וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך תחסכו אלפי שקלים ממחיר החופשה בפסח?

רינה רוזנברג

16.2.2012 / 11:34

פסח חל השנה מוקדם מתמיד ובסוכנויות הנסיעות ממליצים להקדים ולהזמין חבילות נופש כדי לחסוך במחירן. האם צפויות עליות מחירים? ואיפה כדאי לעשות את הסדר?

אם עוד לא קבעתם איפה תהיו בסדר השנה, יכול להיות שהגיע הזמן לברר. פסח אולי עוד נראה רחוק, אבל מדובר בסך הכל בחודש וחצי מהיום. מי שכבר מרגישים את בוא האביב הם סוכני הנסיעות, שמדווחים על ביקושים לחופשות משפחתיות בחג. מדובר אמנם עדיין בטפטופים ראשונים, אבל לדברי החברות, חבילות התיור באירופה והטיסות הסדירות כבר זמינות וניתנות לרכישה.

בדומה לשנה שעברה, גם השנה מעריכים סוכני הנסיעות כי יותר מ-300 אלף ישראלים ייצאו לחופשה בחו"ל במהלך חופשת הפסח. זאת אף שבשנה שעברה חל פסח באמצע אפריל - שבועיים מאוחר יותר ממועדו בשנה האזרחית הנוכחית - משמע, מזג האוויר היה נוח יותר גם באזור אגן הים התיכון וגם באירופה.

גם למזג האוויר הישראל יש השפעה על אופי החופשה שמזמינים בפסח. "כשמזג האוויר כאן קריר וגשום, קשה לישראלים לדמיין חופשה באי ביוון, גם אם עד פסח כבר לא אמורים להיות שם גשמים", מסביר גלעד ברובינסקי, סמנכ"ל השיווק של דיזינהויז. "ברגע שמזג האוויר יתבהר, יתחיל מבול של שיחות במוקדים הטלפוניים".

"העונה הרשמית ביעדי אגן הים התיכון מתחילה לקראת סוף אפריל או תחילת מאי", מוסיף אריאל אטיאס, מנכ"ל חברת וואלה טורס. " מעטים מזמינים עכשיו נופש לפסח. הביקושים הגדולים יהיו כשהמועד יתקרב, כי אנשים רוצים להרגיש את מזג האוויר".

בשנים האחרונות צפו חברות התיירות, ככל שהתקרב חג הפסח, כי עליות המחירים יגיעו עד 20% לעומת שנים קודמות. השנה, לעומת זאת, טוענים בחברות כי העליות יהיו מינוריות יחסית. כך לדוגמה, אומר ברובינסקי כי ב-2011 עלתה חופשה בברלין, של שלושה לילות במלון שלושה כוכבים כולל טיסות, 759 דולר לאדם בחדר זוגי - השנה היא תעלה 819 דולר. חבילה של ארבעה לילות בפאריס במלון שלושה כוכבים, עלתה 929 דולר, ואילו השנה היא עולה 30 דולר יותר.

"נרגיש השנה עליות מחירים קלות, של 5%-10% לעומת שנה שעברה, גם על החבילות וגם על הטיסות. אבל גם העליות האלה, שנובעות בעיקר מעליית מחירי הדלק, עלולות להשתנות בהתאם למה שיקרה בחודשיים הקרובים", אומר רונן קרסו, סמנכ"ל השיווק של איסתא. ואכן, יום לאחר שאמר לנו קרסו את הדברים, הודיעה חברת התעופה אל על כי בעקבות עליית מחירי הדלק הסילוני יעלו מחירי כרטיסי הטיסה שיונפקו החל מ-20 בפברואר (יום שני הקרוב). לפי הודעת החברה, כל מי שירכוש ויכרטס כרטיסים עד ל-19 בפברואר יוכל ליהנות מהמחירים הקיימים. עדכון המחירים יכלול העלאה במחיר כרטיס הטיסה בשיעורים של 10-13 דולר לכיוון במחלקת תיירים.

"כדאי להזמין עכשיו"

כבכל שנה, סוכני הנסיעות ממליצים להקדים להזמין את החופשה. ההיגיון פשוט: מכיוון שהשוק עובד לפי ביקוש והיצע, ככל שהמושבים על הטיסות הסדירות מתמלאים, כך המחיר של הכרטיס עולה.

חופשות לפסח. TheMarker
חופשות לפסח/TheMarker

יורם מוטעי, מנכ"ל קבוצת קשרי תעופה, מסביר כי הזמנת מכסת הטיסות ליעדים השונים על ידי החברות הסיטונאיות (סדרות של טיסות) תתבצע השנה באופן שונה. "כשפסח יוצא מאוחר יותר בלוח השנה האזרחי, סדרות הטיסות של הקיץ מתחילות כבר בפסח - אך כשפסח חל מוקדם, כמו השנה, אנו מביאים סדרות מיוחדות לפסח, מפסיקים אותן אחריו, ומתחילים לקראת שבועות את סדרות הקיץ", הוא אומר. "המשמעות היא שיהיו פחות מקומות על הטיסות ולא יורידו מחירים לקראת הרגע האחרון". לדבריו, במקרה של חבילות נופש הכוללות גם בית מלון, הסיכון בהזמנת חבילה ברגע האחרון הוא שבתי המלון הממוקמים באזורים הטובים יותר יהיו מלאים, והטיסות שיישארו, בחלק גדול מהמקרים, יהיו טיסות שכר (צ'ארטר), בתאריכים ספציפיים מאוד שלא ניתנים לשינוי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"אין חדרים לארבעה"

דרך נוספת להוזיל את העלויות היא לברר את מחירי חבילות הנופש ביותר מסוכנות נסיעות אחת. בבדיקת מחירי חבילות נופש שערכנו באיסתא, הדקה ה-90, אשת טורס ווואלה טורס, למגוון יעדים באירופה - עולה כי במקרים מסוימים הפערים משמעותיים ומגיעים עד ל-600 דולר. עם זאת, בבדיקה אקראית שערכנו לחמישה יעדים של חופשה, היתה במרבית המקרים סוכנות אשת טורס הזולה ביותר. ואולם, מומלץ לברר מחירים לפחות בשתי סוכנויות לפני שמקבלים החלטה.

זוג הורים עם שני ילדים שירצו לבלות בחול המועד פסח ארבעה לילות בפאריס, יצטרכו לשלם כ-4,000 דולר לטיסה ולינה במלון 3 כוכבים. בברלין המחירים מגיעים לכ-3,900 דולר, ובברצלונה - לכ-4,300 דולר. בפראג, לעומת זאת, המחירים נמוכים יותר - 3,150-3,500 דולר. ללונדון כבר אין חבילות נופש שהורכבו מראש, ולכל לקוח שיתקשר יבנו הסוכנים חבילה בעצמם. במקרה כזה, יכול להיות שמשתלם יותר להרכיב את החבילה לבד - כלומר, להזמין את הטיסה דרך הסוכנות, אך את המלונות להזמין באתרי אינטרנט כמו בוקינג ואקספדיה.

חופשות לפסח. TheMarker
חופשות לפסח/TheMarker

חיסכון אמיתי אפשר להשיג גם באמצעות בחירה נבונה של תאריכים. "השבוע הראשון של אפריל אטרקטיבי במיוחד ליציאה לחופשה, מכיוון שהילדים בחופש מבית הספר והגנים, מזג האוויר נוח, והמחירים נמוכים מהותית ביחס לשבוע העוקב, שלאחר ליל הסדר", טוען ברובינסקי.

ואכן, מבדיקה שערכנו עולה כי מי שירצה לנצל את החופשה הארוכה של הילדים ולצאת לנופש לפני כולם, יוכל לעשות זאת בשבוע שלפני ליל הסדר וליהנות ממחירים נמוכים באופן משמעותי מאלה שבשבוע לאחר מכן. כך לדוגמה, חופשה בברלין בין 1 ל-5 באפריל לזוג עם שני ילדים תעלה 2,877 דולר כולל טיסות ולינה במלון שלושה כוכבים, ואילו בין ה-8-12 באפריל תעלה 3,936 דולר - פער של יותר מ-1,000 דולר. בברצלונה גילינו באותם תאריכים פערים של יותר מ-1,000 דולר בין התאריכים, בלונדון פערים של כ-630 דולר ובפראג כ-560 דולר למשפחה. רק בפאריס מצאנו בשבוע של החג מחירים זהים לאלה שבשבוע לפני כן. לדברי קרסו, הסיבה היא שיש תנועה של ישראלים שנוסעים לצרפת לפני החג עם המשפחות.

בבדיקה שערכנו בשיטת לקוח סמוי ביקשנו מסוכנויות הנסיעות שאליהן פנינו חדר משפחתי לזוג עם שני ילדים בגילאי 10, גם כדי להוזיל עלויות וגם כדי שהילדים לא יצטרכו לשהות בחדר נפרד בבית מלון. ואולם, בכל הסוכנויות הסבירו לנו שבאירופה קשה מאוד למצוא חדר משפחתי ושניאלץ להזמין שני חדרים. מה עושה משפחה עם שני ילדים בגילאים צעירים? "לוקחים כפרי נופש או שוכרים דירה לתקופה קצרה", הסביר לנו בסוכנויות, "או שנוסעים ליעד אחר".

בחלק מהמקרים, כשהתעקשנו למצוא חדר משפחתי, חזרו הסוכנים עם מגוון לא גדול של בתי מלון, והמחיר היה דומה ולפעמים אף גבוה יותר. כך לדוגמה, חופשה של ארבעה לילות עם חדר לארבעה במלון le Havane בפאריס, כולל טיסות, עולה 4,754 דולר, לעומת 4,272 דולר עם לינה בשני חדרים נפרדים. לעומת זאת, חופשה בחדר משפחתי במלון Mattle בעיר עולה 3,908 דולר לארבעה לילות, כולל טיסות, לעומת 4,056 דולר ללינה בשני חדרים.

באתרי האינטרנט של החברות אין אפשרות להזמין חדרים לארבעה אנשים במרבית בתי המלון באירופה, ולכן אם ברצונכם להזמין חדר משפחתי, התקשרו לסוכן הנסיעות ובידקו מה האפשרויות העומדות בפניכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully