וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגלגלים לערבה: 2 טיולי אופניים למשפחה המדוושת

21.3.2014 / 9:04

לפני שהשמש תגיע, זה הזמן לנצל את תחילתו הרשמית של האביב לטיול משפחות על דו-גלגלי. בערבה הדרומית מתכוננים להפנינג אופניים ענק בסופ"ש הבא, אז למה לא להתחיל להתכונן? 2 הצעות למסלולי דיווש קלים ונהדרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפנינג אופניים בפארק תמנע, הערבה הדרומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

חבל אילות שבערבה הדרומית שב ומקיים את אירוע האופניים השנתי של הערבה ופארק תמנע: ערבה על גלגלים, שיחל בסוף השבוע הבא (27-29 למרץ 2014).

שנים האחרונות השקיעו בערבה מאות אלפי שקלים והכשירו מעל 100 ק"מ של מסלולי אופניים באורכים שונים וברמות קושי שונות, ממסלול לילדים באורך 5 ק"מ ועד מסלול למיטיבי רכיבה באורך 18 ק"מ, כחלק משביל ישראל.

הנה הצעה לשני טיולי אופניים בערבה הדרומית, אז פשוט תעמיסו את עצמכם ואת האופניים ותתחילו לדווש לכיוון דרום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לראות את המדבר על שני גלגלים. רוכבים במסלול יהל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יהל למשפחות

תאור מסלול:
חציית כביש הערבה במעבר תת קרקעי ורכיבה לכיוון צפון. בחוות ע'רנדל (בעבר מוצב צבאי והיום התיישבות בודדים העוסקת התיירות וחקלאות), פונים מזרחה. מסלול הרכיבה עובר בשטחים פתוחים ובלתי מופרים, אל מול הרי אדום. ממשיכים ברכיבה בשדות החקלאיים של קיבוץ יהל ופונים מערבה, חזרה לקיבוץ.

המסלול עובר דרך אתר מורשת:
מבצע עובדה - על מדרון הגבעה ממערב לכביש ניתן להבחין בשלושה סמלים "מצוירים" באבנים. משמאל סמל חטיבת גולני, במרכז סמל צה"ל ומימין סמל הפלמ"ח. הסמלים צוירו ככל הנראה על-ידי יחידות שהשתתפו במבצע עובדה או זמן מועט לאחר סיום המבצע. במבצע זה הגיעו חטיבת פלמ"ח נגב וחטיבת גולני אל "אום רשרש" שבמפרץ אילת. סמל גולני מתחדש מעת לעת על-ידי חיילי החטיבה במסגרת מרוץ גולני.

תצפית ע'רנדל - חווה חקלאית הממוקמת צפונית לקיבוץ יהל. החווה הוקמה על שרידי תחנת משטרה ירדנית ומאוחר יותר שמשה כמוצב צה"ל. שרידי אבני המייל מעידים כי הגבעה היוותה מפגש "דרכי הבשמים" ויש הסוברים כי ע'רנדל היא אחת מתחנות הדרכים במסעם של בני ישראל ביציאתם ממצרים (המזוהה כאילים "... ויסעו ויחנו באילים..."). בסמוך לגבעה נמצאת מצודה מהתקופה הרומית. מצודה דומה נחשפה בנאת המדבר ביטבתה.

גבול ישראל ירדן - הגבול הבין לאומי עם ירדן כפי שנקבע וסומן בשיחות השלום, שנערכו בשנת 1994 בעברונה. הגבול בערבה נקבע לראשונה על-ידי הבריטים בשנת 1922 בין האמירות בעבר הירדן, לימים הממלכה ההאשמית של ירדן, לבין שטח המנדט הבריטי בארץ ישראל. הגבול נקבע במקום הנמוך ביותר בעמק. עם שביתת הנשק בתום מלחמת העצמאות, אימצו הצדדים את תוואי הגבול, אולם אזורי החקלאות שגלשו מזרחה צורפו לשטחי ישראל. בשדות של קיבוץ יהל ניתן להבחין כי הגבול פונה מזרחה ומקיף את השטחים החקלאיים.

מידע שימושי לדרך:
אורך: 12 ק"מ
קושי: קל-בינוני
התחלה וסיום: קיבוץ יהל

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקטן ועד גדול מאוד - כולם יכולים לרכוב במדבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבארות עברונה לבריכות הפלמינגו דרך דקלי הדום

תחילת מסלול:
ק"מ 26 על כביש הערבה (כביש 90). המגיעים מדרום פונים ימינה בדרך עפר לפי השלט "בארות שרשרת" . הבאים מצפון נוסעים עד אזור התעשייה שחורת, פונים בסיבוב פרסה חזרה צפונה עד הק"מ ה-26.

מחנים את הרכב בדרך העפר הלבנה ומתחילים ברכיבה לכיוון מזרח עם סימון השבילים השחור. לאחר רכיבה של 2 ק"מ הדרך פונה דרומה ולאחר רכיבה של כ-500 מטרים מגיעים לתחנה הראשונה - באר עברונה. באר עברונה היא חלק מ"בארות שרשרת" (פוגרות), המחוברות ביניהן באמצעות מעברים תת-קרקעיים. בבאר עברונה דרה להקת זנבנים - ציפורים מאוד חברותיות אשר מהלות חיי קהילה מאוד מעניינת.

נמשיך ברכיבה דרומה 3 ק"מ עד דקלי דום - קבוצת עצי דקל נדירים ומרשימים מסוג "דום מצרי". אזור מלחת עברונה הוא נקודת התפוצה הצפונית ביותר בעולם בה צומח דקל זה, הנפוץ בסודן ובאזורים הטרופיים של אפריקה.

נמשיך לרכוב עם סימון השבילים האדום עד בריכות האידוי הבריכות צפוניות לאילת, שמשמשות לאידוי מימיהן ומהן מופק מלח ממי ים סוף. הבריכות משכו אליהן ציפורים נודדות רבות בעונות המעבר. כמיליון ציפורים חולפות באזור זה ל"תדלוק" במעברן מיבשת אחת לשנייה, באביב בדרכן אל אירופה לקינון ובסתיו אל אפריקה החמה.

אחת הציפורים שבחרה לנפוש בבריכות היא הפלמינגו - ציפור גדולה יחסית הבולטת בגווניה הוורודים. להקת הפלמינגו או השיקטן (בעברית) ראתה בבריכות האידוי את ביתה ושם מוצאות הציפורים את כל צורכיהן. הפלמינגו ניזונים מ"קופיפי ים" (הארטמיה האילתית), העשירים בבטא-קרוטן הגורם ל"צביעת" כנפיהם בצבעים הורודים אדומים. את הרכיבה נסיים בפנייה מערבה בין מטעי התמרים, עד המפגש עם כביש בערבה הישן, אל הרכב.


מידע שימושי לדרך:
זמן הרכיבה: כשעתיים.
אופי המסלול: דרך עפר כבושה ושטוחה,
דרגת קושי: קלה עד בינונית.
אתרי לינה: חדרי אירוח בקיבוצים אילות, אליפז, קטורה, לוטן ויהל, חניוני לילה בפארק תמנע, שמורת חי-בר יטבתה וחניון יעלים.
כדאי להביא: משקפות לצפייה בציפורים, מדריך לזיהוי ציפורים, מי שתייה וציוד לתיקון אופניים.
טלפונים חיוניים: מרכז תיירות ערבה - 1-800-225-007, סמר בייק - 052-3040640

לפרטים נוספים על פסטיבל האופניים בערבה הדרומית ולהרשמה: 1-800-225-007, במייל tourism@arava.co.il או באתר www.goarava.co.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully