וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנפוש עם הילדים בקיץ: הדברים שחשוב לדעת

10.6.2014 / 8:30

אילו יעדים מתאימים לחופשה משפחתית? מתי הכי משתלם לטוס? ואיך להכין את הילדים לנופש כדי שגם אתם תוכלו לקבל קצת שקט - המומחים של מכון אדלר עם טיפים חשובים לפני שיוצאים לחופשה המשפחתית בקיץ

נסיעה עם ילדים. ShutterStock
תאמו ציפיות עם הילדים ומצאו יחד פתרונות. חופשה משפחתית/ShutterStock

בימים אלה, שאו-טו-טו תישמע שריקת הפתיחה של החופש הגדול, משפחות רבות כבר מתחילות לתכנן ולשריין את חופשת הקיץ השנתית שלהם. אחרי ש-3.2 מיליון איש עברו בנתב"ג בדרכם ליעדים שונים במהלך חודשי יולי-אוגוסט בשנה שעברה, גם השנה צפויים ביקושים רבים, כך שמומלץ להקדים ולהזמין.


עוד על חופשת הקיץ שלכם בוואלה! תיירות:
טיולי מים בישראל: בדיוק מה שצריך בקיץ
שביל הנחש: מה עושים כשפוגשים נחש בטיול?
להעביר ערב בערבה: טיולים באזור הערבה בחודשי הקיץ


דנה לביא, סמנכ"לית השיווק והסחר בקבוצת הדקה ה-90 מציינת כי "כבר לאחר חופשת הפסח החלה התעניינות בחופשות משפחתיות בקיץ ובימים אלה הביקושים גוברים. מחירי החופשות לתקופה הקרובה הינם סבירים, מטבע הדברים ככל שנתקרב לתחילת החופש הגדול המחירים צפויים לעלות. יחד עם זאת, בעבור הספונטניים שיכולים להתגמש על תאריך ויעד, במהלך העונה עצמה אנו צפויים לראות הצעות אטרקטיביות שונות של מחירי הרגע האחרון".

לדבריה, באופן כללי ניתן לומר, כי לאחר ט' אב המחירים צפויים לעלות, בהתאם לעלייה נוספת בביקושים, וכיוון שכך משתלם יותר לנפוש במהלך חודש יולי.

אז מה עושים עם הילדים?

ענת אשד, יועצת להורים ולצוותים חינוכיים ומנהלת פורום מכון אדלר, ממליצה להורים לתכנן ולהתייעץ עם הילדים לגבי יעד החופשה. ישנם הורים שמספרים לילדים על הנסיעה רק כמה ימים לפני וזה חבל, כי בכך הם מונעים מהילדים את החוויה הנפלאה של ציפייה והתרגשות לקראת הטיול. "לאקט ההתייעצות יש ערך מאוד חשוב בתקשורת המשפחתית והבין-אישית", אומרת אשד. "הורים שמתייעצים יוצרים בבית אווירה מאפשרת - שיוויונית ומכבדת. כשמתייעצים עם ילדים מעבירים להם מסר שדעתם חשובה ובכך תורמים להעלאת הערך העצמי שלהם".


ואם כבר חופשה משפחתית...
קורפו עם הילדים: חופשה כחול-יוון
ניו יורק: מדריך לעיר הגדולה עם קטנטנים


לדבריה, גם אם הילדים מעלים רעיונות הזויים ובלתי אפשריים - במקום ללעוג, להתווכח או לסתור את דעתם, ניתן לשוחח ולבדוק יחד עם הילדים עד כמה ריאלי ואופרטיבי הרעיון. "זו הזדמנות נפלאה ללמוד ולהרחיב את הידע על המון תחומים: גיאוגרפיה - חיפוש ארצות במפות, פני השטח, google earth, תרבויות, אתרים, מאכלים, שפות... וכמובן זו הזדמנות לגיבוש משפחתי. גם אם ישנם חילוקי דעות, תחרות או ויכוחים - לא צריך להיבהל - באמצעות השיחות והוויכוחים יקבלו הילדים מיומנויות של משא ומתן"., היא מוסיפה.

במהלך השיחה כדאי לברר מה כל אחד מצפה מהטיול, לבדוק אם יש רצונות שמתנגשים - לנסות למצוא יחד פתרונות - ולהסביר שכל אחד צריך להתחשב, לדבר על התנהגות ראויה במקומות ציבוריים, לקבוע מה עושים אם במקרה מאבדים קשר (כדאי לקבוע לפני כל פעילות מקום מפגש). כמו כן, מומלץ בסיומו של כל יום לשבת יחד כל בני המשפחה ולבדוק מה אהבנו במהלך היום ומה הפריע לנו.

משפחה מטיילת תכנון חופשה. ShutterStock
שתפו את הילד בתכנון החופשה/ShutterStock

מה חשוב להכין ולקחת איתנו לטיול בשביל הילדים?

אחד הדברים החשובים בטיול עם ילדים הוא אוכל, ולכן כדאי שההורים יהיו מצוידים באוכל זמין לשעות ההמתנה או הנסיעה. חשוב לזכור שילדים רעבים הופכים להיות עצבניים וחסרי סבלנות. כמו כן, כדאי להכין מלאי של משחקי חברה וספרים לשעות ההמתנה והנסיעה.

מהם המקומות הייעודיים לטיולים משפחתיים?

חופשות חוף: אין דבר קל יותר מלקחת את הילדים לחופשת "בטן-גב" באחד הקלאבים באגן הים התיכון, המציעים חופשה מפנקת עם שפע של ארוחות מגוונת לאורך כל היום, ים, בריכה, מגלשות מים והפעלות לילדים.
כדאי לדעת: לרוב, הנופשונים הטורקים מציעים תמורה גבוהה יותר.

טיולי פארקים: מרבית פארקי השעשועים ממוקמים על קו אמסטרדם-בריסל-פריז ובהם ניתן למצוא את ה"אפטלינג", יורודיסני" וה"אסטריקס". פארקים נוספים נמצאים ביער השחור שבגרמניה, שבו ממוקמים "אירופה פארק" ו"לגו לנד", ובאזור אגם גארדה באיטליה, שבו פארק הענק "גארדלנד".
כדאי לדעת: מרבית הטיולים הינם טיולים מאורגנים בני 6-8 ימים. כמו כן, ישנן חבילות מעטפת המאפשרות גמישות שאינן כוללות את כרטיסי הכניסה לפארקים.

כפרי משפחות: כפרי הנופש למשפחות באירופה הם מתחמים הנמצאים בטבע, ובהם תוכלו למצוא בתים או בקתות שמיועדות במיוחד למשפחות בגדלים שונים, וניתן לחיות בהם ממש כמו בבית פרטי. הכפרים כוללים מדשאות רבות וגם שטחי שעשועים ושירותים רבים כמו מינימרקט, בריכות שחיה, פעילויות והופעות, בייביסיטינג, משחקיה, באולינג, השכרת אופניים ועוד פעילויות ומתקנים שונים.
כדאי לדעת: כפרי נופש מאוד מתאימים גם למספר משפחות שרוצות לנסוע ביחד, אך ליהנות גם מהפרטיות של כל משפחה בנפרד.

משפחה מטיילת תכנון חופשה. ShutterStock
הכי קל לזרוק את הילדים בבריכה במלון/ShutterStock

ועוד כמה טיפים חינוכיים לדרך

1. כשיש פער גילאים, כדאי למצוא את שביל הזהב, כלומר להתפצל. הורה אחד יצא לפעילות עם הילדים הבוגרים וההורה השני ייקח את הילדים הצעירים לפעילויות שמתאימות להם.

2. ילדים מתקשים לשבת שעות במסעדה כמו ההורים. זה לא הוגן עבור שאר הסועדים לאפשר לילדים להתרוצץ ולהפריע. לכן כדאי להרבות בפיקניקים או לקצר את השהות במסעדה.

3. על ההורים לזכור שנסיעה עם ילדים דורשת מההורים הרבה התגייסות וויתור. לפעמים זה קורה כשההורה מרגיש שהוא יכול היה להסתובב שעות - בחנויות, במוזיאונים או לשבת סתם ולבהות בבתי הקפה. עם ילדים זה הופך להיות מסובך, כי יכולת הריכוז והעניין של הילדים היא שונה. במידה ויש צורך לנסוע, צריך לדאוג לעצירות מרובות שבהן הילדים יוכלו להתרוצץ ולהוציא אנרגיה.

4. חשוב לאפשר לילדים לאוורר רגשות. לקבוע כללים שלא פוגעים אחד בשני, על ידי כך שמדברים רק ב"מסרי אני" (לי זה מפריע... אני צריכה...)

והכי חשוב, הטיול המשותף יכול להוות עבור המשפחה הזדמנות לקרבה שיתוף והתחשבות. שיהיה בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully