וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת הבונסאי בגן הבוטני בירושלים: עצים קטנים-גדולים

12.6.2013 / 8:40

הגן הבוטני האוניברסיטאי בירושלים מזמין את הציבור לפתיחת תערוכת הבונסאי השנתית. לא תאמינו כמה עבודה יש מאחורי העצים הקטנים והחמודים האלה. בונוס: סידורי פרחים יפניים

בונסאי זו אמנות של פיסול עם עצים חיים. מראשיתה של האמנות בסין העתיקה וביפן, נפוצה כיום אמנות הבונסאי בעולם כולו, ובכלל זה בישראל. הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים מזמין את הציבור לפתיחת תערוכת הבונסאי השנתית שתתקיים זו השנה השלישית, תיפתח לקהל ביום שישי ה-14 ביוני 2013, ותיסגר ביום חמישי ה-20 ביוני 2013 בין השעות 11:00-15:00.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמנות של פיסול עם עץ חי. עץ בונסאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאמנות של פיסול עם עץ חי, ובשל העבודה עם חומר הצומח ומתפתח כל הזמן, מכונה הבונסאי "פיסול בארבעה ממדים", שכן תהליך היצירה עשוי להימשך שנים רבות. כנס הבונסאי השנתי ופרס הגן הבוטני לבונסאי הוא מהאירועים החשובים בארץ בתחום זה, ומאפשר לאמנים ישראלים להציג את עבודתם לקהל הרחב, ולזכות בחשיפה בינלאומית בזכות הגעתם של כמה מאמני הבונסאי המובילים בעולם לשפוט בתערוכה. התערוכה תוצג במרכז המבקרים בגן, והינה הזדמנות נדירה לראות תחת קורת גג אחת 13 מהעצים הטובים ביותר של אמני הבונסאי בישראל. השנה, יוצגו לצד עצי הבונסאי גם יצירות איקבנה (סידור פרחים יפני) של האמנית פיאמטה מרטגאני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תהליך היצירה עשוי להימשך שנים רבות. עץ בונסאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פתיחת התערוכה תתקיים ביום שישי ה-14 ביוני 2013 בשעה 11:00 בהתכנסות ודברי פתיחה מפי מנכ"ל הגן הבוטני אורן בן יוסף ומר עפר גרינולד, מאמני הבונסאי המובילים בארץ, ואוצר התערוכה. לאחר מכן תתקיים הדגמה מקצועית של עיצוב בונסאי על ידי מר פאבל סלובק מצ'כיה, מאמני הבונסאי המובילים בעולם, וב-11:30 תתקיים הרצאה על טכניקה ייחודית לטיפול בעצים, שפיתח אמן בונסאי מהולנד. הטכניקה חדשנית ומהפכנית, ותעניין כל מי שעובד עם עצים, אנשי מקצוע וחובבים כאחד. ב-14:30 יתקיים טקס הענקת פרסים לאמנים הזוכים. תצוגת העצים והאיקבנה תהיה פתוחה לקהל בכל מהלך השבוע.

עץ בונסאי. ShutterStock
לתערוכה יגיעו אמני בונסאי מובילים בעולם כדי לשפוט. עץ בונסאי/ShutterStock

תערוכת הבונסאי השנתית בגן הבוטני בירושלים, א'-ה' 9:00-19:00, יום ו' 9:00-17:00, שבת 9:00-18:00.
מחיר:
מבוגר 30 שקל, ילד 20 שקל (מגיל 3), למנויי הגן הכניסה חינם עם הצגת כרטיס מנוי. הכניסה לתערוכה ולאירועי הפתיחה כלולים במחיר הכניסה לגן.
פרטים נוספים: 02-6794012 ובאתר הגן הבוטני בירושלים.
הגעה: הכניסה לגן היא מתחנת הדלק ניות אשר ברחוב הרצוג.

איקבנה, סידור פרחים יפני. ShutterStock
יוצגו יצירות איקבנה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully