וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על הודיעה על פיטורי 200 עובדים זמניים

זוהר בלומנקרנץ

26.10.2011 / 11:52

חברת התעופה תצמצם כ-10$ מכוח האדם שלה ו-200 עובדים זמניים יסיימו את עבודתם עד סוף השנה. ועד עובדי אל על: "ראוי לקצץ בשכר הבכירים לפני שמפטרים עובדים"

גל פיטורי עובדים צפוי בקרוב מאוד בחברת אל על - כך נודע אתמול ל-TheMarker. חברת התעופה תצמצם בעד 10% ממצבת כוח האדם, כחלק מתוכנית התייעלות חדשה שהיא מגבשת לנוכח מצבה הכלכלי הקשה. אל על מסרה כי עוד סוף השנה יפוטרו 200 עובדים זמניים.

באל על מועסקים כ-5,500 עובדים, מתוכם כ-3,500 עובדים קבועים והשאר עובדים זמניים. כך לדוגמה, יפוטרו יותר מ-100 דיילות ודיילים. המהלך החדש יצריך את פתיחת הסכם העבודה הקיבוצי ומשא ומתן בין ההנהלה לבין ההסתדרות ונציגות העובדים.

רק במארס השנה פיטרה אל על כ-100 עובדים זמניים והאריכה לכ-80 עובדים זמניים את תקופת הניסיון בכחמש שנים, כחלק מהסכם חדש עם ההסתדרות.

החברה סיימה את הרבעון השני של השנה בהפסד תפעולי של 23 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2010. בסך הכל הגיעו הפסדי אל על לכ-63 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה, לאחר שברבעון הראשון השנה הפסידה 43 מיליון דולר - קפיצה של 160% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010.

ועד עובדי אל הגיב לצעדים: "הנהלה שמעוניינת בהתייעלות, מן הראוי שקודם תקצץ בשכר הבכירים בטרם פיטורי עובדים זמניים".

חופשות כפויות וקיצוץ בשעות נוספות

בשלב זה, החלה הנהלת אל על, בתיאום עם ההסתדרות ונציגות העובדים, ביישום קיצוץ בשעות העבודה הנוספות של העובדים והוצאת עובדים בסבב לחופשות כפויות. לדוגמה, צומצמה דרסטית העסקתם של עובדים בשבתות, בגלל תוספת התשלום הגבוה בסך 150%-200% הכרוכה בכך, בנוסף ליום חופשה במהלך השבוע לו זכאי אותו עובד.

החברה אף הקטינה מצבת כוח האדם של הדיילים בטיסותיה, כדי לצמצם בהוצאותיה כחלק מצעדים שנועדו להתמודד תוצאותיה העסקיות השליליות מתחילת השנה.

בטיסות שעד ארבע שעות, הורידה החברה דייל אחד מהשרות במחלקת תיירים, בעוד במחלקת העסקים לא היה שינוי. אחרי השינוי, ישרתו את הנוסעים שני דיילים במחלקת תיירים, לעומת שלושה עד כה ודייל אחד במחלקת עסקים.

בטיסות שאורכות יותר מארבע שעות, הורדו שני דיילים מהשירות במחלקת התיירים ואילו במחלקת העסקים השירות ישאר בלא שינוי. במקום שישה דיילים במחלקת תיירים ושני דיילים במחלקת עסקים בטיסות כיום, יצומצם הצוות לארבעה דיילים במחלקת התיירים ושני דיילים במחלקת העסקים.

מאל על נמסר בתגובה: "התייעלות היא צו השעה בכל חברות התעופה בעולם ובאל על בפרט. עתידה של החברה והשירות ללקוחותיה, הם נר לרגלי ההנהלה. אם וכאשר תחליט החברה על צעדים נוספים, הנושא יימסר בצורה מסודרת לאנשי החברה".

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully