וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מקומות מיוחדים לטיול חג מולד בנצרת

מירב איילון

24.12.2014 / 8:29

בשנתיים האחרונות חלה פריחה של עסקים באחת הערים המיוחדות בישראל. אז עכשיו, כשחג המולד בפתח, מה יותר מתאים מאשר טיול בעיר הגלילית וביקור בכמה אטרקציות נצרתיות שאולי פחות הכרתם? המדריך למטייל העצמאי בנצרת

נצרת. ג'אמל כיואן,
מקומות חדשים ופינות חבויות מתגלים בכל ביקור. נצרת/ג'אמל כיואן

נצרת היא לא רק המקום שבו אירע "המפץ הגדול", שממנו נולדה הנצרות, אלא העיר הערבית הגדולה בישראל עם מורשת ותרבות עשירים ומסורת של הכנסת אורחים.


עוד טיולים מיוחדים בארץ:
חבל יתיר: הטיול הכי מיוחד לחורף הישראלי
צפו: מדריך שטפונות לדרום הארץ
אהבה חורפית בגליל המערבי: ככה מסיימים שנה


נצרת היא עיר שבכל ביקור בה מתגלים מקומות חדשים, פינות חבויות ועוד ממתקים תיירותיים וארכיטקטוניים. הטיול בסמטאותיה הציוריות הוא טיול "חוצלארצי", הנע בין כנסיות למסגדים, ביניהם אכסניות קטנות שצצו, בתי קפה בוטקיים או אותנטיים, או שניהם גם יחד.

בשנתיים האחרונות חלה פריחה של עסקים קטנים וגסט-האוסים, שנוספו כחרוזים צבעוניים לשרשרת המרהיבה הזו, שהיא נצרת העתיקה. ולאחרונה אף החלו בעיר להקים מעין "חממה" לקליטת להייטקיסטים ויזמים, שיביאו רעיונות לניהול שיווק ותיירות, שנתמכת על-ידי עמותת התיירות של נצרת. "בשנה שעברה אף התחלנו לקיים קורס מורי דרך בנצרת", מספר טארק שחאדה, מנכ"ל העמותה, והכל כדי שנצרת תקבל את נתח התיירות שהיא ראויה לו. והיא אכן ראויה.

אז עכשיו, כשחג המולד בפתח - מה יותר מתאים מאשר טיול בעיר הגלילית והיכרות עם כמה אטרקציות נצרתיות שאולי פספסתם? הנה כמה מהמקומות שפחות הכרתם בעיר המיוחדת הזו.

1. טחנת הגליל אלבאבור

בלב ליבו של השוק בנצרת ממוקמת חנות תבלינים, שהיא לא רק תבלינים. קודם כל, היא חנות התבלינים הוותיקה ביותר בארץ (כך טוענים בעליה), אבל היא גם נמצאת בתוך מבנה היסטורי המעורר את הדמיון לימים עברו של אבירים ואצילים.

הריחות והטעמים של הקפה, התבלינים והדגנים הנטחנים במקום, לצד פירות מיובשים, קטורת ופיצוחים יוצרים מעין תחושה של מערת קסמים מלאה כל טוב. החנות עצמה היא כמעין מוזיאון חי ונושם של נוסטלגיה גלילית: החל מכלי טחינה מסורתיים ועד המבנה שמספר את סיפורה של חנות התבלינים, העוברת מדור לדור כבר למעלה מ-120 שנים.

טחנת הגליל אלבאבור. כתובת: רחוב הבנקים, בכניסה לשוק מכיוון המעיין. טלפון: 04-6455596.

טחנת הגליל אלבאבור תבלינים נצרת. פייסבוק אל באבור, צילום מסך
להוסיף תבלין לטיול. טחנת הגליל אלבאבור, נצרת/צילום מסך, פייסבוק אל באבור

2. קפה כמו שצריך: מאמא סולט רום אנד קפה

בית קפה בוטיק קטן, המציע קפה איכותי מיובא מאיטליה. הדגש בבית הקפה הינו על איכות וייחודיות של כל המוגש בו - כל המאפים הינם באפייה ביתית. לין שומר-מנסור, שהיא עורכת דין במקצועה, מאסה בעבודתה והחליטה להגשים חלום ולהיות קונדיטורית. במהלך השבוע מוגשים מאפים קבועים, כמו סינמון רולס, שוקולד רולס, שוקולד וחלווה או שוקולד וחמאת בוטנים.

בנוסף, יש מיני פיצה מאמא סטייל, ומיני פיצה שוקולד. בסופי שבוע מכינה מנסור עוגה או פאי ולפעמים מאפים, מלוחים, כגון מאפין גבינת עזים עם עגבניות מיובשות ועשבי תיבול, או לחמניות עם גבינה ועשבי תיבול המוגשים כ- סנדוויץ' עוף וגבינה קר. התפריט מתגבש בהתאם לשוק ולמצב הרוח וליצירתיות של לין שומר-מנסור

מאמא סולט רום אנד קפה. כתובת: דרך הצלייניים, כיכר המעיין. 04-6377807. שני-שבת 8:00-20:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל המאפים באפייה ביתית. "מאמא סולט רום אנד קפה" בנצרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. ביתם של זקני נצרת: קפה אבו סאלם

100 שנה פועל בית הקפה "אבו סאלם" בנצרת. באותו מקום, באותה התנהלות, אותם לקוחות (כמעט) ועם אותו היצע קולינרי (כמעט). 100 שנים של אירועים דרמטיים ששינו את מפת המזרח התיכון ואת מעמדה של העיר - ובית הקפה הוותיק ממשיך בשלו. כמו אי של שפיות בלב ההמולה.

בית הקפה הממוקם בסמטה מנותקת מהשוק בעיר העתיקה, הוא מעוז השש-בש וגם ביתם השני של זקני נצרת. ויסאם הוא דור שלישי למייסד בית הקפה. התפריט כולל את תה הקינמון והאגוזים שהוא סימן ההיכר של המקום, או משקה הלימונים והרימונים הקר ,וכמובן הקפה השחור המשובח.

קפה אבו סאלם. טלפון: 057-5530103.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעוז השש-בש של נצרת. קפה אבו סאלם/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. ארוחה גלילית במיטבה: אצל פאטינה

לפאטינה זועבי משפחה ענפה, כפי שמעיד שם משפחתה. אביה היה חבר כנסת, ראש עיריית נצרת וסגן יו"ר הכנסת החל מהכנסת הראשונה. היא דווקא לא הלכה לכיוון הפוליטי, אלא בחרה להיות מורה לערבית, שעם צאתה לפנסיה החליטה להגשים חלום ישן שלה: להפוך את ביתה ומטבחה לעיסוקה העיקרי.

החליטה ועשתה. למדה מנהל עסקים ותזונה בריאה, והחלה מבשלת בבית ארוחות ולפתוח שערי ביתה לחוויה המשלבת ארוחה נפלאה עם סיפורי משפחתה וסיפורו של הבית היפהפה, שהוא נכס משפחתי מזה שנים רבות.
והאוכל - ארוחה גלילית במיטבה. ממולאים סלטים מאפים וקינוחים.

אצל פאטינה. לפרטים והזמנות: 052-6626943.

פאטינה זועבי. נעה סטרלינג,
חוויה המשלבת ארוחה נפלאה עם סיפורי משפחתה. פאטינה זועבי/נעה סטרלינג

5. מתוקים: אבו אשרף והקטאייף שלו

במבנה עות'מאני עתיק של איבד את קסמו כבר מאות שנים, נמצאת מסעדת "דיוואן אל סראיה" של אבו אשרף. הדובדבן שבקצפת של מסעדה זו הוא לא רק בעליה והרוח החיה בה, אבו אשרף, אלא הקטאייף שלו. מאכל המיוחד אך ורק לתקופת הרמדאן, שאצל אבו אשרף אפשר למצוא אותו במשך כל השנה. לכאורה ממתק דמוי פנקייק ממולא גבינה או אגוזים טבול בסירופ סוכר, וסוד נוסף ההופך אותו למתוק ארומטי.

אבו אשרף. כתובת: העיר העתיקה של נצרת,04-6578697.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדובדבן שבקצפת בסיור בנצרת. אבו אשרף והקטאייף/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. ספר פוגש קפה: כיתאבון (Kitaboon)

כיתאב=ספר. בון=קפה, וביחד מדובר במקום בילוי המפגיש בין השניים. גם תרבות וגם בילוי והכל בלב ליבו רחוב הבשורה בנצרת. בכיתאבון נפגשים בין הספרים ןבגלריה סופרים, אמנים, סטודנטים ותיירים. ולצד המזון לנפש, המזון לגוף ולקיבה הוא בריא אותנטי ומגוון.

כיתאבון. נצרת, אזור המעיין (קרוב לעיר העתיקה), טלפון: 04-6800055.

ואם כבר במעיין...
עם רדת הערב על נצרת, הופך האזור הנושק לכנסיית הבשורה היוונית למקום אחר מאשר תחת השמש. רחבת המעיין הופכת לאזור בילוי מסעדות ובארים והמקום שוקק חיים ופעילות עד השעות הקטנות של הלילה.

כיתאבון נצרת. פייסבוק כיתאבון, צילום מסך
גם תרבות וגם בילוי. כיתאבון/צילום מסך, פייסבוק כיתאבון

7. אסתטיקה פוגשת היסטוריה: מרכז מרים הבינלאומי

דמותה של מרים, אם ישוע, היא נושא המרכז הבינלאומי הגדול והמפואר. המרכז החדש מגולל באמצעות מולטימדיה ב-10 שפות את סיפור חייה של מרים הבתולה, על היבטיו השונים. המרכז נמצא ליד בזיליקת הבשורה ובה מערת הבשורה, ומתקשר אליה היסטורית: שרידי כפר נצרת הקדום התגלו בעת חפירת היסודות למרכז החדש. זוהי, בעצם, העדות המדעית הראשונה לחיים יהודיים בנצרת במאה הראשונה לספירה.

זאת ועוד, אוהבי האסתטיקה והיופי ייהנו ללא ספק מן הארכיטקטורה; מן הגן הבוטני המשתרע על הגג ובו יותר מ-400 צמחים שנזכרו בתנ"ך, ומנוף נצרת הנפרס מן הגג.
במקום גם קפיטריה וחנות מזכרות, שנמכרות בה בין היתר עבודות-יד ממנזרים.

מרכז מרים הבינלאומי. כתובת: רחוב קאזה נובה 15A, טלפון: 04-6461256

מרכז מרים הבינלאומי נצרת. ג'נה טורבלה,
הכל אודות אמא. מרכז מרים הבינלאומי בנצרת/ג'נה טורבלה

8. קפה פהאום

ממוקם במרכז השוק של העיר העתיקה, אבל לרוב מוצאים אותו באמצעות הריח החזק והמשכר של הקפה הנטחן במקום. פאהום היא אימפריית קפה ותבלינים בנצרת ויש עוד שני סניפים בשם זה ברחוב פאולוס השישי, כשאחד מהם מוקדש לקפה ותבלינים והשני לשוקולד וממתקים.

בחנות הקטנה בשוק, מוכר עזמי פאהום קפה בעיקר מזנים שגדלים בדרום אמריקה, כמו מקוסטה ריקה וקולומביה ועוד תבלינים מוכרים ומיוחדים.

קפה פהאום. כתובת: תופיק זיאד 44, טלפון: 04-6554471.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תזהו אותו לפי ריח הקפה. קפה פהאום/מערכת וואלה!, צילום מסך

9. לישון על זה: פאוזי עזאר אין

בית ההארחה פאוזי עזאר (Fauzi Azar Inn) ממוקם בעיר העתיקה של נצרת, באחוזה ערבית בת 200 שנים. הוא מציע חדרי אירוח באווירה ייחודית ומקסימה של ימים עברו. בית ההארחה ממוקם באזור השוק, במרחק של כדקת הליכה אחת משוק הירקות ומספר דקות ממסעדות ובתי קפה מצוינים. האכסניה שוכנת בבניין אבן בן 3 קומות מתקופת המאה ה-18, עם תקרה בגובה של ששה מטרים המעוטרת ביד אומן, רצפת שיש טורקי, אולם מפואר עם נוף פנורמי, וחצר המעוטרת בקשתות אבן.

בבית ההארחה יש שטחים ציבוריים גדולים, שבהם יכולים האורחים להתרועע ולהחליף סיפורים. האורחים מוזמנים לחוות את העיר מחוץ למסלול המוכר, עם סיור היוצא מדי בוקר בשעה 09:15 בהדרכת הצוות.

פאוזי עזאר אין. טלפון: 04-6020469.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגסט האוס של פאוזי עזאר אין/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully