וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אדם וים: פעילויות וסיורים בחופי הארץ

6.6.2013 / 12:35

אתם מוזמנים לחגוג לראשונה את שבוע המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה הימית והחופית, ולהחזיר אהבה לים בצורת פעילויות חוף וים, סיורים מודרכים בחופי הארץ ועוד ים של כיף

"שבוע אדם וים", המתקיים בסופי השבוע ה-7-8 ביוני 2013 וב-14-15 ביוני 2013, בסמוך ליום האוקיינוסים הבינלאומי, מתקיים במטרה להגביר את המודעות לחשיבות השמירה על הסביבה הימית והחופית. במהלך שבוע זה יתקיימו מגוון פעילויות לכל המשפחה, שבבסיסן הכרה בכוחה של האחריות האישית של כל אחד ואחת לשמירה על אוצרות הטבע שמציע הים. הפעילויות יכללו הסברה, סיורים מומחזים, תערוכת צילומי ים ייחודית ועוד. כמו כן, בכל ימות השבוע תתבצע פעילות מאורגנת של ניקוי חופים שיסומנו מראש. במקביל, בשבוע זה ייפתח באופן רשמי בפסטיבל סרטי ים וחוף של "אקולנוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מצילומי התערוכה "ים - מעל ומתחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יש חשיבות גדולה לשמירה על אוצרות הים והחוף", אומרת ד"ר רות יהל מרשות הטבע והגנים, "כי הים הכחול האדיר תופס כ-70% משטח כדור הארץ. הוא פועל גם כמנגנון המרכזי לוויסות האקלים על פני הגלובוס, לקביעת הרכב האטמוספרה, ול"בליעת" עודפי הפחמן הנפלטים אליה. וכמובן, הים מציע בילוי, נופש, תיירות וספורט הזמינים בחינם לכלל האוכלוסייה".

פעילויות "שבוע אדם וים":

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מצילומי התערוכה "ים - מעל ומתחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמורת טבע חוף דור הבונים, ימי שישי 7,14 ביוני 2013, 14:00-19:00, ימי שבת 8,15 ביוני 2013 10:00-15:00:

עמדות הסברה בנושא חוף הים: מדריכי רשות הטבע והגנים יספרו על הנעשה בחוף הים: שמירה על צבי הים, איסור נסיעה בחופים, זיהום אור בים, התכלות פסולת.

"משחק חוזר": משחקים חווייתיים לכל המשפחה: הורים וילדים ישחקו במשחקים ספורטיביים, משחקי שולחן, משחקי חשיבה ומשחקים אתגרים שעשויים כולם משימוש חוזר מפסולת אשר נפלטה מהים.

פיראט מספר סיפורים: פיראט שפגש צבי ים בים וביבשה, מספר את סיפורם.

סיור פיראטים שומרי החוף: הפיראטים נפלטו אל החוף ומחפשים את ספינתם בעזרת המדריך, קפטן הספינה. הילדים (וגם המבוגרים) יתחפשו לפיראטים בעזרת בנדנות שחורות עם סמל גולגולת, וייצאו למסע חיפוש אחר הספינה האבודה. בדרך יצפו להם משימות קשות הדורשות אומץ רב ועוסקות בנושאים שבחוף: מי חי בחוף, מאיפה מגיע החול, הצדפים, צבי הים, וכמה זמן לוקח לפסולת להתכלות (הסיורים יוצאים בשעות 11:00 ו-12:00).

תערוכת הצילומים "ים – מעל ומתחת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מצילומי התערוכה "ים - מעל ומתחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

תערוכת הצילומים "ים - מעל ומתחת", שתוצג לציבור הרחב בשמורת חוף דור-הבונים לרגל יום האוקיינוסים הבינלאומי, היא תוצאה של תחרות "נוער, אדם וים" המתקיימת כבר שלוש שנים ומהווה כר לפעילות ימית לתלמידי כיתות ט'-י"ב בנושאים מגוונים: קולנוע, טכנולוגיה, מדעי הים וצילום. זאת במטרה לקרב בני נוער לתחום הים, ערכי הטבע שבו והאתגרים שהוא מזמן. הגופים התומכים והמעודדים את התחרות מאמינים שתלמיד המצלם את הים ומקדיש זמן להתבוננות בו ימשיך לתהות על מה שיש בו ולחקור אותו, ואולי בעתיד ישתלב בפעילות בתחום הימי, ימי-אקדמי, תעשייה, חינוך, עמותות ימיות ועוד.

סיורים מודרכים בחופי ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מצילומי התערוכה "ים - מעל ומתחת". חוף בתאילנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשני סופי השבוע של "שבוע אדם וים" יתקיימו סיורים מודרכים בחופים הבאים:

גן לאומי אכזיב
העולם שעל שפת הים: מה ומי שהטביעו ומטביעים את חותמם בנוף של חוף אכזיב. במהלך הסיור ינסו המטיילים לגלות מי שלח פתק בבקבוק שנפלט אל החוף.
חשוב להצטייד במים, כובע ונעליים נוחות להליכה.
העולם שעל שפת הים, ימי שישי 7.6, 14.6 ב-16:00-18:00. ימי שבת 8.6, 15.6 ב-11:00-13:00 ו-13:30-15:30.

גן לאומי נחל אלכסנדר (חוף בית ינאי)
סיור להכרת החוף ועל תשתיות ימיות. הסיור יצא מתחנת ההצלה, ימי שישי 7.6, 14.6 ב-17:00, ובימי שבת 8.6, 15.6 ב-19:00.

גן לאומי חוף פלמחים
סיור להכרת החוף ועל תשתיות ימיות. הסיור יצא ממרכז השירות למטייל, ימי שישי 7.6, 14.6 ב-17:00, ובימי שבת 8.6, 15.6 ב-19:00.

גן לאומי אשקלון
בא בימים: סיורים לרגל יום האוקיינוסים והימים. סיור על המצוק בהקשר להשפעת הים על בני האדם והשפעותינו עליו. הסיור ייצא מהשער הכנעני.
בא בימים, ימי שישי 7.6, 14.6, ובימי שבת 8.6, 15.6 ב-10:00 ו-12:00.

שמורת טבע חוף האלמוגים באילת
יום מודעות לשמירה על הסביבה החופית והימית בים האדום הכולל סדנאות יצירה, הפעלות, סרטים, הרצאות והדרכות בים, שבת 8.6, 10:00.

הפעילויות ללא תשלום למעט דמי הכניסה לאתר. חינם למנויים.
פרטים נוספים: באתר רשות הטבע והגנים.

רק שתדעו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מצילומי התערוכה "ים - מעל ומתחת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

* כל נשימה שנייה של בני האדם מתאפשרת בזכות הים. הימים והאוקיינוסים בעולם מייצרים מחצית מהחמצן שאנו נושמים.

• ללא הים היה הרבה יותר חם על פני כדור הארץ: בלי קבורת עודפי הפחמן בימים ובאוקיינוסים, העולם היה מתחמם כ-40% יותר ממה שהתחמם עד כה - כשתי מעלות נוספות.

• לכלכתם? ייקח לים התיכון מאה שנים לנקות את זה. כיוון שהים התיכון הוא "אגן סגור" (גיגית), כל טיפת מים מזוהמת נשארת בים בין 80-100 שנים.

• הים התיכון הוא מקור מזון: מיליון וחצי עד שני מיליון טונות של דגים בשנה. רוב פעילות הדיג מרוכזת על מדף היבשת בים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully