וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מחאת העובדים, אל על אישרה הטבות לדירקטורים

זוהר בלומנקרנץ

2.5.2012 / 19:38

לטענת ועד העובדים שווי ההטבות הוא מאות אלפי דולרים בשנה; "טרם יבשה הדיו על הדו"חות העגומים... האם המצב השתנה מקצה לקצה?"

מחאת עובדי אל על לא הועילה. האסיפה הכללית של בעלי מניות החברה אישרה היום הטבות כרטיסי טיסה לדירקטורים - בניגוד לעמדת העובדים. לפני הישיבה, חילק יו"ר ועד טייסי אל על, קברניט ניר צוק, גילוי דעת של העובדים תחת הכותרת: "טעות לאשר תגמול דירקטורים והגדלת הטבות טיסה בעת משבר".

בפניה שהגיעה ל-TheMarker נכתב: "אנו פונים אליך כעובדי חברת אל על וכבעלי מניות החברה המחזיקים בכ-5.9% ממניותיה, בבקשה שלא לאשר היום את חבילת ההטבות לדירקטורים - חבילת תגמול הצופנת בתוכה שורת הטבות מרחיקות לכת הכוללות זכויות בכרטיסי טיסה מובטחים. מדובר, להבנתנו, בהטבה כוללת בשווי של מאות אלפי דולרים בשנה, בדמות כרטיסי טיסה המוענקים לדירקטורים וליקירים שלא במסגרת עבודתם. כולם במחלקות יוקרה על בסיס מקום מובטח. כרטיסים שמשמעותם הפסד הכנסה גדול לאל על".

גילוי הדעת המשיך ואמר, כי "טרם יבשה הדיו על הדו"חות הכספיים העגומים של חברת אל על, ועל מכתב שנשלח לעובדים טרום חג הפסח בו כתב אליעזר שקדי, המנכ"ל כי 'בעת הקרובה, אנו מתכננים ומבצעים שורת פעולות על מנת לשפר את ההכנסות ולצמצם את ההוצאות מהותית'".

עוד נכתב, "לאור זאת, אנו תוהים האם מצבה של חברת אל על השתנה מקצה לקצה במהלך החודש האחרון - עד כדי כך שניתן להמשיך ולתגמל את חברי דירקטוריון אל על ויקיריהם ללא כל פעולת צמצום אמיתית. במידה וכן, כמובן שנשמח להתעדכן כבעלי מניות בשיפור ניכר זה. במידה ולא כך הם פני הדברים, איננו חושבים שחלק מתהליך הבראה הוא להמשיך לתת את ההטבות המרחיקות לכת האלו לחברי הדירקטוריון".

בסיום פנייתו לבעלי המניות כתב צוק: "לא יתכן שהמסר של הנהלת ודירקטוריון אל על לבעלי המניות יסבול מפיצול אישיות. חברת אל על היא חברה אחת, המשותפת לעובדים ולחברי הדירקטוריון. הנהלה אחראית, ולו לצורך מראית עין, לא יכולה לאשר או אפילו להסכים שתוגש הצעה כמו זו. אנו מאמינים שבעלי מניות אחראים לא יתנו לכך יד".

מחברת אל על נמסר בתגובה, כי "המכתב מטעה והופך את היוצרות בנוגע לדירקטוריון. כחלק ממאמצי ההתייעלות באל על וכדוגמא אישית, הודיעו בסוף הרבעון השלישי של 2011 יו"ר הדרקטוריון וחברי הדירקטוריון כי החליטו לקצץ בגמול הדירקטורים ובשכר היו"ר ב-20%. כמו כן, קיבל על עצמו הדירקטוריון החלטה להגבלת הזכאות לכרטיסי טיסה מוזלים לחברי הדירקטוריון באל על. זוהי החלטה המתיישבת עם מאמצי החיסכון וההתייעלות בחברה".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully