וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים נוהרים לראות סלעים בצורת איבר מין בטורקיה

18.5.2014 / 10:24

אחת האטרקציות בקפדוקיה מביאה כמיליון תיירים בשנה לראות סלעים, שהבלייה יצרה בהם צורות איברי מין זקופים וזכתה לכינוי "עמק האהבה" ו"c*ck rocks"

עמק גורמה קפדוקיה בטורקיה. ShutterStock
אתה בקפדוקיה או שאתה שמח לראות אותי? הצורות הפאליות בעמק האהבה/ShutterStock

תיירים נוהרים לאטרקציה מיוחדת בחבל קפדוקיה, שברמת אנטוליה במרכז טורקיה, שזכתה לכינוי "עמק האהבה", ובו עמודי סלעים זקורים בצורת איבר מין זכרי. אחת הדרכים המוכרות לטייל בקפדוקיה היא בכדור פורח, שבעזרתו ניתן לראות מהאוויר את אותה "אטרקציה מזדקרת", שחלק מהתיירים נוהג לכנות באנגלית כ-c*ck rocks (סלעי הז...).


עוד יעדים מיוחדים בוואלה! תיירות:
עוד באירופה: הערים המקסימות שלא הכרתם
תחזיקו חזק: 10 הגשרים הכי מיוחדים בעולם
שאנטיול: חופשות יוגה בעירום בחו"ל


הצורות הפאליות של הסלעים הענקיים נוצרו על ידי בלייה (אירוזיה) בסלעים הוולקניים במקום, ואותם באו לראות בשנה שעבר מספר שיא של כמיליון תיירים, כך לפי מקורות תיירותיים רשמיים במדינה.

למרות שהסלעים גורמים לאנשים להעלות חיוך, הם פשוט תוצאה של התפרצות וולקנית עתיקה שהתרחשה באזור לפני כ-3 עד 9 מיליוני שנים, בין התקופה המיוקנית לתקופה הפליאוקנית, שכיסתה את האזור בשכבה עבה של אפר, שהתגבשה לסלע רך בעובי של מטרים רבים.

יצירת העמודים הפאליים אירעה כתוצאה משחיקה של הסלע על-ידי רוח ומים, שהשאירו רק את היסודות הקשים יותר בסלע ויצרו צורות-נוף בלתי שגרתיות של עמודים, פטריות (בדומה לפטריה בפארק תמנע בערבה) וארובות שחלקן מתמרות לגובה של 40 מטרים.

עמק גורמה קפדוקיה בטורקיה. ShutterStock
הצורות הפאליות של הסלעים הענקיים נוצרו על ידי בלייה/ShutterStock

עמק הפין

כל יום לפני הזריחה, עולים לאוויר בקפדוקיה מאות כדורים פורחים, כשבכל אחד כ-12 תיירים המשייטים להם בניחוחות מעל צורות הסלע שבעמק האהבה, בפארק הלאומי גורמה (Göreme), שאחד התיירים כינה "ווילי ואלי" (ווילי הוא כינוי לפין באנגלית).

קפדוקיה היא אחד מהאתרים הפופולריים ביותר בעולם להפרחת כדורים פורחים. מעבר לצורות הסלע המיוחדות, יש באזור גם מערות שנחצבו על-ידי אדם ששימשו כמקום מגורים, מקום לפולחן, אורוות ומחסנים עתיקים, שנחצבו באבן החול הרכה על-ידי תושבי המקום בתקופות הקדומות.

המילה "קפדוקיה" משמעותה בטורקית "ארץ הסוסים היפים", ואכן חלק מהתיירים אכן יכולים לראות בדימיונם סלעים, שהבלייה יצרה בהם צורות של סוסים דוהרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
עמק גורמה קפדוקיה בטורקיה. ShutterStock
סלעים בצורות של ארובות, פטריות ו...איברי מין. קפדוקיה, טורקיה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully