וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל בירה כפרית במטה יהודה: טעימות, מוזיקה ואווירה טובה

2.9.2012 / 12:34

סוף השבוע השבוע הקרוב הוא הזדמנות לאוהבי הבירה להכיר את מבשלות הבירה של מטה יהודה וליהנות מטעימות מיוחדות, הרכבי מוזיקה חיה ואווירה טובה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל בירה כפרית במטה יהודה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני 6,000 שנה הומצא המשקה הזהוב, הבירה, באזור המזרח התיכון, והפך לסמל תרבותי ולחוויה חברתית. באזור מטה יהודה הוא הפך בשנים האחרונות גם לתופעה כלכלית-חברתית, לאחר שהתרכזו בו מספר אנשים שהתאהבו בייצור בירה, פתחו מבשלות בוטיק ביתיות ומציעים טעמים רבים וסגנונות ייצור במבשלות הביתיות.

כולם התחילו בחצר הבית, ואט אט התפתחו למרכזי מבקרים קטנים, למקומות בילוי המאפשרים מפגשים נעימים עם היצרנים המארחים בחצר ביתם. חלקם אף גרפו מדליות מקומיות ובינלאומיות על הבירות שהם מייצרים. כך הפך מטה יהודה לאזור עם הריכוז הגדול בארץ של מבשלות בירה, כחלק מתופעה רחבה יותר של יזמות קולינרית מקומית: עשרות יקבי בוטיק ובשלניות ביתיות, מחלבות, בתי בד, מסעדות קטנות ועוד.

בשנים הקודמות הגיע מספר רב של אנשים כדי לטעום את תוצרת מבשלות הבוטיק של מטה יהודה ולאור ההצלחה מתקיים גם השנה אירוע בארגונה של מחלקת התיירות של המועצה, אשר מעודדת כל השנה את יזמי מבשלות הבוטיק.

סיורים מודרכים במבשלות הבירה

בירה. ShutterStock
מפגש עם יזמי בירות הבוטיק. פסטיבל בירה כפרית במטה יהודה/ShutterStock

בימים אלה החל פסטיבל הבירה הכפרית והוא יימשך בשני סופי השבוע עד ה-15/9/12. בין המבשלות המארחות ממטה יהודה ישתתפו מבשלת "פפו" ממושב צלפון, מבשלת "השחר" ממבשרת ציון, מבשלת "אביר האלה" מצפרירים ועוד.

מחלקת התיירות של מטה יהודה תקיים סיורים מודרכים למבשלות הבירה שיתקיימו בימי שישי ה-7.9 וה-14.9, ויצאו ממתחם "ביג" שבבית שמש בשעות הבוקר ויכללו ביקור במספר מבשלות בוטיק תוך היכרות עם הבשלנים וסיפורם האישי וטעימות ממגוון סוגי הבירות הביתיות.

הסיורים בתשלום, מיועדים למבוגרים ומותנים בהרשמה מראש במרכז המידע *8108 או ברכישה מוקדמת דרך אתר הפסטיבל
בשני סופי השבוע שאחר כך, עד ל-15.9 יוזמנו חובבי הבירה להגיע ישירות למבשלות בחצר הבית למפגש עם יזמי הבוטיק, כדי לטעום, לשוחח עם היצרנים, ללמוד מקרוב על תהליכי הייצור ולחוות הטעמים שמציעות המבשלות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

אירועי הפסטיבל

ביום שלישי ה-4.9 אומני המזלג יציגו "רוק ארט"- ב"גן עודד" שבצור הדסה. אירוע שכולו אמנות מבית היוצר של הישובים: צור הדסה, נס הרים, מטע, בר גיורא, מבוא בית"ר. הערב יחתום את הקיץ ויכלול הפנינג לכל המשפחה, חשיפה של הפסלים החדשים ב"גן עודד" ומופע מוסיקלי.

במהלך סופי השבוע של הפסטיבל תציג גלריית "אמני האלה" שבגבעת ישעיהו תערוכה בנושא "לבן" בימי שישי ושבת בין השעות 10:00-14:00.

בין התאריכים 7-8/9 יתקיימו בתים פתוחים אצל האמנים והגלריות שיפתחו את שעריהם לביקורי משפחות ולמכירת יצירות ומתנות לקראת החגים בין השעות 10:00-17:00.

בשאר סופי השבוע ניתן להגיע לבקר בבתי האמנים בתיאום טלפוני מראש.
כמו כן ניתן להזמין מקומות ולאכול בבתי הבשלנים ולשלב ביקור ביקבי מטה יהודה שיהיו פתוחים במהלך סופי השבוע.

לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה, 8108* או בטלפון: 02-9900903
לרכישת כרטיסים אונליין לסיורי מבשלות הבירה באתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully