וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עין פרת: טיול מקסים לכל המשפחה

19.6.2012 / 12:02

בין הקרירות של המים ליופיו של המקום, על מנזר חריטון המדהים הניצב בו - טיול בעין פרת יעזור לכם להילחם בחום, ויפתח לכם ולילדים את החופש הגדול בכיף

מערכת וואלה!

עין פרת בנחל פרת הוא אחד ממקורות המים השוקקים ביותר במדבר יהודה. התמהיל של קרבה לירושלים, מים צלולים וטובים, צמחייה ירוקה עשירה ונוף מדברי מזוקק מהווה נוסחה מנצחת עבור המטיילים. אך רבים מבין אלו שפוקדים את המקום מוותרים על הליכה של בסך הכל דקות ספורות לאורך הנחל, אל עבר אחד המבנים המונומנטליים במדבר יהודה – מנזר חריטון (פארן). הוא הוקם במאה הרביעית לספירה על ידי נזיר בשם חריטון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עין פרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסוף המאה ה-19 שופץ המנזר על ידי הכנסייה הרוסית הלבנה, והפך למנזר רוסי פרבוסלבי. למרות השינוי, ניתן בקלות להבחין בחלקים שנותרו מהמנזר הקדום תלויים על צלע ההר, כאילו לועגים לכוח המשיכה. ובין לבין, גבוה מעליכם, תראו נזיר הפוסע לו בניחותא בין המבנים, מתעלם מכל מה שסביבו ושקוע בהרהורים.

כיום, חלק מהחדרים והקפלות של המנזר בנויים סביב אותן המערות ששימשו את ראשוני הנזירים במקום. מאמינים כי כאן גם מצוי קברו של חריטון עצמו, שנחשב לאחד מאבות תנועת הנזירות במדבר יהודה.

מבודד לכם מדי? פנו לאחור, צעדו כמה מאות מטרים ובחרו לכם פלג מים אישי או בריכת אבן שמימיה קרים-קרים, והתמסרו לה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מים קרים-קרים. עין פרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלצה לטיול: שמורת נחל תקוע ומערת חריטון

טיול הליכה למשפחות וילדים מגיל 7 ומעלה בעקבות נביאים ונזירים בשמורת נחל תקוע, נופים מדבריים מרהיבים וזחילה במערה הארוכה בארץ. המבקרים ישמעו הסבר על אופיו המיוחד של מדבר יהודה, על תחילתה של תנועת הנזירות בארץ ועל הנביא עמוס שמוצאו בתקוע. לקינוח, אחד מפלאי הטבע הגדולים בארצנו - מערת חריטון.

איך מגיעים: לשמורה ניתן להגיע מכביש מס' 437 (מכיוון פסגת זאב בירושלים או מכביש מס' 1) המוביל ליישוב עלמון (הקרוי גם ענתות), וממנו לפי השילוט.
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

מידע

סוג מסלול: הלוך חזור
אורך המסלול: 2-3 ק"מ
משך הטיול: 1-3 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: אין
מתאים לכלבים
מחיר: בתשלום
טלפון לבירורים: *3639

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully