בדיקת "גלובס": כמה תעלה לכם חופשת סקי בהתאמה אישית?

כ-35 אלף ישראלים צפויים לצאת בחורף הקרוב לחופשת סקי ■ סוכני הנסיעות מציעים מענה כמעט לכל אחד: חבילה לנשים, חבילת אקסטרים וחבילה מותאמת לילדים ■ המחירים: מ-770 אירו לאדם בבולגריה ועד 4,000 אירו לאדם בצרפת

עונת הסקי הקרובה תיפתח בצילו של המשבר הכלכלי באירופה. אולם, סוכני נסיעות המשווקים חבילות סקי בעיקר ליבשת משדרים אופטימיות. להערכתם, כ-35 אלף ישראלים צפויים לצאת בחורף הקרוב לחופשת סקי, בדומה למספרם בעונה קודמת. חלקם אף צופה גידול של 15%-20%.

אחד מהם הוא רונן כ"ץ, מנכ"ל חברת "סקי דיל". "בישראל חיים לא מעט אנשים שיכולים להרשות לעצמם חופשת סקי, הנחשבת לחופשה שלא שווה לכל כיס", הוא אומר.

ההאטה, לדבריו, מתבטאת בנטייה של הישראלים להתגמש ברמת המלון ובתאריכי החופשה. לדבריו, כ-20% מהגולשים מזמינים חבילות סקי במחיר שנע בין 1,500-2,000 אירו לאדם לשבוע ימים, ו-70% במחיר של 1,000-1,500 אירו לאדם. מעטים המזמינים מתחת ל-1,000 אירו או מעל 2,000 אירו לאדם.

שרון כהן, מנהלת איסתא סקי, משמיעה דברים דומים: "עד כה אנו עדים לעלייה של כ-30% במספר המזמינים דרכנו חבילות סקי לעומת תקופה מקבילה אשתקד".

לדבריה, ניכרת עלייה במספר הישראלים המזמינים חופשת סקי ביעדים זולים יותר דוגמת מזרח אירופה, ובעיקר בולגריה ואנדורה, המציעות מחירים נמוכים בעשרות אחוזים בהשוואה לאתרי הסקי היוקרתיים בצרפת ובשוויץ: "בשנים האחרונות, ישראלים מקדימים להזמין את חבילת הסקי שלהם כדי ליהנות ממחירים אטרקטיביים יותר, כי ככל שמקדימים להזמין - המחיר נמוך יותר".

גם דנה לביא, סמנכ"לית שיווק וסחר של חברת הדקה ה-90, מדברת על מעבר לחופשות סקי זולות יותר. "יש מגמה ברורה של אלה שלא מוכנים לוותר על חופשת סקי ועוברים לחופשות זולות יותר באתרי סקי בבולגריה ובאנדורה, הזולים בכ-30%-40% מחופשות באתרי סקי יקרים יותר בצרפת, אוסטריה, איטליה ושוויץ. כך למשל, מחיר ממוצע של חבילת סקי בבאנסקו שבבולגריה עולה כ-750 אירו לאדם, לעומת כ-1,350 אירו לאדם באיירהופן שבאוסטריה".

לדברי עופר אדלר, מנכ"ל חברת ב.ד גרייבר, המשווקת אף היא חבילות סקי, המשבר הכלכלי באירופה לא הוזיל את מחירי חבילות הסקי ביבשת בשל התייקרות תשומות הדלק.

"אצלנו", הוא אומר, "מוקדם עדיין לדעת האם ההאטה במשק משפיעה על צבר ההזמנות, מאחר שהישראלים לא ממהרים בשלב זה להזמין את חופשת הסקי שלהם כי עדיין חם בחוץ. אנשים שעדיין הולכים לים לרוב מתמהמהים להזמין חופשת סקי".

גם סקי וגם שופינג

כך או כך, סוכני נסיעות משווקים בימים אלה במרץ את חבילות הסקי שלהם בהתאם לקהלי מטרה. כך למשל, למשפחות עם ילדים הם משווקים חבילות הכוללות שיעורי סקי לילדים בעברית; ואילו לנשים, הסוכנים מציעים חבילות סקי הכוללות שופינג ופינוקי ספא למיניהם.

אופיר טורס השיקה העונה את "מלכת השלג", חבילת סקי לנשים בלבד. שרון בצלאל, מנהלת מחלקת הסקי באופיר טורס, אומרת כי "יש ביקוש לקבוצות הומוגניות הכוללות נשים בלבד ומציעות חוויית סקי לצד פעילויות האהובות על נשים כמו הרצאות, שופינג, טיפוח ומודעות עצמית ובילויים בשעות הערב. שבוע שלם בעולם לבן ומושלג בחברת נשים בלבד וללא לחצים חיצוניים (ילדים, עבודה וכו"ב)".

לדבריה, החבילה המדוברת מיועדת לקבוצה של 30 נשים בכל פעם.

"גלובס" בדק כמה עולות חבילות סקי ייעודיות לנשים, לחובבי האקסטרים ולמשפחות, וכמה תעלה חופשת סקי יוקרתית.

משפחות

mayrhofen, אוסטריה

העיירה מארייהופן, השוכנת בעמק Zillertal באוסטריה, נחשבת לאחת מעיירות הסקי הבולטות במדינה ומתאימה למשפחות בשל מסלולי הגלישה הנוחים המתאימים למתחילים, פארק מים ושירות בייבי סיטר במלון (שבמסגרת החבילה האמורה). אולם, המקום מתאים גם לחובבי בילוי האפרה-סקי.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם אל-על; לינה במלון neuhoaus alpendomizil (ברמת 4 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון למבוגר ופנסיון מלא לילדים; העברות ומסים; 6 ימי סקי פס והדרכת סקי בעברית.

* ספק: ב.ד גרייבר.

* מחיר: 1,695 אירו למבוגר ו-1,395 לילד (עד גיל 12) בתאריכים 9-16 בדצמבר.

borovets, בולגריה

Borovets נבנתה כעיירת סקי מסורתית. בתי-המלון נמצאים סמוך למעליות הסקי ולכל מוקדי השירות והבילויים בעיירה, חנויות, בתי-קפה, מסעדות. בנוסף, מרחב הגלישה מתאפיין במסלולים רחבים ונוחים לגלישה. באתר הסקי יש גן ילדים עם השגחה מלאה. עבור ילדים בני 3-6, החבילה כוללת גן ילדים, ארוחת צהריים בכל שעות היום ושיעור התנסות בסקי. עבור ילדים בגילאי 7-12 הדרכה בעברית ללא תוספת תשלום.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם אל-על, לינה במלון hotel villa park (ברמת 4 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון, היטלים ומסים, העברות, 6 ימי סקי פס, ציוד סקי ושיעורי סקי.

* ספק: איסתא.

* מחיר: 770 אירו למבוגר, 590 אירו לילד (3-6), 630 אירו לילד (7-12) בתאריכים 9-16 בינואר.

Pragelato, איטליה

מועדון קלאב מד Pragelato Via Lattea החדש, שייפתח בחורף הקרוב במחוז פרג'לטו באתר הסקי באלפים האיטלקיים, פונה לכל המשפחה ומציע סקי אלפיני מגיל 4, סנובורד מגיל 8 ופעילויות ספורטיביות של הליכה נורדית או טרקים ברגל עם נעלי שלג ומקלות הליכה (בהשאלה), עבור אלה שלא גולשים. המקום מציע גם שירותי שמרטפות. במסעדות המרכזיות קיים מתחם ייעודי לילדים.

* מה כוללת החבילה? חבילת הכול כלול לשבעה לילות, הכוללת טיסות, העברות, שיעורי סקי, סקי-פס, פעילויות סקי, בר 24 שעות ביממה.

* ספק: קלאב מד.

* מחיר: 2,080 אירו למבוגר, 1,852 אירו לילד (4-11). הדרכה בעברית בפורים ובפסח - 100 אירו נוספים.

יוקרה

st. moritz, שוויץ

רחובות ציוריים, אגם מרהיב, חנויות יוקרה מנקרות עיניים, קזינו ועשרות מסעדות, לצד מסלולי גלישה איכותיים, הופכים את המקום לאחד הנוצצים, האריסטוקרטים והיוקרתיים באירופה. לאלה שאינם גולשים, סן מוריץ מציעה אפשרויות בילוי כמו גלריות, מוזיאונים וחיי לילה (אפרה סקי).

* מה כוללת החבילה? טיסה עם אל-על, לינה במלון Reine Victoria (ברמת 4 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון; מסים והיטלים, העברות ו-6 ימי סקי פס מורחב.

* ספק: ב.ד גרייבר.

* מחיר: 1,460 אירו לאדם בתאריכים 5-12 בינואר.

courchevel, צרפת

אל העיירה courchevel נוהרים עשירי תבל בשל נופיה עוצרי הנשימה, מסלולי הגלישה המצוחצחים והאיכותיים ומלונות הבוטיק והספא ברמה הגבוהה ביותר.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם easyjet, לינה במלון la sivoliere (ברמת 5 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון, מסים והיטלים, העברות, סקי פס ל-6 ימים, ציוד גלישה ומלווה באתר. הדרכות סקי וסנובורד יעלו 200 אירו.

* ספק: סקי דיל.

* מחיר: 4,000 אירו לאדם ב-26 בינואר עד 2 בפברואר.

ischgl, אוסטריה

עיירה ציורית המציעה, מלבד ה-Silverta Arena (מרחב גלישה גדול ואיכותי), גם מלונות וחנויות יוקרה, מסעדות משובחות ובילויים המתאימים לקהל יעד נוצץ ואופנתי.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם ארקיע, לינה במלון trofana royal (ברמת 5 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון, 6 ימי סקי פס, מסים והעברות פרטיות.

* ספק: איסתא.

* מחיר: מחיר: 3,040 אירו לאדם ב-26 בינואר עד 2 בפברואר.

נשים

Pas de la Casa, אנדורה

חנויות אופנה פטורות ממכס בעיירה Pas de la Casa ומחוצה לה, בעיר הבירה השוכנת במרחק 45 דקות נסיעה, ממגנטות אליהן חובבי שופינג, ובעיקר חובבות שופינג המוצאות עניין גם ב-Grand valira, אתר הסקי שבעיירה.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם אל-על, לינה במלון font d'argent pas (ברמת 4 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון, היטלים ומסים, העברות, 6 ימי סקי פס והטבות מיוחדות לנשים כמו מוצרי קוסמטיקה במתנה באחת מחנויות רשת הפרפורמריה gala וכניסה לספא Caldea שנמצא בעיר הבירה של אנדורה הממוקמת במרחק 45 דקות מעיירת הסקי.

* ספק: איסתא.

* מחיר: 1,100 אירו למבוגר בתאריכים 6-13 בינואר.

sestriere, איטליה

העיירה, מערבית לטורינו, שוכנת באלפים האיטלקים שבעמק סוסה הנושק לגבול הצרפתי. למרגלות ההרים, נפרס מתחם הגלישה האולימפי Via Lattea שמסלולי הגלישה בו זכו לכינוי שביל החלב. בזכות תנאי הגלישה הטובים באתר נערכות בו תחרויות בינלאומיות.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם אל על, לינה במלון Club Valtur Sestriere על בסיס פנסיון מלא, מסים והיטלים, העברות, סקי פס ל-6 ימים, שיעורי סקי, פינוקי ספא, סיור אחר-הצהריים לשופינג בטורינו, מפגש עם ארגון נשים מתנדבות באיטליה ובילוי משותף עם הנשים בקבוצה. החבילה ממותגת תחת השם "מלכת השלג" ומיועדת לקבוצה של 30 נשים בכל פעם.

* ספק: אופיר טורס.

* מחיר: 1,600 אירו לאדם בתאריכים 4-10 במרץ

אקסטרים

st. anton, אוסטריה

St. anton היא שילוב מנצח של 460 ק"מ של מסלולי גלישה, מפגש סקיירים וסנובורדיסטים מכל העולם וחיי לילה תוססים.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם ישראייר, לינה במלון haus Daniel (ברמת 3 כוכבים) על בסיס ארוחת בוקר, מסים והיטלים, העברות, סקי פס ל-6 ימים ומלווה באתר. השכר ציוד גלישה כרוכה בתוספת של 120 אירו לאדם.

* ספק: סקי דיל.

* מחיר: 1,200 אירו לאדם ב-26 בינואר עד 2 בפברואר.

val thorens, צרפת

אתר הסקי של העיירה val thorens השוכנת במרחב שלושת העמקים בצרפת, מתאים לאקסטרימסטים בשל ההיצע הגדול של מסלולי גלישה, שחלקם הניכר הם מסלולים שחורים (רמה גבוהה) ואדומים (רמה בינונית) שזה מה שגולשים מקצוענים מחפשים.

* מה כוללת החבילה? טיסה עם easyjet, לינה במלון kashmir (ברמת 4 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון, מסים והיטלים, העברות, ציוד גלישה ומלווה באתר. הדרכת סקי וסנובורד כרוכה ב-160 אירו לאדם.

* ספק: סקי דיל.

* מחיר: 1,270 אירו לאדם בתאריכים 24-31 בינואר.