אפשרויות ואטרקציות, אבל אותנו דווקא מעניין לדעת איפה תבחר המשפחה הישראלית הממוצעת לטייל?

סקר מיוחד ובלעדי שנערך עבור וואלה! תיירות ורשת חנויות הנוחות מנטה וכלל 501 ראיונות אינטרנטיים, המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של יהודים דוברי עברית בגילאי 18 עד 65, מצא כי למעלה ממחצית מהישראלים הצהירו שבכוונתם לצאת לחופשה/טיול בארץ במהלך סוכות הקרוב.


עוד על החופשה שלכם בוואלה! תיירות:
ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
דו”ח: עולמי ישראל במקום ה-4 ביוקר מחירי המלונות בעולם
סקר: באיזו עיר נמצאים המלונות הכי מלוכלכים?


39 אחוזים ענו שיטיילו בשילוב עם לינה מחוץ לבית, 18 אחוזים אמרו שיבלו מחוץ לסוכה אבל ללא לינה מחוץ לבית ו-43 אחוזים השיבו שלא יטיילו או שלא יודעים עדיין.

לשאלה: "היכן תעדיף ללון מחוץ לבית במהלך חג סוכות הקרוב?" ענו הישראלים שבית מלון הוא המקום המועדף ללינה מחוץ לבית במהלך סוכות, כש-44 אחוזים בחרו באופציה הזו, 31 אחוזים ילונו בצימרים, 15 אחוזים באתרי קמפינג מסודרים ו-10 אחוזים בלינת בשטח פתוח.

קמפינג מחנאות ציוד טיולים חופשה אוהל. צלם: נאור שקד, למטייל, מערכת וואלה! NEWS
הרוב מעוניינים לנפוש בחיק המשפחה/מערכת וואלה! NEWS, צלם: נאור שקד, למטייל

כמעט 60 אחוזים בוחרים לנפוש בצפון

האזור שמועדף על הישראלים לנפוש בו בסוכות, על-פי הסקר, הוא הצפון בלי ספק בכלל, כש-59 אחוזים בחרו באזור זה לחופשת סוכות (35 אחוזים בגליל והעמקים ו-24 אחוזים ברמת הגולן). האזור המבוקש אחרי הצפון הוא ירושלים עם 14 אחוזים שינפשו בבירת ישראל, 11 אחוזים בעיר הקיט הדרומית - אילת, 11 אחוזים נוספים בדרום הארץ ורק חמישה אחוזים בעיר ללא הפסקה, הלא היא תל אביב.

זו כנראה לא הפתעה, אבל רוב הישראלים יעדיפו לבלות את החג עם המשפחה - 63 אחוזים ציינו זאת, כשהם מתחלקים ל-40 אחוזים עם המשפחה המצומצמת ו-23 אחוזים עם המשפחה המורחבת. 20 אחוזים מהנשאלים יבלו את סוכות עם חברים, 16 אחוזים עם בן או בת הזוג ואחוז בודד מעדיף להיות סוליקו ויבלה את החג לבד.

סוג החופשה שהישראלים מעדיפים בסוכות היא נינוחה ושקטה. 64 אחוזים בחרו בחופשה "נינוחה ושקטה", מהם 14 אחוזים שרוצים חופשה "מאוד נינוחה ושקטה". 34 אחוזים מחפשים דינאמיות ואטרקציות ו-2 אחוזים יחפשו אקשן בחופשה שלהם.

נתון נוסף שמציג הסקר, עוסק בקניות לקראת הטיול או החופשה. 56 אחוזים ענו שיערכו את הקניות לטיול מראש או במהלכה בחנות נוחות. 36 אחוזים יעשו זאת בטרם החופשה ורק 7 אחוזים ישאירו את השופינג למהלך הטיול בחנות הנוחות. ומה יקנו הישראלים הכי הרבה בחנות זו? ובכן, 78 אחוזים יקנו שתייה קרה, 61 אחוזים שתייה חמה, 58 אחוזים חטיפים וממתקים, 39 אחוזים כריכים, 18 אחוזים פחמים ו-16 אחוזים ציוד ואביזרים לטיול.

ואיזה קפה הישראלים שותים כשהם עוצרים להפסקה בתחנת דלק? ובכן הקפה הפופולרי ביותר הוא קפוצ'ינו עם39 אחוזים, אחריו נס קפה עם 25 אחוזים, 12 אחוזים יבחרו באספרסו עם חלב, 12 אחוזים נוספים באספרסו רגיל, ו-12 אחוזים אחרונים לא שותים בכלל קפה.

"אם בעבר העצירות בתחנות דלק היו למטרת שירותים, הרי שהיום אנחנו רואים משפחות שלמות נכנסות לחנות, ההורים מצטיידים בקפה וכריך, הילדים בממתק והביקור בחנות מהווה מעין הפוגה משגרת הטיול ומאפשר לילדים קצת להשתולל ולפרוק אנרגיה לפני החזרה לרכב", מסביר דוד לרון, מנכ"ל דלק קמעונאות. דבריו, מבחינת סל הקניות של הנהג הישראלי, בתקופת החגים ישנה צמיחה במכירת המשקאות הקרים והחמים, כאשר קטגוריית המשקאות הקפואים (משקאות קיץ) צומחת באופן משמעותי. "אנו רואים גם שינוי התנהגות בנוגע להרגלי האכילה של הישראלים בדרכים", הוא מוסיף. "ישנה ירידה בבחירה במאכלים פשוטים ובעלי ערך תזונתי נמוך יחסית, דוגמת בורקס וקרואסון, ומעבר לארוחות קלות ומזינות יותר דוגמת כריכים, סלטים, טוסטים וכדומה".


ואיפה אתם תעדיפו להיות בחג? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully