וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההיסתדרות תיאבק בהסכם שמיים פתוחים

זוהר בלומנקרנץ

5.8.2012 / 8:19

במחאה על הסכם שמיים פתוחים שנחתם בין ישראל לאיחוד האירופי מגייסת ההסתדרות את כל עובדי ענף התחבורה, בעיקר ועד עובדי רשות שדות התעופה, במטרה לשבש את פעילות נתב"ג

ההסתדרות, בשיתוף מטה המאבק של ועדי העובדים בחברות התעופה הישראליות, מגייסת את כל עובדי ענף התחבורה, ובראשם ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת), במטרה לנקוט צעדי מחאה נגד יישום הסכם התעופה החדש בין ישראל לאיחוד האירופי לפתיחת השמים לתחרות. בסוף השבוע התקיימה ישיבה מיוחדת בנושא של נציגות עובדי אל על, המובילה את המאבק.

צעד הגיוס נועד לגרום שיבושים בתנועת הנוסעים בכל חברות התעופה הפועלות בנתב"ג, במקרה של עיצומים בחברות התעופה הישראליות, ולמנוע כתוצאה מכך מעבר נוסעים לחברות התעופה הזרות בישראל.

בוועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) אמרו כי ישמעו להוראותיה של ההסתדרות בענין זה, אף שהאינטרס הכלכלי של הארגון הוא כי יותר נוסעים וחברות תעופה יפעלו מנתב"ג.

עובדי חברות התעופה הישראליות מתכוונים להפגין עם בני משפחותיהם מול לשכת שר התחבורה, ישראל כץ. לדברי אחד מחברי מטה המאבק, "הביקורת תופנה אישית נגד שר התחבורה, שהורה לחתום על הסכם התעופה החדש. ננצל את העובדה שמדובר בשנת בחירות כדי להפגין נגדו".

במשרד התחבורה סירבו להגיב לנושא, ואולם בכיר במשרד אמר כי התנהלותם של עובדי חברות התעופה הישראליות לא מובנת, ולא ברור לו על מה הם מלינים, שכן שר התחבורה שיחרר את כל החסמים, כהגדרתו, בענף לטובת התעופה הישראלית לפני שאישר לחתום בראשי תיבות על הסכם התעופה החדש עם האיחוד האירופי.

לדבריו, השר עשה כל שביכולתו כדי שחברות התעופה הישראליות לא יופלו לרעה לעומת חברות התעופה הזרות בהסכם החדש. לדברי הבכיר, נושא אישורו המלא של הסכם התעופה החדש בין יצא מידי השר, והוא מונח על שולחן הממשלה.

מנכ"ל התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל, יוסי פתאל, התריע בסוף השבוע שעבר מפני הגעתן לישראל של חברות תעופה חלשות, שעלולות לקרוס ולגרום לנזקים ללקוחות הישראלים ועל משרדי הנסיעות. לדבריו, בהודעה שפירסם נשיא איגוד מארגני התיירות האירופי, הוא מזהיר מפני פשיטות רגל של חברות תעופה באיחוד האירופי, ומזכיר את קריסת חברות התעופה החזקות מאלב וספאנאייר בתחילת השנה, שהותירו את הלקוחות וסוכני הנסיעות ללא החזר כספים בגין כרטיסים שנרכשו לטיסות שבוטלו בחברות אלה.

לדבריו, יש לזכור, כי בתקופת מלחמת המפרץ הפסיקו כל חברות התעופה הזרות לטוס ארצה, והיחידה שהמשיכה לפעול היא חברת אל על, שעלולה להיפגע מהסכם השמים הפתוחים. "ממשלת ישראל ושר התחבורה חייבים לזכור כי אנחנו עדיין נמצאים במצב כזה, ויש לשמור על החובה לקיים חברה לאומית ישראלית שתפעל גם בימי מלחמה ובימי מצוקה".

לעומתו, יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת לישראל, שמואל מרום, ומנכ"ל הלשכה, עמי אתגר, הביעו תמיכה בהסכם לפתיחת השמים, לתחרות ואף חיזקו את ידיו של כץ על החלטתו לאשר חתימה בראשי תיבות על ההסכם החדש.

מכתב משותף ששיגרה הלשכה בסוף השבוע שעבר לשרי התחבורה והתיירות, בנושא הסכם התעופה החדש ציינו כי "הזמינות של היצע טיסות ומושבים במסגרת תחרות תיצור פעילות שיווקית שבאמצעותה ניתן ליצור ביקושים חדשים. כל 100 אלף תיירים תורמים ליצירת כ-3,800 מקומות עבודה; תוספת של מיליון תיירים נכנסים דרך האוויר תורמת לכ-38 אלף מקומות עבודה במכלול של עסקים קטנים ובינוניים בערי תיירות, בפריפריה ובאוכלוסיות שנמצאות כיום מחוץ לכוח העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully