וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבועות 2012: כל הארועים מצפון ועד דרום

24.5.2012 / 14:06

חג שבועות משלב חופש עם חיבה עזה לפירות ירקות, דבש וחלב, וכל אלה יחד מזמינים אתכם לשלל ארועים המתקיימים בכל רחבי הארץ. עם ילדים, בלי ילדים - צאו מהבית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארועים בכל הארץ. שבועות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אירועי שבועות ברחבי הארץ

אירועים במחלבות

פרות במתקו חליבה (אילוסטרציה). ShutterStock
ארועים במחלבות בכל הארץ/ShutterStock

חג השבועות הפך לחג החלב, ומוצריו והמחלבות השונות הפזורות מצפון ועד דרום מקיימות חגיגות חג, פעילויות לילדים ולכל המשפחה ועוד שפע של אירועים. בין המחלבות המשתתפות: מחלבת "טבע עז" במושב בן עמי, חוות "עז-עיז" במושבה מנחמיה, מחלבת מרקוביץ' בנחלים, משק קורלנדר בבית הלל, משק קרמר ביבניאל, "שירת הרועים", "מעז ועד היום" – מרכז מבקרים חדש בבנימינה הנפתח לראשונה בחג השבועות.

פרטים על כל האירועים והפעילויות בחג: אתר מועצת החלב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ארועי שבועות באזור הצפון

"טיול בישול": ילדים מבשלים ביער ציפורי

ילדות עם טנא ביכורים לשבועות. קק"ל, נטלי כהן קדוש, ספק 500
אירוע צבעוני וחגיגי ביער ציפורי. טיול בישול/ספק 500, קק"ל, נטלי כהן קדוש

במסגרת חגיגות חג השבועות של קק"ל מתקיים אירוע צבעוני וחגיגי ביער ציפורי (סמוך לצומת המוביל): "טיול-בישול". האירוע יכלול סיור מודרך בשבילי נחל ציפורי כאשר בתום הטיול יקבלו הילדים הדרכה ויבשלו בליווי מתנדבי קק"ל תבשילי חג. ולסיום ייהנו הילדים מארוחת חג נפלאה שהכינו במו ידיהם.

הסיור באורך 1.7 ק"מ. לאורך השביל יהיו עמדות הפעלה חווייתיות בנושא חג שבועות. בסיום הטיול יגיעו המטיילים לקרחת יער ובה יבשלו הילדים מאכלים על טהרת החלב, גבינות וירק, שמהם יכינו גם סלטים. הילדים גם יאפו פיתות בטאבון. לסיום יסבו ילדים והורים סביב שולחנות ליהנות מפירות ארוחת החג שהכינו במו ידיהם.

איפה: יער ציפורי, סמוך לצומת המוביל.
מתי: יום שני, 28 במאי, 16:00. הפעילות תימשך ארבע שעות.
כמה: 20 שקל למשתתף, ו-10 שקלים למנויי אי ירוק.
פרטים והרשמה: קו ליער, מוקד המידע של קק"ל:
1-800-350-550, ובאמצעות הדוא"ל Moked1@kkl.org.il.

משק האיכרים משפחת ליבוביץ

רימון. ShutterStock
סיורי רימונים וקטיף בזכרון יעקב/ShutterStock

במהלך וסביב חג השבועות יתקיימו מספר סיורים בחצר משפחת ליבוביץ בזכרון יעקב: סיור במטע רימונים, בו ניתן לראות את פריחת עצי הרימון ולשמוע על הרימון וסגולותיו כולל טעימות של מיץ ויין רימונים. בנוסף יתקיימו סיורי קטיף: סיור במטע בו תינתן אפשרות לטעום מפרי העץ ולקטוף קטיף עצמי של הפירות. בשבועות תינתן אפשרות לקטוף שסק, אפרסק ונקטרינה.

מתי: 24-25.5, 27-28.5
איפה: זכרון יעקב
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

חוות השוקולד גליתא

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוות השוקולד גליתא/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחווה המייצרת שוקולד ופרלינים ניתן להציץ לתוך חדר הייצור ולהשתתף בשבועות בסדנת הכנת טנא מתוק. בסדנה יכינו הילדים את פירות הטנא משוקולד באמצעות תבניות פירות, לתוכן יצקו שוקולד ואז יקשטו בסוכריות. בחלק השני של הסדנה יקבלו הילדים מספר פירות מוכנים משוקולד וגם אותם יקשטו ויצבעו, ואז ירכיבו טנא מפירות שוקולדיים.

איפה: גליתא, קיבוץ דגניה ב'
מתי: 25-28.5
כמה: סדנה: 40 שקל למשתתף
מתאים לגילאי: הסדנה לגילאי 4-10
פרטים באתר

מדעטק חיפה

אילוסטרציה. ShutterStock
שבועות במדעטק חיפה/ShutterStock

בשבועות תיערך במדעטק ובפארק נובל אנרג'י למדע פעילות מדעית חווייתית בנושא מים וייערכו ניסויים ותחרויות עם מים בשילוב המתקנים האתגריים שבפארק. בפארק מוצגים רבים העוסקים במים: חצר ליאונרדו דה וינצ'י העוסקת בהולכת מים ובה שלושה נהרות עם סכרים, מעברי מים, משאבות וגלגלי כפות בטכנולוגיות שונות, כולן פרי תכנונו של הגאון מימי הרנסנס. חצר ארכימדס מרוכזת סביב בריכות, מהן אפשר למשות אוניות בעזרת גלגלות ועוד. במזרקה בצורת שושנת הרוחות אפשר לעבור מתחת לזרמי מים בלי להירטב.

במהלך החג יערכו גם סיורים מומחזים בחצרות הפארק בהנחיית שחקנים שיגלמו את המדענים הגדולים: ליאונרדו דה וינצ'י, ארכימדס, סר אייזיק ניוטון. כמו כן, תתקיים גם פעילות בלשית מדעית לכל המשפחה.

מתי: 26-28.5
איפה: מדעטק
כמה: 50 ששקל לאדם, 190 למשפחה עד 4 נפשות
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

מוזיאון המרציפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבועות במוזיאון המרציפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך סוף השבוע של חג השבועות יתקיימו במוזיאון סיורים ופעילויות בעקבות שבעת המינים בנוסף לביקור הרגיל הכולל תערוכת פיסול במרציפן, הדרכה וסרטון על ייצור המרציפן. כמו כן, ייצאו סיורים מודרכים במטעים של כפר תבור כדי לראות את החיטה והשעורה, את פריחת כרמי הענבים והזיתים ואת לבלוב עצי התאנה. הסיור ברכבים פרטיים ויש להירשם מראש.

מתי: 24.5-28.5. הסיור יתקיים בחמישי ושישי ב-11:00, בשבת ובראשון: 10:30, 12:30.
איפה: מוזיאון המרציפן, כפר תבור
כמה: מבוגר 20 שקל, ילד 37 שקל (תוספת לסיור: 10 שקל)
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

מרכז המבקרים "מעבדות ד"ר דבור", בית ג'אן

ארומה תרפיה - בושם, נר ריחני ועלי לבנדר יבש. ShutterStock
הכנת תמרוקים/ShutterStock

ד"ר זיאד דבור, לשעבר הרוקח הראשי של צה"ל, רוקח שלל תכשירים קוסמטיים המבוססים על מרכיבים טבעיים. במרכז המבקרים, מעבדות ד"ר דבור, בבית ג'אן תוכלו להיות גם אתם רוקחים בסדנה לייצור תחליב גוף, או הפקת תזקיק מפרחי לבנדר.

מתי: פתוח מדי יום
איפה: בית ג'אן
כמה: ביקור מודרך+הרצאה – 20 שקל לאדם, ביקור+הרצאה+סדנה – 30 שקל לאדם. סדנת הכנת תחליב: 25 שקל.
מתאים לגילאי: מגיל 4
פרטים באתר

פארק הדיג, מעיין צבי

בפארק הדיג תתקיים בשבועות פעילות לכל המשפחה שתכלול: דיג בחכות, הרצאה על גידול דגי בריכות, שיט בסירות, צפייה בסרט טבע ותערוכת צילומים של ציפורים ועופות מים של הצלם אייל ברטוב. בנוסף ניתן לרכוב על חמורים. במקום גם פינות חי, מתקנים מתנפחים, גשר וסולם חבלים, אומגה ותפיסת דגיגונים ברשת. בתוספת מחיר ניתן גם ליהנות מעיסוי דגים בכפות הרגליים, השכרת אופניים וציוד לדיג ורכיבה על סוסים. במקום עמדות פיקניק ומנגל.

מתי: פתוח מדי יום
איפה: מעיין צבי
כמה: 44 שקל
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

"שביל פרות החלב", בית לחם הגלילית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבועות ב"שביל פרות החלב", בית לחם הגלילית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"שביל פרות החלב" חוגגים את שבועות עם חוויה חקלאית לכל המשפחה הכוללת הסברים על משפחת היונקים, רביית הפרות והזרעה מלאכותית בבקר. במסגרת ההפעלות יוכלו הילדים להאכיל עגלים ולהתנסות בחליבה בידיים. את החלב ימזגו לבקבוקים גדולים וייגשו להניק את העגלים הקטנים. הסיור יסתיים "במשתה" של שוקו וחמאה ומוצרי חלב בהכנה עצמית והוא כולל גם סיור והדרכה ברפת הרובוטית.
למעוניינים תתקיים גם פעילות בנושא החיטה והלחם.

מתי: 25-28.5
איפה: בית לחם הגלילית
כמה: פעילות ברפת 35 שקל. פעילות החיטה 10 ששקל למשתתף.
מתאים לגילאי: מגיל 3
פרטים באתר

הכל לבן - סקי בגלבוע

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סקי בגלבוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר הסקי המלאכותי חוגגים את החג הלבן תרתי משמע. בנוסף לגלישה במסלולים וגלישה במזחלות פלסטיק לילדים. יהיו בחג גם מתנפחים, לונה פארק ואומגה. כל האטרקציות הרגילות יהיו כמובן פתוחות: בית קפה, מסעדה, חנויות, קרבות לייזר ויש גם אפשרות לשלב טיולים, טיולי אופניים ועוד.

מתי: לאורך החג
איפה: קיבוץ הזורע
כמה: החל מ-160 שקל לאדם כולל השכרת ציוד
מתאים לגילאי: מגיל 4
פרטים באתר

חוויית נהריים בגשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגדת לחם בגשר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פעילות לכל המשפחה המשלבת ערכי טבע ונוף, מורשת והיסטוריה וכוללת סיורים מודרכים, מיצגים אורקוליים, קטר קיטור בן 100 שנה בפעולה, מאפייה עם תנור לבנים ייחודי כולל סדנת אפיית חלות מיוחדת לחג וגם שעת סיפור בעקבות ילדי גשר הישנה, התחפשות לחלוצים ועוד.

מתי: ב-25-28.5
איפה: גשר, עמק הירדן
כמה: 15 שקל (תוספת תשלום לפעילויות מיוחדות)
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 04-6752685

ארועי שבועות באזור המרכז

חגיגה בלבן בחבל מודיעין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגיגה בלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכבוד חג הביכורים ותנובת השדה יתקיים בתחומי המועצה האזורית חבל מודיעין (המרחב הכפרי בין לוד, מודיעין ופתח תקווה) פסטיבל חגיגי עם שפע אירועים שמתוכנן להפוך למסורת שנתית. האירוע המרכזי בפסטיבל יתקיים ביום שישי (25/5) 11:00-17:00 באמפי תל חדיד שביער בן שמן (כניסה חופשית), הכולל את העפיפוניאדה הלבנה הראשונה - הרכבת עפיפונים פרי יצירה עצמית, עיצוב העפיפון בליווי הדרכה מקצועית והפרחה בהזנקה משותפת לשמיים.
יהיו מרכזי יצירה ירוקה: אמנות מהטבע, טיולי קק"ל מודרכים לתצפית תל חדיד, משחק אוצרות חבל מודיעין חווייתי למשפחות מיוחד לחג, טיולי ריינג'רים עוד.

במקום יהיו גם דוכני מזון ואמנים, בר עם משקאות חלב, רכיבה על סוסי פוני, פינות ליטוף ומופע לילדים. במהלך השבת וביום שני (28.5) תקיים קק"ל סיורים מודרכים ללא תשלום ברחבי יער בן שמן. ב-27.5 יתקיים סיור רגלי וסיור רכוב ביער אלכסנדרוני. תחנת מידע של קק"ל בכניסה למצפה מודיעין ביער בן שמן תפעל בתאריכים 26-28.5.

פרטים באתר

כפר חשמונאי

מגילת רות מתעוררת לחיים בכפר עברי קדום, עם פעילות לכל המשפחה הכוללת את המחזת מגילת רות על ידי המבקרים בתלבושות ברוח התקופה. לקט, שכחה ופאה - דיני קציר עבריים שנגזרו מחיי האיכרים בימי בית ראשון ושני, מקבלים משמעות מוחשית על רקע הגורן המשוחזר.

מתי: 24-28.5, 10:30-15:30 (מומלץ לתאם מראש)
איפה: כפר חשמונאי
כמה: 30 שקל למבוגר, 35 שקל לילד
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים: 054-4480463

החווה האקולוגית חוות גלעד, במושב גינתון

החווה מזמינה משפחות לחגוג את סוף השבוע של שבועות בבילוי ייחודי בחיק הטבע, להרגיש את רגבי האדמה בידיים ולראות איך הכל צומח מסביב. במקום תיערך חגיגת קציר לכל המשפחה הכוללת קציר חיטה, טחינת קמח, אסיף תפוחי אדמה בשדה ויצירה מהטבע, אפיית פיתות על הטאבון ועוד (יש להירשם מראש לפעילות).

מתי: 25-28.5
איפה: גינתון
כמה: 15 שקל למבוגר, 45 שקל לילד
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

בית האיכר בכפר הנוער בן שמן

הפנינג שבועות מהנה עם מספר תחנות הפעלה: חליבת עזים וייצור גבינה, אפיית פיתות החל מקציר חיטים ועד לאפייה, מבוך מים מרענן לקיץ, מעגל מתופפים, סדנת נחשים, רכיבה על חמורים וגמל, פינת ליטוף, יוני דואר ויונים מיוחדות, ועוד.

איפה: כפר הנוער בן שמן
כמה: 45 שקל לילד, 35 שקל למבוגר
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר. הביקור בתיאום מראש

שבועות במיני ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האדם הקדמון במיני ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפארק מיני ישראל בלטרון יתקיים בחג פסטיבל בהשראת דינוזאורים והאדם הקדמון. הילדים יפגשו שלד של דינוזאור מציץ מהחול באתר שישחזר חפירה ארכיאולוגית ובו שחקן-ארכיאולוג שיענה על שאלות. עוד בתכנית: סיפורים מפי האדם הקדמון, התנסות בציורי קיר באמצעים פרימיטיביים וחביצת חלב כמו פעם.

מתי: שבתות עד 28.5
איפה: מיני ישראל
כמה: 24-79 שקל. ילדים המגיעים לבושים לבן נכנסים חינם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

מתחם בית ביאליק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילויות לילדים בבית ביאליק/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוזיאון בית ביאליק יחגגו את שבועות בפעילות מיוחדת לילדים. בין הפעילויות: "בגינה של ביאליק" – טיול בין שירי הטבע של המשורר הלאומי, "ביכורי העיר" – גילוי ביכוריה של העיר העברית הראשונה, סדנת "פרח עציץ" – בה יכינו הילדים זר פרחים. בנוסף יתקיימו במקום הצגות – "חנות של חיות" - תיאטרון הבובות של המתחם יספר את סיפורו המופלא של גן החיות העברי הראשון בתל אביב; "שלום עליכם ילדים" - מופע מוסיקלי הומוריסטי המעלה סיפור, שיר, דמויות והווי מחיי העיירה היהודית.

מתי: 27-28.5. ההצגות יתקיימו בימים ראשון ושני בשעה 12:00
איפה: מתחם בית ביאליק, כיכר ביאליק ת"א
כמה: סיורים: 40 שקל לילד, 20 שקל למבוגר. הצגות: 35 שקל
מתאים ל: ההצגות מתאימות מגיל 5-9
פרטים באתר

החווה בתל אביב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שבועות בחווה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר לחגוג את החג ברוח קיבוצית גם בלב תל אביב במתחם החווה. בתכנית: תהלוכה וטקס ביכורים, גז כבשים, הכנת גבינות, כוורת שקופה וריקודי עם וגם מגוון פעילויות בניחוח משפחתי.

במהלך הביקור בחווה יקומו לתחייה דמויות מתוך מגילת רות שיסתובבו ברחבי החווה וימחיזו את סיפור המגילה. תהיה גם סדנת גיבון גבינה והאטרקציות הקבועות בחווה: שעת סיפור בתנועה, בית קוביות, משק חי, מבוך פיקוסים ועוד.

מתי: 27-28.5
איפה: החווה, מתחם ראש ציפור
כמה: 49 שקל (44 שקל לתושבי ת"א)
מתאים ל: כל המשפחה
פרטים באתר

מרכז המבקרים של יפו העתיקה

יפו העתיקה. ShutterStock
שבועות ביפו העתיקה/ShutterStock

ב"תמונות יפואיות", מרכז המבקרים החדש של יפו העתיקה, מציעים במהלך החג כרטיס חינם לילד ברכישת כרטיס למבוגר ו-15% הנחה במסעדות ובבתי קפה בכיכר קדומים. במרכז המבקרים מציעים סיורים מודרכים, הפעלות לילדים ועוד הפתעות. המרכז מציג את סיפורה של יפו לאורך 4,000 שנות היסטוריה תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים, תצוגה ארכיאולוגית ייחודית לאורך רציף הנמל ומסלול הליכה בין מבנים עתיקים על גבי גשר צף.

מתי: 26-28.5
איפה: כיכר קדומים, יפו
כמה: 15-30 שקל
מתאים ל: כל המשפחה
פרטים באתר

גיים זון, ראשון לציון

GAME ZONE, פארק בילוי משפחתי בסינמה סיטי בראשון לציון, מציע בחג השבועות את האטרקציות הקבועות: מיני גולף תלת ממד, מיני באולינג, עשרות משחקים אלקטרוניים, סימולטור המדמה רכבת הרים וחלל, גי'מבורי לקטנטנים ועוד, לצד פעילויות מיוחדות ברוח החג – הכנת זרי פרחים ופרפרים, סדנת צביעה ויצירה בנושאי ביכורים.

מתי: 26-28.5, סדנאות החג יתקיימו בשעות 10:00-14:00
איפה: סינמה סיטי, ראשון לציון
כמה: 12-45 שקל, תלוי בפעילות
מתאים ל: כל המשפחה
פרטים באתר

ארועי שבועות באזור הדרום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילות סביב דבש וחלב. קיבוץ יד מרדכי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיבוץ יד מרדכי

קיבוץ יד מרדכי מזמין משפחות וילדים לפעילות חווייתית ולימודית סביב נושא הדבש והחלב. הפעילות תחל בבית הדבש והדבורה, שם יעברו הילדים הסבר חווייתי מפי דבוראית מנוסה אודות המלכה והפועלות, אורח חיי הדבורים, תהליך ההאבקה, תהליך ייצור הדבש ועל תרומת הדבש לגוף האדם. הילדים יכינו נרות מדונג וילקקו דבש טרי-טרי.

הביקור ימשיך ברפת הסמוכה, בה ילמדו הילדים על שגרת הפרות ברפת ויכינו לעצמם מעדן חלבי, ואז יעלו על טרקטור ועגלה ויבקרו בבית "קיבוץ של פעם" (המשחזר את אורח החיים הייחודי של מקימי הקיבוץ), אתר שחזור הקרבות והאנדרטה לזכרו של מרדכי אנילביץ'.

מתי: 26-28.5 מ10:00 עד 15:00
איפה: קיבוץ יד מרדכי
כמה: 37 שקל לאדם
מתאים לגילאי: לכל המשפחה
פרטים באתר

חוות הרכיבה גרופית

במהלך חג השבועות חוות הרכיבה מציעה טיולי סוסים לרוכבים מנוסים ולרוכבים ללא ניסיון קודם. הרכיבה נעשית במתחם החווה ומחוצה לה אל עבר הרי אדום. בנוסף יש במקום טיולי כרכרות בעקבות אבירים בקיבוץ.

מתי: 25-28.5
איפה: קיבוץ גרופית
כמה: 160 שקל לרוכב
מתאים ל: כל המשפחה
פרטים: 054-5642744

שבועות באליפז

האירוח הכפרי בקיבוץ אליפז בערבה מזמין משפחות לחופשה בת 3-4 ימים הכוללת סיור שקיעה מודרך בפארק תמנע, הקמת פארק התנ"ך בסדנאות בנייה ופסיפסים, משחק חפש את המטמון ברפת ועוד.

מתי: 25-28.5
איפה: במסגרת אירוח כפרי ב"כפר הקקטוסים" בקיבוץ אליפז
כמה: 1,800 שקל לזוג ל-3 לילות על בסיס לינה וארוחת בוקר
מתאים ל: כל המשפחה
פרטים באתר

גבינות ויין בנאות סמדר

גבינות ויין. Shebeko, ShutterStock
גבינות ויין בנאות סמדר/ShutterStock, Shebeko

קיבוץ נאות סמדר יקיים במהלך החג סיורים מודרכים בקיבוץ יחד עם ארוחת גבינות ויין, כמיטב המסורת של שבועות. הסיור יתקיים מדי יום בשעה 12:00 ויכלול ביקור במבנה של בית האומניות, טיול רגלי אל יקב נאות סמדר העובר דרך דיר העזים וטעימה של שלושה יינות חדשים ביקב.

מתי: 25-28.5
איפה: קיבוץ נאות סמדר
כמה: 108 שקל. הנחות מיוחדות לאורחי הלינה הכפרית בערבה
מתאים ל: כל המשפחה
פרטים באתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully