וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנודיסטי, הסודי והמשפחתי: החופים שיעשו לכם ת'קיץ

26.6.2014 / 16:00

לאן הולכים היפים והיפות להשתזף? איפה תוכלו לרבוץ בלבוש אדם וחווה? איזה חוף זכה בתואר "הבריכה הכי גדולה בארץ" ואיפה הביץ' פארטי'ז הכי טובות שיש - לרגל פתיחת הקיץ, יצאנו לסקור את החופים הכי מיוחדים שיש בארץ

חוף הבונים. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
בונים עליכם שתגיעו. חוף הבונים/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

אנחנו אוהבים את החופים שלנו, אפילו מאוד, אז יצאנו לתת בהם סימנים - כל חוף והמאפיין שלו - כי חופים הם לפעמים געגועים ליפים ואמיצים, לגולשים ולזרוקים, לבתולי, לרומנטי ולמתבודד ולקסום, לנודיסט מול הסטייליסט, להיסטורי, לאותנטי וגם לאורבני, הרועש. אמור לי מה החוף שלך - ואומר לך מי אתה.

עוד על חופשת הקיץ בוואלה! תיירות:
טיולי מים בישראל: בדיוק מה שצריך בקיץ
האב, הבן ורוח החופש: אטרקציות כיף למשפחה בחו"ל
לידיעת הרוחצים: למה מסוכן להשתין בבריכה?
מין מזדמן, הנגאובר וחוטיני: סדום ועמורה בפלמה דה מיורקה

הבתולי: חוף ראש הנקרה

החוף הכי צפוני בארץ יוצר חיץ בנינו לבין שכנינו הלבנונים. ראשיתו במצוק הלבן הגולש לים, והמשכו דרומה לכיוון חוף בצת. הרוחות, המים והגלים המתנפצים אלפי שנים על המצוק פיסלו בו נקיקים ונקרות. גלי הים הפורצים דרכם פנימה, בשילוב קרני השמש, 'צובעים' את המים בצבעי טורקיז עזים ומהפנטים ביופיים. אל הנקרות תוכלו לגלוש ברכבל, להגיע רגלית מטיילת החוף, או להיכנס דרך הים בשיט קאייקים וסירות טורנדו המעצימים את חווית המקום.

החוף אינו מוכרז לרחצה, אך המפרצונים הקטנים והבריכות הטבעיות מפתים לשכשך בהם. מחפשי הצל יוכלו להסתתר בכוכים הנסתרים שנוצרו בתוך רכס הכורכר, כוכים שמזמינים להתנחל בהם לנצח. במקביל לחוף עוברת טיילת מוסדרת ועל הסלעים מקפצים שפני סלע שמגיחים מבין המחילות, תופסים פוזיציה ומתחרדנים תחת קרני השמש. לאורך החוף מצפורי נוף ומרפסות מקורות עם ספסלים לנוח עליהם מול הים ולהתענג על השקיעות היפות.

איך מגיעים? מכביש 2 המוביל הכי צפונה.

ראש הנקרה הגשר התלוי. אבנר גדיש,
הכי צפוני שיש לנו. חוף ראש הנקרה, מבט מהגשר התלוי/אבנר גדיש

הקסום: חוף אכזיב-בצת

מפרצונים פראיים, בריכות טבעיות, איים קטנים ומסולעים, שוניות, כוכים נסתרים ברכס הכורכר וחופים בתוליים, מפורצים ומרשימים ביופיים. אלה, ועוד, התכנסו באחת מרצועות החוף הכי מרתקת בארץ ששנים הייתה מזוהה עם חיי הוללות, נהנתנות ומסיבות פרועות בכפר הנופש המיתולוגי קאלב מד, באין גבולות של "מדינת אכזיב" הממוקמת במבצר של כפר צלבני, ובמסיבות בפרועות שיתקיימו בשנות ה-80 על אי האהבה.

חלק מרצועת החוף פראית ובלתי מוכרזת, וחלק נוסף הוכרז כשמורת טבע עם גן לאומי, שבשטחו שרידים ארכיאולוגיים של יישוב קדום. בחוף המוכרז יש אפשרות ללינת קמפינג מוסדרת עם מדשאות, סככות צל, מתחמי פיקניק, מקלחות, מזנון ומסעדה. עוד חוף מוסדר ברצועה הזו הוא ה"בננה ביץ'", עם חולות הזהב הנושקים לים הטורקיז. זהו למעשה מתחם נופש תוסס עם פרגולות מצלות, מתחם להקמת אוהלים, לינה בחושות זוגיות או קבוצתיות שמאובזרות במזרונים, שטיחים, ערסלים וחיבור לחשמל. עוד בשטח: פינות מנגל, שירותים, מקלחות, מזנון, בר מדליק, הופעות ומסיבות ליליות.

איך מגיעים? מכביש 2. גן לאומי אכזיב - 04-9823263, חוף בננה ביץ' - 04-9827788. בתשלום.

אכזיב ,טיולים בארץ, תיירות, טיפ טיול. דורון ניסים
מפרצונים פראיים, בריכות טבעיות ואיים מסולעים. חוף אכזיב-בצת/דורון ניסים

השקט: חוף חלוקים בכנרת

עד לפני שנה זה היה החוף הכי מזוהה עם "יאללה בלגן", אבל מאז הפך לחוף ללא קריוקי צווחני, דרבוקות שנותנות בראש, מוזיקה מכל צליל וגוון ובלי בלגן, כמובן. השקט הרחיק באופן טבעי את החבר'ה מהחוף ופינה את השטח בעיקר למשפחות ולנופשים, שמחפשים להתמזג עם רעש הגלים ורעש צהלות הילדים.

החוף המוסדר ממוקם בצידה המזרחי של הכנרת, למרגלות הרי הגולן, ובו סככות גדולות, מקלחות, ברזיות ומתחם ללינת קמפינג.

איך מגיעים? מכביש 92, סובב כנרת.

חוף חלוקים בכנרת. תקשורות-יעל שביט,
כבר אין "יאללה בלגן". חוף חלוקים בכנרת/תקשורות-יעל שביט

הרומנטי: חוף דור-נחשולים

האמת, יש לנו כמה מתחרים על התואר הזה, אבל אחרי התייעצות עם מועצת החכמים התיירותית שלנו החלטנו פה אחד: חוף דור-נחשולים שהוא, לדעתנו, מהיפים בארץ. החוף המפורץ סגור בצדו הצפוני בתל הגולש לים ובצידו הדרומי במעגן טבעי בו עוגנות סירות דייגים שמוסיפות לתמונה הציורית. טיפוס על התל יחשוף בפניכם שרידים ארכיאולוגים, בריכות מים, פריחות קיץ צבעוניות ונוף החולש על הים והסביבה.


עוד בוואלה! תיירות:
מחלקת תיירים פלוס: באיזו חברה עדיף לטוס?
השמפניה של קמפניה: חופשה בדרום איטליה
מעיינות בישראל: חמישה טיולים קלילים וזורמים


מרכז החוף מוכרז לרחצה ובו סוכת מציל, כסאות, שמשיות, מזנון ומסעדה. אך עיקר הקסם הוא בקטעים הבלתי מוכרזים הודות לדיונות הגולשות לחוף וסלעי ענק הפורצים מתוך המים ויוצרים איים קטנים להתבודד בהם בשניים. בין האיים לגונות רדודות להשתכשך בהן כבריכה פרטית, מערות קטנות לתפוס בהן צל וקשת מרהיבה של צבעי כחול מהפנטים.

בתקופה העות'מאנית כיכב כאן כפר הדייגים הערבי טנטורה, ואילו היום הוא מתפאר בכפר נופש עם צימרים לצד מלון הבוטיק הסטייליסטי "מלון חוף נחשולים", שלו סוויטות מפנקות צמודות-בריכה הנושקת לים. מתחם אירוח נוסף ממוקם בחוף דור ולו וילות, איגלו בקתות וקמפינג מול הים.

איך מגיעים? כק"מ צפונית לצומת פוריידיס (בכביש 4), שם פונים שמאלה וממשיכים לפי השילוט לחוף.

חוף נחשולים. תקשורות-יעל שביט,
עיקר הקסם הוא בקטעים הבלתי מוכרזים. חוף דור-נחשולים/תקשורות-יעל שביט

האותנטי: ג'אסר א-זרקא

הקולות של פיראוס מזכירים לנו את ג'אסר א-זרקא - החוף הכי אותנטי ברצועה הים התיכונית שלנו. נדמה שהזמן עצר מלכת ושימר את יופיו הטבעי של המפרצון המשמש לעגינת סירות. בכניסה לנמל מגדלור נושן, שמהבהב כבר עשרות שנים.

היזמות והפיתוח, המתרחשים לאחרונה בכפר (הוסטל חדש בקרבת הים, בית קפה קטן והיד עוד נטויה), עוד לא נגסו ביופיו הטבעי של החוף והנמל הקטנטן שנראה כמו אחיו, כפרי הדייגים הנדחים בחופי יוון. סירות הדייגים מתנדנדות על הגלים, המגדלור המהבהב נראה כמו אחד שתקוע בזמן, הדייגים קורעים על החול, מנסים לחלץ את הדגים שהסתבכו ברשת. קסם.

איך מגיעים? מכביש 4.

שפך תנינים ג'אסר א-זרקא. עדי אדר,
כמו שאז ביוון. חוף ג'אסר א-זרקא/עדי אדר

העשיר: הביץ' בר, קיסריה

המפרץ והנמל העתיק של קיסריה מזכירים את היפים שבחופי אגן הים התיכון. על המפרץ סוגרים שרידי ממלכתו המפוארת של הורדוס, כשמשמאל ההיפודרום הנושק לים ומימין קשתות האבן של האקוודוקט, שעובר בין הדיונות לחולות הזהב. על החוף סוגרים מבנה האבן העתיקים וכן שובר הגלים, שהפך את הים לבריכה רדודה, אידיאלית לילדים.

אנחנו אוהבים להתמקם בחוף המפורץ מול הסירות הנעות על הגלים, הדייגים שעומדים על המזח והשקיעות היפות והמרגשות. בחוף תוכלו למצוא לכם שידוך הולם עם תושבי הווילות השכנות או עם תיירים שקפצו לביקור. הכניסה לחוף בתשלום, תמורתו תקבלו חוף יפהפה ומצוחצח, מיטות שיזוף, שמשיות, מדשאות ומרבצי שאנטי. באם רק תבקשו יגישו לכם עד למים שיקיים מרעננים, בירה צוננת ואבטיח עם בולגרית.
בשישי, לקראת שקיעה, עת בריזה נפלאה עולה מהים, מנגנים שם הרכבים מוזיקליים לכבוד קבלת השבת.

איך מגיעים? מכביש 2 או מכביש 65 עולים במחלף קיסריה וממשיכים מערבה. הכניסה בתשלום, חינם מהשעה 18:00.

חוף קיסריה. בן קלמר
מוזיקה ובריזה לעת ערב. הביץ' בר, קיסריה/בן קלמר

ההיסטורי: חוף סידנא עלי, הרצליה פיתוח

במאה השישית לפנה"ס בנו הפיניקים מבצר בנקודה הכי אסטרטגית - על מצוק הכורכר החולש על הים והסביבה, שלמרגלותיו מעגן טבעי שהפך לנמל. הלכו הפיניקים באו היוונים (שקראו לו אפולוניה על שם האל אפולו), החשמונאים, הביזנטים, הצלבנים והממלוכים, כשכל אחד השאיר שם שריד לדורות. היום אפשר לטייל בין הממצאים הארכיאולוגים, כשהאטרקציה היא המרפסת הפנורמית ה'מרחפת' מעל הים בגובה 30 מטר ומעניקה תמונת נוף מרהיבה במיוחד.

אבל אנחנו כאן בשביל החוף ולכן גלשנו מטה לחופים אפולוניה ו'סידני עלי' שנחשב לחוף של החבר'ה ההרצליינים, לזוגות שמחפשים להתבודד וכן של חובבי הצלילה. החוף קיבל את שמו בשל מסגד סידנא עלי (מערבית -אדוננו עלי), הנישא בראש המצוק ולמרות שהוא מוכרז הקפידו לשמר את צורתו הטבעית. החוף, שלו רצועת חול צרה, מעט מוזנח וייחודו במצוק הכורכר עם המערות והכוכים, הכולל גם את ביתו של ניסים "איש המערות" שחצב לו בית במעמקי הסלע.

איך מגיעים? מצומת כפר שמריהו (בכביש 2) פונים לרח' קרן היסוד, בכיכר השנייה פונים ימינה לרח' וינגייט ונוסעים עד לדרך העפר.

חוף סידני עלי. בן קלמר
נחשב לחוף של החבר'ה ההרצליינים. חוף סידנא עלי/בן קלמר

הנודיסטי: חוף געש

באמצע השבוע, החוף השקט והמבודד יעמוד לרשותכם בלבד ולקראת סופשבוע תיהנו מחברה עליזה. החוף הוא חביבם של הנודיסטים, אולי בגלל ריחוקו מאזור מיושב ואולי בגלל מראהו הבתולי משהו. אם אתם נוהגים להלך ולשחות ללא בגדים בירידה לחוף, פנו ימינה שם תפגשו את אדם וחווה וכן חבורות גייז' שמחות.

הירידה לחוף אינה מוסדרת ולכן יש לגלוש למטה בזהירות לאורך המצוק. החוף מסולע, במים נוצרו בריכות קטנות והרוח יצרה במצוק הכורכר כוכים שהפכו לפינות התבודדות.

איך מגיעים? ממרכז געש?שפיים נוסעים לכיוון מגרשי הגולף וממשיכים בדרך העפר, לאורך הגדר, עד לחניון

חוף געש. בן קלמר
כאן משתזפים כמו אדם וחווה. חוף געש/בן קלמר

הסטייליסטי: חוף הצוק, תל אביב

מסלול התצוגה הכי חם ולוהט שייך לחוף הצוק. זה ה-מקום לראות ולהיראות, כשכל יפות העיר מענטזות ישבן ש'מכוסה' בטנגה, ברזילאי או חוטיני, בעוד הגברברים מפגינים קוביות לתפארת והגולשים המסוקסים משפריצים את קסמם לכל עבר.

החוף המטופח כולל מדשאות, עצי דקל, פרגולות, שמשיות קש טרופיות, מתקני כושר, מתחם לכדורעף חופים ומזנון-בר קיצי שצמוד לדק אופנתי.

איך מגיעים? מרח' הרצל רוזנבלום, בין מתחם הסי אנד סאן למלון קולוני. בתשלום, חינם לתל אביבים.

חוף הצוק. בן קלמר
ה-מקום לראות ולהיראות. משתזפים בחוף הצוק/בן קלמר

המעורב: חוף גבעת עלייה, יפו

בחוף המפורץ הזה, למרגלות "מרכז פרס לשלום", שוחים בדו-קיום מושלם יהודים וערבים ביחד, מה שבטוח משמח מאוד את הנשיא היוצא שלנו. בעוד הישראליות טובלות במים בבגד ים חושפני, אחיותיהן הערביות משכשכות בהם במיטב בגדיהן, כאילו אין שמש קופחת מעליהן.

החוף, מהיפים ברצועת החוף התל אביבית, ובכלל, הוא מוסדר ועם זאת מהלך עליו קסם של חוף אותנטי, ששום שריקת מציל לא יכולה להרוס. בכניסה לחוף תמצאו שולחנות טניס, דמקה ושש-בש. למטה שמשיות, כסאות נוח, קיוסק ומסעדה ים תיכונית ובמים דייגים שעומדים בסבלנות ומחכים לשללם.

איך מגיעים? מרח' קדם 132.

חוף גבעת עליה ביפו. בן קלמר
שוחים בדו-קיום ישראלי. חוף גבעת עלייה, יפו/בן קלמר

הסודי: חוף הסי פאלאס, בת ים

התלבטנו קשות באם לחלוק אתכם את הסוד הפרטי שלנו ולבסוף נצחה החובה המקצועית. בשקט, בשקט נלחש על אוזנכם שבקיץ, בבוקר ועד שעות הצהרים המוקדמות, החוף הזה יעמוד לרשותכם בלבד. רק אתם, להקת היונים שמגיעות ללקט פירורים וגם גואטה, הבעלים של הקיוסק הכי ישן נושן בארץ שסוגר מעל 60 שנה על החוף.

מהרדיו של גואטה בוקעת מוזיקה יוונית, על השולחן יניח סלט קצוץ דק-דק עם גבינה בולגרית, וקרני השמש המנצנצות על המים הרדודים ישרו עליכם רוגע ושלוה כאילו אין מחר.

איך מגיעים? מצומת הרחובות יפת ותחילת רחוב בלפור הבת-ימי. בכיכר פונים שמאלה ויורדים לחוף.

חוף. בן קלמר
רק אתם והיונים עד הצהריים. חוף סי פאלאס בבת ים/בן קלמר

המשפחתי: חוף הסלע, בת ים

בתואר "הבריכה הכי גדולה בארץ" זכה חוף הסלע הבת-ימי. החוף סגור בשובר גלים, שהפך אותו לבריכה גדולה עם מים רדודים, שמתאימה "בינגו" להורים שמאובזרים בילדים קטנים.

עם השנים הסלעים קצת שקעו בים, אך עדיין הסלע המשולש הגדול מזדקך מתוכם ועליו מתנוסס בגואה דגל ישראל. החוף הוא רחב, גדול ומוסדר ולאורכו מסעדות, קיוסקים וברים הנושקים ממש למים.

איך מגיעים? מסוף רחוב העצמאות או מטיילת בן גוריון.

חוף הסלע בת ים. בן קלמר
זה ים או בריכה? חוף הסלע, בת ים/בן קלמר

הזרוק: חוף פלמחים

החוף הכי שנטי-באנטי הוא הרצועה הטבעית והבלתי מוכרזת, הממוקמת משמאל לצוק הגולש לתוך המים ולחוף המוכרז של רשות הטבע והגנים. הגולשים חוגגים על הגלים, בעוד החבר'ה 'בראש טוב' מביאים שקי שינה, אוהלים, גיטרות, דרבוקות, נרגילות ובירות וביחד חוגגים את כל הלילה והיום.

החוף המפורץ הוא גם חביבם של המשפחות, בשל החורשה המוצלת, שכמעט נושקת למים ובה שולחנות פיקניק מול הים, וזאת עקב האפשרות לעשות קמפינג לילי ובעיקר בשל האפשרות להדליק בו מדורה ומנגל בחביות שמחלקים בכניסה. בחוף סוכת מציל, מקלחות, שירותים ומזנון.

איך מגיעים? מצומת פלמחים פונים ימינה לכביש 4311 ונוסעים עד סופו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין גלישת גלים לדרבוקות כל הלילה. חוף פלמחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

השמח: חוף הדקל וחוף הווילג', אילת

יש בעיר מסיבה, ואם יש, סביר שהיא מתרחשת בדקל או בווילג'. שני החופים האילתים מתחרים בניהם על התואר "החוף הדרומי הכי לוהט", הן בשל הפסטיבלים והופעות הקיץ הגדולות של מיטב הלהקות והזמרים בארץ, והן בשל החוף והמסיבות ההמוניות, שמושכות אליהן המוני צעירים מהארץ ומרחבי העולם.

מעבר לתפאורה הטבעית של הרי אילת ואדום, המדבר והים, חוף הדקל הוא חוף מטופח עם מדשאות, ד?ק עץ שנמתח עד למים, רציף צף בתוך מים לטובת המשתזפים, מאהל אירוח בדואי, מועדון צלילה ומסעדה בר על שפת המים. גם הווילג' הוא חוף מוסדר ובו מתחם כדורעף, בר ורפסודות צפות על המים.

איך מגיעים? נוסעים על דרך מצרים, אחרי מלון מרידיאון ובסיס חיל הים.

חוף הדקל אילת. מתוך אתר חוף הדקל, אתר רשמי
"החוף הדרומי הכי לוהט". חוף הדקל/אתר רשמי, מתוך אתר חוף הדקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully