וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקבל עיסוי ממפל: טיול קליל למשפחה העצלה בעין גדי

24.10.2014 / 5:09

בימים חמים או קרירים - המדבר מחייך למבקריו. ושמורת עין גדי היא דוגמה מצוינת לכך. מעבר לכיף, לנוף ולמפלים שחובטים בראש ומעסים את הגב, עולה כאן השאלה כבדת הראש: מה נסגר עם יעלי הבוטיק ואיפה הנמרים כשבאמת צריך אותם?

נחל דוד עין גדי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נאת מדבר שאסור לפספס. עין גדי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

פעם היו פה נמרים. המון נמרים. היום יש פה יעלים. המון יעלים. יעלים עם חיוך יהיר. המון חיוכים יהירים.

בטח יהירים - הרי אין כאן אף אחד שיטרוף אותם. וכך, באופן מפתיע, היעלים האלה רובצים בנחת בראש שרשרת המזון המקומית. בינינו, גם אני, אם הייתי בראש שרשרת המזון, הייתי מחייך כל היום. מחייך, קופץ לטבילה במעיין עין גדי, שותה שלוק או שניים, מתעלם בהפגנתיות מהתיירים שמצלמים אותי וממשיך לשמורה הסמוכה, למצוא איזו זולה בנחל דוד. דוד, בטח דוד. נחל ערוגות קשה מדי. הרי מדובר ביעלי בוטיק, כאלה שרק רוצים להתפנן.


עוד טיולים למשפחה העצלה:
רק ללכת ישר: המסלול הכי קל בשביל ישראל
לרקוד עם עטלפים: להיות בטמן ליום אחד
הכרמל המפתיע: זולות סודיות בנחל כלח
ארץ לא נודעת: טיול מאכזיב לראש הנקרה


נמר אחד בלבד, אולי אפילו צמד נמרים חביבים, היו מחזירים ליעלים הללו את המבט המבועת בעיניים. אה! נראה אותם אז! איפה הצדק האקולוגי כשצריך אותו? איפה נשמע שטורפים הובסו על ידי נטרפים?

ועוד לא דיברנו על שפני הסלע. אהה! אלה אפילו לא טורחים לחייך לעולם. הם חיים הכי טוב, פה, לצד פלגי המים של שמורת עין גדי. חכו, עוד נגיע אליהם. בקיצור, תנו לי צמד נמרים חדורי מוטיבציה - ואני מחזיר את הסדר הטבעי לעולם!
(או לפחות למדבר יהודה).

נחל דוד שפן סלע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לא תוציאו ממנו ומחבירו אפילו חיוך קטן. שפן סלע בנחל דוד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

ה"חתולים" של המדבר

אין הרבה מקומות שכיף לטייל בהם במדבר, כאשר בחוץ עדיין חם. ברוב חלקי המדבר, החורף הוא הזמן הנכון. אבל שמורת עין גדי - שבה נובעים כמה וכמה מעיינות המזינים את נחל דוד ונחל ערוגות - תפנק אתכם גם ביום חם בסתיו. רק תבואו מספיק מוקדם כדי להגיע לטבילה הנדרשת, בדיוק כאשר מתחיל להיות חם מדי, וגם כדי להקדים את המוני בית ישראל שרוצים גם הם לרבוץ מתחת למפל שוצף. איך עושים את זה? יוצאים מהבית בשעה פסיכית כמו שבע לפנות בוקר, או שפשוט לנים באזור: באוהל באזור הקמפינג של החוף, בבית ספר שדה או במלון. כל אחד והעדפותיו.


עוד הצעות לטיולים בוואלה! תיירות:
נחל ג'ילבון: המרענן הרשמי של רמת הגולן
להצטנן בחינם: 10 מעיינות יפהפיים וללא תשלום
בעקבות התמר: טיול מתוק לשנה מתוקה


בכניסה לשמורה מקבלים דפדפת מפורטת ומפה מאוירת, ומחליטים על איזה מסלול ללכת. בחורף תוכלו להתפרע על מסלולים מייגעים. עכשיו אנחנו עדיין בסוג של קיץ-סתווי וגם יש לנו מחויבות למטייל העצל באשר הוא. אז נחל דוד הקלאסי - מה שקרוי פה באופן רשמי "נחל דוד תחתון". קחו הרבה מים, קרם הגנה והכי חשוב: בגדי ים. או בגדי נחל, במקרה הזה.

תחילת המסלול קלה באופן מפתיע למסלול מדברי. היא קלה גם בהשוואה להליכה למכולת השכונתית שלכם. כאן גם תיפגשו עם מי שבכל מקום אחר בעולם היו בורחים מכם בבעתה - היעלים ושפני הסלע. הם כל כך קרובים שאפשר לעשות איתם סלפי. עוד דור או שניים, אל תתפלאו אם הם יבקשו מכם לעשות להם שק קמח עד מקור הנביעה הקרוב.
(נמר! נמר! זה כל מה שאני רוצה! איפה שלומציון, הנמרה המיתולוגית של מדבר יהודה, כשצריך אותה?).

היעלים הללו, שכאן הם כמו חתולי רחוב של המדבר, הם ממין יעל נובי והם מתמחים בטיפוס מבהיל על מצוקים תלולים. בעונת הייחום שלהם, שמתרחשת בימים אלו בסתיו, יש סיכוי שתראו יעלים זכרים מנפחים את החזה בגאווה ואולי גם מתקוטטים עם זכרים אחרים, אז אל תתערבו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
יעל עין גדי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
פססס...פסססס... בוא חתול מדבר, בוא! יעל בעין גדי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

עיסוי של מפל

הדרך נעה בניחותא לצד הנחל ולצד עצי שיטה טובי צמרת, ואז - אחרי כ-250 מטרים - מגיעים למפל הראשון. קודם שומעים אותו, אחר כך רואים אותו, ואז טובלים בו. בסיסי. בסיסי, אבל חכו: אם לא יצאתם מספיק מוקדם מהבית והמפל גדוש במטיילים, לא נורא. כי בהמשך ממתין מפל דוד, היותר מרשים. הוא דורש הליכה של 20-15 דקות נוספות וגם טיפוס קליל, אבל שווה את המאמץ הקל.

מפל דוד הוא רק חלק מתפאורה נהדרת עם המון מרכיבים, שעושים טוב על הנשמה: בעיקר בריכות טבילה שאי אפשר לעזוב אותן, וגם חצי מערה נמוכה שילדים ישמחו להתחבא בה.

במערה הזעירה הזו, שנראית יותר כמו סדק סלעי עמוק, תמיד יהיה ילד שיקפוץ בה בהתלהבות ויחבוט את ראשו בתקרה הסלעית המחוספסת. ותמיד זה יהיה הילד שלכם. ותמיד - אחרי בכי קורע לב - הוא לא ילמד לקח ויקפוץ שוב. ושוב בכי. וחוזר חלילה. אז לפעמים, נדמה שהיעלים הם היצורים הכי אינטליגנטיים בשמורה הזאת.

במים עצמם תוכלו למצוא סרטני נחלים מדושנים שמתחבאים בסדקי הסלע וצפרדעי נחלים שמסווים את עצמם היטב בצבע ירוק-צפרדע. אבל הכי כיף זה להגיע על למרגלות המפל, שנופלך מגובה של כ-30 מטרים (!), להיכנס תחתיו ולתת למים לחבוט בראש ובכתפיים. איזה אושר! ממש עיסוי מן הטבע. אולי לא העיסוי הכי עדין - אבל היי, זה בטח יותר טוב מהעיסוי שאתם (לא) מקבלים/מקבלות מבן/בת הזוג שלכם. במיוחד אם אתם נשואים כבר כמה שנים טובות.
(תרגיעו. אני לא קורא טוקבקים).

נחל דוד עין גדי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לבלות בו שעה, שעתיים ויותר בלי להרגיש. אזור מפל דוד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

דודים במערה

ויש כמובן את הנוף הנהדר... מצד אחד מצוק ההעתקים המרשים של מדבר יהודה, ומצד שני - ים המלח, שמצוי אי שם במזרח. צהוב, ירוק, כחול, חום - הכל מתמזג בתיאום מושלם.
בכל מקרה, מפל דוד הוא הזולה השנייה הכי שווה בחלק זה של מדבר יהודה, ואפשר לבלות בו שעה, שעתיים ויותר בלי להרגיש, ואז פשוט לחזור לנקודת ההתחלה.

אם אתם רוצים להגיע לזולה השווה יותר, תיאלצו ללכת עוד במעלה השביל, בעקבות המפה שקיבלתם בכניסה, לעבר מערת דודים. כאשר תגיעו, תבינו שעשיתם החלטה נכונה. גם בגלל אופי המקום, וגם בגלל שכאן תגלו שרוב המטיילים עצלים מכדי להגיע למקומות שדורשים קצת התנשפות. אז במה בעצם מדובר? לצד מפלונים ובריכות מים יפות שוכנת, חבויה היטב בין הקנים, מערה יפהפייה עם בריכת טבילה, שאינספור שערות שולמית מעטרות את קירותיה, ועליהם זולגים מי מעיינות טריים. זה רומנטי, זה מבודד וזה כל מה שאתם צריכים כדי לנקות את הראש לקראת יום ראשון הקרוב במשרד. השם של המקום הרומנטי הזה, מערת דודים, לקוח הישר משיר השירים. תעשו עם המידע הזה מה שאתם מבינים...

וכדי להשלים את החוויה... הרי לא באתם עד לכאן כדי להשתעשע עם הדודים ולחזור הביתה. בין אם אתם לנים באזור ובין אם לא - אם אתם כבר כאן, אל תוותרו על סיור בגן הבוטני היפה של קיבוץ עין גדי (הסיור חינם לאורחי מלון עין גדי, בתשלום לאורחים מבחוץ). גולת הכותרת היא כמובן עצי הבאובב המיתולוגיים, שכיף מאוד לחבק (בהנחה שיש לכם זרועות באורך של 3-4 מטרים), אבל יש פה גם פיקוסים מרשימים שאפשר להתחבא בקרביהם ומאות מיני צמחים מרחבי העולם, חלקם עם שמות מצחיקים לעילא. ובגלל זה אנחנו הרי פה - בעיקר כדי לצחוק.

חוף מינרל ים המלח. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אם אתם כבר כאן, טבילה בים המלח היא חובה. חוף מינרל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מודיעין שלום

איפה זה: שמורת עין גדי מצויה על כביש 90, כמה מאות מטרים מצפון לקיבוץ עין גדי. הכניסה בתשלום (29 שקלים למבוגר, 15 שקלים לילד). פתוח מדי יום בשעות 08:00-17:00. המסלול עד מפל דוד וחזרה אורך כ-1.5 ק"מ וישנן כאמור אופציות להארכה.

לא לוותר: טבילה בים המלח היא חובה. חוף עין גדי הסמוך לקיבוץ הוא אופציה חביבה וחינמית. הוא נאה ונעים למדי. עם זאת, החוף המומלץ בעיני הוא "מינרל", בצפון ים המלח. הכניסה בתשלום, ובתמורה אתם מקבלים חוף מטופח לעילא, אפשרות לעיסויים (בתשלום נוסף על דמי הכניסה), בריכת פעוטות מתוקה וקרירה, בריכת מי גופרית חמה באופן מפתיע, קפיטריה, כסאות ושמשיות מול הים, מלתחות נוחות ואפילו דוגמית של ספא דגים, המצויים באקווריומים מיוחדים שבהם טובלים את הרגליים. זה מדגדג, זה מוזר וזה משהו שחובה לסמן עליו וי.

לעשות רושם על החבר'ה: בואו נדבר רגע על שפני הסלע, המצויים לא רק בשמורת עין גדי כמובן, אלא במקומות רבים בארץ - מהחרמון ועד הר הנגב. ממש כמו פילים (שלהם ולשפנים אב קדמון משותף), הם חיים בקבוצות שבהן הנקבה היא השולטת. אבל מאחר שגברים הם גברים בכל מקום ובכל מצב - בעונת החיזור שבאביב, משתלטים הזכרים על העניינים, תופסים סלע גבוה ופוצחים בצווחות מוזרות שאמורות להיות שירת חיזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully