וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 צעדים להגנה על המזוודות בפני אובדן

רונן זאבי

1.7.2014 / 9:55

איך תפחיתו את הסיכוי לאובדן הכבודה? למה עדיף לטוס דווקא לשד"ת קטן? ולמה מראה "תמים" של המזוודה עלול לסבך אתכם - 8 כללים חשובים שיגנו על המזוודה שלכם וימנעו הרבה עוגמת נפש בחופשה

אישה אוחזת במזוודה. ShutterStock
צבע בולט של המזוודה יעזור לזהות אותה בקלות/ShutterStock

הנסיעה המשפחתית לחו"ל - אירוע מתוכנן היטב ומתוקצב עד השקל האחרון. כל משפחה מחכה לרגע החופשה כדי ליהנות יחד ולהתאוורר מהיום-יום הישראלי. הזמנתם מלון, שכרתם רכב, הזמנתם מקום לאטרקציות באמצעות האינטרנט עוד מהארץ ושום דבר לא יכול להשתבש.

אך לא לקחתם בחשבון את ה"אסון "הנפוץ ביותר שנופל על טיול לחו"ל - איבוד המזוודות. ארזתם את נעלי ההליכה שקניתם במיוחד בשביל הטיול, את התרופות וגם את הצעצועים של הילדים... ולפתע אתם מבינים: הכול הלך לאיבוד.


עוד טיפים לפני שטסים לחו"ל:
איפה הכי כדאי לשכור רכב לחופשה בחו”ל?
לנפוש עם הילדים בקיץ: הדברים שחשוב לדעת
טיסה רגילה או לואוקוסט: מה באמת יותר עדיף?


מדובר בתחושה של חוסר אונים שיכולה להרוס גם את הטיול הכי מתוכנן. איבוד או אף איחור של המזוודות יכול לקלקל את כל הנסיעה ולהשאיר את כל התכנונים מאחור. במקרים קיצוניים שבהם מדובר במשפחה עם ילדים, כמות הקניות שצריך לעשות בכדי להשלים ולהמשיך את הטיול הופכות את הטיול לכמעט בלתי משתלם. למרות שאי אפשר למנוע לגמרי את התופעה, אפשר בהחלט למזער את הסיכויים שזה יקרה לכם. ותמיד להיערך למקרה שבו המזוודה מגיעה באיחור או נאבדה, ולקחת איזה בגד אחד ומברשת שיניים בתיק שעולה איתנו למטוס.

איך לא לאבד את המזוודות במהלך הטיול? הנה כמה טיפים שיוכלו למנוע את עוגמת הנפש.

מזוודות. ShutterStock
אל תשלחו חפצים חשובים בכבודת בטן המטוס/ShutterStock

בטיסות ישירות נאבדות פחות מזוודות

1. טיסות ישירות רצוי בלי עצירות ביניים: אובדן מזוודות בזמן ההמתנה ביעדי הביניים הוא נפוץ מאוד. המזוודות נלקחות בטעות או מושארות על המטוס. אם החלפת-מטוס הינה הכרחית, תשומת לב נדרשת בזמן הבידוק לטיסה (צ'ק אין). ודאו כי התג אותו מצמידה דיילת הקרקע של חברת התעופה, נושא את קוד עיר היעד הסופי שלכם.

סקר המזוודות הגדול: עם מה הכי משתלם לטוס?

2. שדות תעופה קטנים: כמות קטנה של טיסות יוצאות תקטין את הסיכויים שהמטען יגיע ליעד לא נכון, או יישכח במבול של מזוודות בזמן שהטיסה כבר ממריאה.

3. מראה "תמים" של המזוודה: חלק מהחמרת הסדרי הביטחון שנעשו בשנים האחרונות כוללים גם שיקוף רנטגן למטען שנכנס לבטן המטוס. כאשר מטען מעוכב או מנותב למקום אחר כדי לבחון אותו בקפידות, עולה הסיכוי כי ייאבד. הקפידו לארוז חכם - ישנם חפצים תמימים שבשיקוף נראים חשודים, כגון ספרים שארוזים יחד בצפיפות, ולכן כשאורזים כדאי לפזר אותם במקומות שונים במזוודה.

4. מקומם של חפצים חשובים הוא אתכם: לא כדאי להפקיד חפצים חשובים, כדוגמת תרופות ומסמכים, במזוודות שהולכות לתא המטען. צאו מנקודת הנחה שמזוודות שהולכות לתא המטען יכולות להיעלם והעלו אתכם למטוס כל חפץ בעל ערך כספי, רגשי או שאין לו תחליף.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
מזוודה חו"ל סוכן נסיעות. ShutterStock
נסו לטוס כמה שיותר קל/ShutterStock

היו עירניים - שדות תעופה הם מקום מועדף על-ידי גנבים

5. זהות המזוודה: תגי זיהוי שמוצמדים לתיקים על ידכם ועל ידי חברת התעופה יכולים ליפול בזמן הטיפול במטען. כדי לוודא שהתיק לא "ייפול בין הכיסאות", הדביקו חתיכה של נייר דבק עבה ועמיד על התיק ורשמו עליו את שמכם, מספר הטיסה ואת הקוד בן שלוש האותיות של יעד הטיסה ויעדי הביניים (אם קיימים).

6. סימן משפחתי: סימון גדול ובולט יגרום למזוודה שלכם לבלוט בשטח. כך אף אחד לא ייקח את המזוודה שלכם בטעות ואתם תוכלו לזהות אותו ממרחקים. מדבקה גדולה או סרט הדבקה צבעוני עם שמכם, יכולים למנוע אובדן וטעויות אנוש.

7. עירנות: שדות תעופה הם מקום מועדף על-ידי גנבים. רגע אחד של חוסר תשומת לב יכול לשנות את כל הטיול. הקפידו לשמור על התיקים קרובים אליכם בכל שדה תעופה ברחבי העולם.

8. לטוס "קל": אם יש באפשרותכם לטוס עם מזוודה קטנה שאותה אפשר לעלות איתם למטוס - ניצחתם! אתם חוסכים זמן יקר וכמובן מורידים את סיכויי האובדן לכמעט אפס. במקרה של טיסות עסקים וטיולים קצרים ניתן להסתפק במועט ולטוס "קל". המשקל המותר משתנה בין חברת תעופה לחברת תעופה, אך הנפוץ ביותר הוא 20 ק"ג בטיסת צ'ארטר ו-23 ק"ג בטיסה סדירה.

הכותב מנהל תחום טיסות סדירות בחברת "גוליבר"- תיירות און ליין

  • עוד באותו נושא:
  • נסיעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully