וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיורי שישי במכון ויצמן: מהמטבח של ורה ויצמן עד למאיץ חלקיקים

12.11.2013 / 8:29

מכון ויצמן למדע ברחובות ממשיך במסורת סדרת סיורי שישי יחודיים בקמפוס המכון, כולל בביתו של ד"ר חיים ויצמן. הסיורים פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום

מכון ויצמן ברחובות מזמין את הקהל הרחב זו השנה הרביעית להשתתף בסיורי שישי במכון, החל מה-6 בדצמבר 2013, ולחוות את המקום מבפנים. הסיורים ללא כל עלות ומודרכים על ידי אדריכלים, אדריכלי נוף והיסטוריונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזדמנות נדירה לחוות את המקום המיוחד מבפנים. סיורים ללא תשלום במכון ויצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיורים נועדו לאפשר למשתתפים ליהנות מיופיו של הקמפוס, ולחוות את הסביבה בה מתבצעים מחקרים מדעיים. מדובר בסביבה רבת רבדים, החל מההיסטוריה המשולבת של מדינת ישראל ומכון ויצמן למדע, דרך התפתחות האדריכלות הישראלית ועד למגוון הנדיר של העצים הנטועים בקמפוס, שתכנון הגנים שלו זיכה את המתכננים בפרס ישראל.

הסיורים מתחלקים לכמה נושאים, כגון סיור אדריכלות, סיור היסטוריה, סיור גנים ופסלים, סיור "בסלון של ורה" המספר על אשת הנשיא הראשון וביתם, שאירח את גדולי התקופה ועוד.

סיור עצים וגנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמחים נדירים שאינם גדלים במקומות אחרים בארץ. עץ צאלון נאה, מכון ויצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיור מתמקד בגינון ובעצים ייחודיים הנטועים בקמפוס המכון, בהם צמחים נדירים שאינם גדלים במקומות אחרים בארץ, וכן בסיפורים על מקורותיהם של העצים, תכונותיהם המיוחדות ודרכי "עלייתם" לישראל.

סיור אדריכלות ברוח הזמן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימן ההיכר האדריכלי של מכון ויצמן. מאיץ החלקיקים קופלר, מכון ויצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

האדריכלות מהווה מרכיב מרכזי באופיו של המכון. היא מבקשת להרחיב את דעת המדענים, ומעניקה להם השראה במחקריהם. ההליכה בשבילי המכון מפגישה את המבקרים עם אבני דרך בתולדות האדריכלות הישראלית, החל מהבניינים הראשונים של מכון זיו ומכון ויצמן למדע, שהוקמו במחצית הראשונה של המאה הקודמת, דרך מאיץ החלקיקים, סימן ההיכר האדריכלי של מכון ויצמן למדע, ועד לבנייני זכוכית מודרניים מהמאה ה-21. בסיורים יוכלו המבקרים להכיר כמה דוגמאות חשובות לסגנונות בנייה שונים: הסגנון הבין-לאומי של האדריכל אריך מנדלסון, מבנים ברוטליסטיים מבטון חשוף, סגנון סטרוקטורליסטי, פוסט-מודרני, ועוד.

סיור פיסול סביבתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעין גלריה פתוחה. "האור הפנימי", פסל של גדעון גרץ, מכון ויצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

קמפוס מכון ויצמן למדע מהווה מעין גלריה פתוחה, שבה מוצג, תחת כיפת השמים, אוסף מגוון של פיסול ישראלי ובינלאומי, הכולל עבודות של מנשה קדישמן, סורל אתרוג, יגאל תומרקין, נתן רפפורט, דני קרוון, סלבדור דאלי ועוד. הסיורים שיתמקדו בפסלים יאפשרו למבקרים להתוודע למושגים מעולם האמנות, לזרמים אמנותיים, ולהקשרים ההיסטוריים שלהם.

סיור "הסלון של ורה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגברה הראשונה קבעה את אופי חיי היומיום ואת נוהלי האירוח הרשמי. אלינור רוזוולט/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיור "בסלון של ורה" מאיר מחדש את דמותה של הגברת ד"ר ורה ויצמן, שפועלה ותרומתה לחברה הישראלית פחות מוכרים לציבור הרחב (היא היתה, בין היתר, בין מקימי ויצ"ו, עליית הנוער הדסה, איל"ן ומרכזים לשיקום חיילים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סגנון אלגנטי ואריסטוקראטי. חדר העבודה של ד"ר חיים ויצמן, בית ויצמן במכון ויצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה אכלו האורחים המכובדים שהתארחו בביתם של "הזוג הנשיאותי", ורה וחיים ויצמן? כיצד ניהלה הגברת הראשונה את משק הבית? מי ערך את הקניות? ומי סידר את הפרחים? "אחוזת ויצמן" ברחובות, מעונם הפרטי של ורה וחיים ויצמן, שהפך לימים למעון הרשמי של נשיא מדינת ישראל, נוהל בידי ורה ויצמן בסגנון אלגנטי ואריסטוקראטי. היא קבעה את אופיים של חיי היומיום, ואת נוהלי האירוח הרשמי.

המפגשים יתקיימו באחוזת ויצמן ויעקבו אחר דמותה של הגברת הראשונה ואחר אורח החיים בביתו של הנשיא הראשון. המבקרים יוזמנו לסייר בחדרים ובקומות של הבית הגדול, ויתוודעו לקורות בנייתו, לסיפורם של חפצי בית שונים ולסודות מהמטבח ומחדרים אחרים.

איך נרשמים לסיורים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמחים טורפים וחיות אחרות. מבנה האקוספירה, מכון ויצמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סיורי שישי, מכון ויצמן רחובות, הסיורים מתחילים בשעה 10:00. משך כל סיור כשעתיים.
מחיר:
הסיורים הם ללא עלות, ומותנים בהרשמה מראש בכתובת tours.weizmann@weizmann.ac.il.
פרטים נוספים: באתר הסיורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully