וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה בהוסטל: להרגיש כמו תייר, אבל בישראל

16.10.2014 / 16:10

צרפתייה עם תחביב מוזר, ניו זילנדי אובססיבי, טייוואני קשיש שרוצה להישאר רווק והיפסטרית בריטית שחובבת שקשוקה: עזבו אתכם ממלונות וצימרים - את החוויות הכי שוות תקבלו דווקא בהוסטלים - כמו הגסט-האוסים של תאילנד, אבל בישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לטייל וגם לפגוש סיפורים לא צפויים. הוסטל פאוזי עזאר בנצרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

קבלו רשימה של טיפוסים שלא תפגשו בבתי מלון בארץ, ובוודאי שלא בצימרים:

- הצרפתייה שמקיפה את העולם בדילוגים, ומכל מקום שאליו היא מגיעה היא עורכת שיחת וידאו עם האחיינים שלה בעזרת האייפד ומערבת בה ילדים מקומיים שהיא "לוכדת" לטובת העניין (במקרה הזה: הילדים שלי). מין קטע רב-תרבותי מגניב שכזה.

- הניו זילנדי המבוגר החביב עם העיניים המזוגגות שטרח להזכיר לי, כל הזמן, ש"אם אלוהים היה רוצה שנאכל בשר - הוא היה בורא לנו ניבים. ניבים! אתה שומע?!"

- הטייוואני בן ה-74, עם הצחוק מתגלגל, שטוען כי הסוד לחיים מאושרים הוא להישאר רווק ("ככה אני יכול לטייל כמה שאני רוצה. חי, חי, חי").

- ההיפסטרית הבריטית שהכינה במטבח המשותף של ההוסטל את השקשוקה הכי טובה שטעמתי בחיי. ואפילו אין לה מתכון סודי, אלא רק כשרון מופלא לחקות היטב את מנהגי הלבנט.

עוד בוואלה! תיירות:
לבלות בחינם: 10 מעיינות יפהפיים וללא תשלום
ללא ישראלים: חופשה במקומות שלא הכרתם בעולם
תחת גפנו וטיולו: דרכי היין של ישראל

לא תמצאו אותם בבתי מלון ולא בצימרים. אז איפה כן מסתתרים החברים המגניבים האלה, שמגיעים לארץ עם תרמיל גדול? באופן טבעי, הוסטלים. זוכרים את הגסט-האוסים של תאילנד? אז כאלו, אבל בישראל.

מסתבר שמתחת לאף של כולנו פורחת תרבות הוסטלים משגשגת, שכל-כולה רב תרבותיות ופוטנציאל למפגשים עם אנשים מכל העולם. לא עם צליינים חמורי סבר שמגיעים ארצה לסיבוב נצרת-ירושלים-בית לחם, אלא חבר'ה מגניבים, שבאים כדי להכיר, לפגוש ולחוות.

אני אישית, ברגע שפגשתי לראשונה בהוסטל שכזה, הגעתי למסקנה שזו הדרך שלי ללון בארץ. הסיבה פשוטה: צימרים רבים נוטים להיות יקרים להחריד ובעיניי הם גם מפונפנים להפליא. לעומתם, בתי המלון משמימים עד כאב, דומים זה לזה באופן מפחיד וצפויים להחריד. שום חוויה לא תצא מהם.

אברהם הוסטל בירושלים. איל שפירא,
מבשלים ואוכלים ביחד. תיירים ב"אברהם הוסטל" בירושלים/איל שפירא

סיפורים סביב הגלובוס

ההוסטלים הם פתרון למי שרוצים לטייל וגם לפגוש סיפורים אחרים, לא צפויים. וחשוב לא פחות: המחיר הזול. החיסרון: זה לא מתאים לכל אחד. באחד ההוסטלים פגשתי פעם זוג ישראלים, בורגנים להחריד, שהזדעזעו עם עמקי נשמתם מהרעיון שעליהם לשטוף את כלי האוכל שלהם במטבח המשותף בסיומה של ארוחת הבוקר. הם פשוט לא הבינו את רוח המקום, את השיתוף ואת העניין הקהילתי שמפיצים סביבם ההוסטלים.


עוד כתבות לינה מוזלת בחופשה:
למה לשלם הרבה? צימרים בארץ עד 500 שקל
לנפוש בזול אך ברמה: צימרים בגולן ב-260 שקל
למה לשלם הון? צימרים בגליל המערבי עד 500 שקל


אז לא - זה לא מתאים לכל אחד. גם אם תעמידו אותם במשך שעה ארוכה מול הכיתוב "Stop Working, Start Traveling", החקוק על קיר במסדרון של "אברהמס הוסטל" בירושלים - הם לא יבינו את הקטע.

מצד שני, זה דווקא טוב - העניין הזה שההוסטלים אינם מתאימים לכולם. מדובר במעין "פילטר" שמסנן טיפוסים שלא אוהבים להתחבר. עניין של טעם.

ועוד פילטר, על הדרך: אם חיפשתם לבלות את השהות שלכם בחדר, מול הטלוויזיה - שכחו מזה. באופן מכוון אין טלוויזיות בחדרי רוב ההוסטלים בארץ. למה? כדי שאנשים ייפגשו, יעבירו מידע, חוויות, יבשלו יחד במטבח המשותף, יקשרו קשרי חברות - לרגע או לנצח. העיקר שתהיה תקשורת אנושית.

אפרת לאור היא מנהלת הפעילות באיגוד ההוסטלים הישראלי (ILH - Israel Hostels) שכולל יותר מ-30 הוסטלים, ומנכ"ל העמותה לעידוד התיירות העצמאית בישראל. היא מספרת לי שבעת האחרונה גם הישראלים החלו לגלות את ההוסטלים ולמצוא בהם עניין. "מטיילים רבים מעדיפים כיום ללון במקום נקי וזול, שנמצא במיקום מנצח, בדרך כלל באזורים עירוניים שוקקים ברחבי הארץ או לצד אטרקציות בטבע, ועל הדרך גם להכיר מטיילים מהעולם הגדול. ממש כפי שרבים מאיתנו חוו בטיולים אחרי הצבא".

אז אם אתם בעניין של הרפתקה, הנה כמה מההוסטלים הבולטים בארץ. שימו לב: טווח המחירים המצוין בהמשך מתחיל מלינה משותפת ומסתיים בחדר הפרטי המרווח ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

פאוזי עזאר בנצרת

מלך ההוסטלים בצפון הארץ - שקטף לא מעט פרסים בינלאומיים - מציע לינה ושהות חווייתיים להפליא בלב העיר העתיקה של נצרת, במבנה בעל היסטוריה מכובדת, שבו שום פינה לא דומה לאחרת, וכל חדר שונה מחברו. פאוזי עזאר היה ערבי נוצרי שהתגורר בבית ענקי זה בתחילת המאה העשרים, בית שהפך בידיו של היזם הנמרץ מעוז ינון לאחד המקומות הקסומים בעיר. הוא מספר כי במשך שנים חלם להקים הוסטל, בדומה לאלו שפגש בטיוליו בחו"ל, כזה שיציע לא רק מפגשים בין מטיילים לבין עצמם, אלא גם בין המטיילים לבין קהילה המקומית. איך זה מתבטא? בקניות משותפות של מצרכי מזון בשוק והכנת ארוחות משותפות, בסיורים מודרכים בפינות לא מוכרות של העיר העתיקה ועוד.

במבנה היפה ורחב הידיים תמצאו חצר פנימית מלאת השראה, קשתות אבן נושנות, פינות חמד שיזרקו אתכם לעבר זמנים אחרים וגם 14 חדרים במגוון צורות וגדלים - מחדרי לינה משותפת ועד חדרים פרטיים. וכן, יש המון פינות זולה שרק ממתינות למפגשים בינלאומיים לעת ערב. והכל באווירה שמזכירה סרטים אוריינטליים של פעם.
טווח מחירים: 400-70 שקלים.
לפרטים: אתר האינטרנט.

הוסטל אכסניה פאוזי עזאר בנצרת. איל שפירא,
מבנה עתיק שבו שום פינה לא דומה לאחרת. הוסטל פאוזי עזאר בנצרת/איל שפירא

הוסטל אברהם בירושלים

"אברהם היה התרמילאי הראשון". כך נכתב על קיר של מסדרון אחר בהוסטל הפופולרי הזה, השוכן בלב ירושלים, ליד כיכר הדווידקה ובמרחק צעקה ממחנה יהודה. לא בטוח שזה נכון - אבל זה יופי של משפט. מבחוץ מציע המבנה הגדול חזות לא מרשימה, אך כאשר נכנסים פנימה, עולה בבת אחת תחושת החו"ליות.

ההוסטל, הפועל כבר כארבע שנים, זכה אף הוא בציונים לשבח ופרסים בינלאומיים מאתרי תיירות בעולם. יש בו כ-60 חדרי אירוח שונים - מדורמיטורי (לינה משותפת ועד חדרים ליחיד או למשפחות). העיצוב נקי, פשוט וצנוע, ואת הכיף הגדול שלכם תעבירו בקומת הלאונג', שבה שעשועים לרוב: בר חמוד, שולחנות ביליארד, כלי נגינה לשימוש חופשי, מדפי ספרים, פופים וספות, ערסלים וחדר אוכל שלו צמוד מטבח משותף. בערבי שישי תוכלו להכין עם כולם ארוחת ערב משותפת ומפוארת. ויש גם את הגג - פינה כמעט סודית בלב העיר, שבה נערכים מדי פעם פעילויות שונות, כגון הקרנת סרטי קאלט שאסור לכם להחמיץ.
טווח מחירים: 85-580 שקלים.
לפרטים: אתר האינטרנט.

אברהם הוסטל בירושלים. איל שפירא,
העיצוב נקי, פשוט וצנוע. "אברהם הוסטל" בירושלים/איל שפירא

פורט אין בחיפה

בית ערבי ישן שעבר חידוש, בלב העיר התחתית של חיפה, משמש כבית מועדף על תרמילאים רבים הפוקדים את העיר וסביבתה. בין אם תצטרפו לסיבוב הברים שמציע המקום בחלק מעברי השבוע או שסתם תשקעו בקריאת ספר טוב או בשיחה אינטימית עם זרים מוחלטים בחצר הפנימית - צפויה לכם חוויה פסטורלית להפליא.

גם כאן, כמו בהוסטלים רבים, יש מטבח משותף לצד חדר האוכל ומגוון חדרי אירוח. בהוסטל, המצוי ברחוב יפו, מרחק הליכה מוואדי ניסנאס, תמצאו גם ספרייה עשירה בסגנון "קח תן" ואווירה קוסמופוליטית.
טווח מחירים: 260-90 שקלים.
לפרטים: אתר האינטרנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יש פה ספרייה עשירה בסגנון "קח תן". הוסטל "פורט אין" בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Green Backpackers במצפה רמון

לצד אחת מהסצנות הנופיות היפות בארץ, שוכן במצפה רמון ההוסטל האינטימי הזה, המציע לא רק אווירה מדברית חברית, אלא גם ים של פעילויות - שאולי יתאימו יותר לתיירים, אבל גם ישראלים בראש הנכון עשויים ליהנות מהם. כך, למשל, אירוח בדואי, תצפיות כוכבים, ערבי מרטיני ועוד. המקום, שבו תשעה חדרי אירוח, אינו מיועד לילדים מתחת לגיל 18.
טווח מחירים: 405-80 שקלים.
לפרטים: אתר האינטרנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילויות לתיירים שיתאימו גם לישראלים. הוסטל Green Backpackers במצפה רמון/מערכת וואלה!, צילום מסך

Golan Garden בקצרין

עוד סיבה להגיע לקצרין: ההוסטל החדש הזה, כמו הוסטלים רבים אחרים, נולד כתוצאה מחלום נושן של בעליו. ומקומות שנולדים מתוך חלום מציגים זאת לראווה היטב. המיקום יזניק אתכם אל שפע מסלולי טיול סמוכים בגולן, ואם אתם ממש רוצים להרגיש תרמילאים, תוכלו להגיע באוטובוס ישיר מתל אביב או ירושלים.
טווח מחירים: 200-100 שקלים ללילה.
לפרטים: אתר האינטרנט.

.

הוסטל Golan Garden בקצרין. פייסבוק ההוסטל, צילום מסך
שלל מסלולים וגם משחקים. הוסטל Golan Garden בקצרין/צילום מסך, פייסבוק ההוסטל

ג'וחא גסטהאוס בג'סר א-זרקא

למרות שהוא שוכן במרכז הארץ, לא רבים ביקרו בכפר ג'סר א-זרקא, שנראה כמו כפר דייגים נושן לא הרחק משמורת נחל תנינים. ההוסטל החדש שהוקם בו לפני מספר חודשים עורר עניין תקשורתי רב, בעיקר בשל המיקום יוצא הדופן.

מה יש פה? קודם כל, רצועת חוף לא מוכרת, שדייגים מקומיים רבים פוקדים אותה מדי בוקר. כמו סיני, אבל קיסריה. השילוב בין חוף כמעט בתולי, תיירים צעירים מכל העולם והיכרות עם התושבים של ג'סר- עשוי להיות בהחלט מרתק. שימו לב לסיורי האוכל שמתקיימים כאן.
טווח מחירים: 200-75 שקלים.
לפרטים: אתר האינטרנט.

ג'וחא גסטהאוס בג'סר א-זרקא. פייסבוק ההוסטל, צילום מסך
כמו סיני, אבל בקיסריה. ג'וחא בג'סר א-זרקא/צילום מסך, פייסבוק ההוסטל

Beachfront בתל אביב

כפי שמרמז שמו, מצוי ההוסטל הזה (שלעיתים מכנה את עצמו גם "מלון") ממש מול הים של תל אביב, על טיילת הרברט סמואל. למעשה, את הים אפשר לראות לא רק מהגג המגניב של המקום, אלא אפילו מהמיטה.

המקום, שהוקם בבניין הישן של יטבתה בעיר, מציע 32 חדרי אירוח, ובשונה מחבריו - יש בו מסכי טלוויזיה בחדרים. הגג עצמו מציע מיטות שיזוף, פינות זולה ונוף ימי-אורבני שובה לב.
טווח מחירים: 430-100 שקלים.
לפרטים: אתר האינטרנט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שקיעה בהוסטל "ביץ' פרונט" בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

את רשימת ההוסטלים המלאה בישראל תמצאו באתר האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully