וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי לשדרג את הפוליסה? הכל על ביטוח לנוסעים לחו"ל

24.6.2014 / 9:20

האם אפשר לקבל החזר כסף על ביטול חופשה? אילו סעיפים חשוב לבדוק בפוליסה? ואיך מקבלים החזר כשהחופשה התקצרה - כל מה שחשוב לדעת לפני שעושים ביטוח נסיעות לחו"ל

אילוסטרציה חופשה. ShutterStock
כדי שתוכלו לנפוש בשקט, אל תקמצו בביטוח/ShutterStock

החודש החלה עונת החופשות ועמה גם הטיסות, ההפלגות והחופשות בחו"ל. כאשר טסים או מפליגים לחו"ל, רחוק מהבית, רוצים להרגיש בטוחים, והדרך הנכונה ביותר היא לערוך ביטוח בצורה הנכונה ביותר, שכן כל אירוע רפואי או בעיה לא צפויה בחו"ל עלולים להרוס לנו את החופשה.


עוד על החופשה שלכם בוואלה! תיירות:
טיסה רגילה או לואוקוסט: מה באמת יותר עדיף?
איפה הכי כדאי לשכור רכב לחופשה בחו"ל?
האב, הבן ורוח החופש: אטרקציות מגניבות למשפחה בחו"ל


לכן, כבר עם הזמנת החופשה, מומלץ לעשות ביטוח נסיעות לחו"ל, שיכלול את הפוליסה המקיפה ביותר ושתגן עלינו בצורה מתאימה תוך הקניית שקט נפשי. כשמדברים על ביטוח נסיעות לחו"ל, כדאי שנשים לב למספר נושאים חשובים במיוחד, שלהם יש להתאים כיסויים ביטוחיים מיוחדים. דביר רפ?, סוכן ביטוח מרשת יונט ויו"ר הוועדה לסוכנים צעירים בלשכת סוכני הביטוח בישראל, מחלק כמה עצות להזמנת ביטוח נכון ויעיל לחו"ל.

מה עושים במצבי קיצון?

1. לא לחכות לרגע האחרון: את הביטוח יש לערוך מוקדם ככל האפשר, אם אפשר מיד לאחר הזמנת החופשה.
2. מצב רפואי קודם, בעיות כרוניות, הריון וכד': יש לשים לב לכך שהפוליסה הסטנדרטית מחריגה כל כיסוי לכל מקרה ביטוחי הקשור בקשר ישיר או עקיף למצב רפואי קיים או קודם.
3. מצבי קיצון: לשם מתן פתרון למצבים רפואיים חריגים, קיימים שני סוגי פוליסות:
א. פוליסה הכוללת כיסוי להחמרה בבעיה רפואית כרונית אשר לא אירעה בה החמרה ב-6 החודשים האחרונים (בכפוף לחריגים); ב. פוליסה חיתומית, אשר מטפלת במצבו של אדם, שב-6 החודשים שקדמו לנסיעה חל שינוי במצבו הרפואי.
לדוגמה: ביקר במיון, אושפז, נותח או החל ליטול תרופות (או שינה תרופות), נמצא בבירור רפואי עקב תשובות לא תקינות של בדיקות שערך, או מצוי במצב רפואי לא תקין. על המבוטח לדווח על כך לחברת הביטוח ולרכוש פוליסה חיתומית שמותאמת ומתומחרת על ידי חתם רפואי בחברת הביטוח.
באם החתם ייאשר את עריכת הביטוח, פוליסה זו תיתן מענה וכיסוי גם למצב הרפואי הקיים באותם גבולות אחריות שעליהם תחליט חברת הביטוח (ייתכן שיהיו מקיפים פחות מאשר בביטוח רגיל).

4. תיירות אקסטרים: יש לדווח על כל פעילות אתגרית, פעילות תחרותית ו/או מקצוענית, ספורט תחביבי, ספורט מים, ספורט חורף ופעילויות מיוחדות אחרות ולקבל - מראש - כיסוי ביטוחי לפעילויות אלו.
5. כיסוי לאיתור חיפוש וחילוץ: לאותם צעירים וגם מבוגרים, אשר טסים למסעות במקומות נידחים, בדרך-כלל במזרח הרחוק או בדרום אמריקה, חובה לרכוש כיסוי לאיתור חיפוש וחילוץ (וזאת כדי שאמא ואבא לא ידאגו). כיסוי זה ידאג לבירור היעלמות המבוטחים וארגון משלחת חיפוש שתטוס לארץ היעד.

אילוסטרציה. ShutterStock
אל תייצרו לעצמכם כאב ראש בחופשה. דאגו לביטוח/ShutterStock

החופשה התקצרה - ניתן לקבל החזר

6. נפש בריאה: חשוב לדעת כי ברוב הפוליסות לא קיים כיסוי למצבים הקשורים לבעיות נפשיות או מחלת נפש.
7. סעיף ביטול נסיעה: בכל ביטוח ישנו סעיף ביטול נסיעה, המאפשר החזר הוצאות עד גבול האחריות המצוין בפוליסה (הסיבות שונות מחברה לחברה), כגון אשפוז המבוטח או בן משפחה קרוב, מחלה המחייבת ריתוק המבוטח לביתו, מותו של בן משפחה קרוב, צו 8, נזק בביתו של המבוטח ועוד. כיסוי זה יחול (במרבית חברות הביטוח) החל מ-60 ימים לפני הנסיעה.
8. החופשה התקצרה - קבלו החזר: כמו כן, בפוליסות קיים כיסוי להפסד כספי בגין קיצור נסיעה במקרה של שינוי וקיצור הנסיעה עקב מקרה בלתי צפוי לפי המפורט בפוליסה.
9. כיסוי על הטסה רפואית: חשוב להקפיד כי הביטוח יכלול הטסה רפואית לישראל בליווי צוות רפואי, או הטסת גופה לישראל, והמשך טיפול רפואי בישראל עקב תאונה שארעה בחו"ל ולא כוסתה ע"י קופת החולים (הכיסוי מוגבל בהיקף הפיצוי ובתקופה).
10. לדאוג גם לשיניים: יש לכלול טיפול חירום בשיניים.
11. מוות ונכות: כנ"ל לגבי פיצוי למקרה מוות ונכות מתאונה.
12. צד ג': הקפידו על כיסוי לנזק אשר ייגרם ע"י המבוטח לצד שלישי.
13. מטען: בפרק זה יש לשים לב כי הפוליסה מוגבלת בסכום הביטוח הכולל, וכן בסכום הביטוח לפריט - ובמיוחד לפריטים יקרי ערך - והתשלום הינו על בסיס ערך משומש. חשוב לדעת כי ניתן להרחיב כיסוי לדברי ערך ופריטים נוספים בפוליסת תכולת הדירה, וזאת על בסיס כל הסיכונים.
14. עדכנו על כל שינוי: על כל שינוי במועד החזרה לארץ יש לעדכן את סוכן הביטוח ולהאריך את תקופת הביטוח בהתאם. חשוב שוב להדגיש כי את הביטוח יש לערוך קרוב ככל היותר למועד רכישת החופשה ולא לחכות לרגע האחרון. יש להתייחס למצב הרפואי, ולהתאים את הביטוח לאופייה של הנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully