וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקטוברפסט, מינכן: פסטיבל הבירה הגדול ביותר בעולם

אורן אברשי

17.9.2011 / 10:01

פסטיבל אוקטוברפסט, המתקיים כל שנה בתקופה זו במינכן הוא פסטיבל הבירה הגדול בעולם. שישה מיליון שתיינים מורידים לגופם עשרות מיליוני גלונים של בירה, מאה טון בשר, וכולם מרוצים

פסטיבלי בירות מהווים מוקדי בילוי מרכזיים ברחבי העולם ומתפרשים לאורך כל השנה. רובם מתחילים באוגוסט ונמשכים עד מרץ, כשהשיא מתרחש בספטמבר. הפסטיבלים פתוחים לקהל הרחב, מה שהופך אותם לאטרקציה אהובה במיוחד. פסטיבל האוקטוברפסט, המתקיים במינכן, בירת מדינת בוואריה בגרמניה, הוא פסטיבל הבירה הגדול בעולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיליון מבקרים מדי שנה. האוהל של מבשלת פאולנר בפסטיבל אוקטוברפסט, מינכן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגרמנים ידועים כחובבי בירה, ובהתאם, פסטיבל אוקטוברפסט, המוגדר גם כ"המסיבה הגדולה בתבל", הוא מושקע במיוחד. אוקטוברפסט נפתח מדי שנה באמצע ספטמבר וננעל ביום ראשון הראשון של אוקטובר ונמשך כ-16 ימים (השנה הוא נפתח ב-18 בספטמבר וננעל ב-3 באוקטובר).

מדי שנה מבקרים בפסטיבל למעלה משישה מיליון מבקרים הנדחסים באוהלים ענקיים, ולוגמים בממוצע כשלושה ליטר בירה לאדם. הבווארים המקומיים נוהגים להגיע בתלבושת מסורתית – שמלות צבעוניות, נדיבות מחשוף לנשים ומכנסי עור עם שלייקעס לגברים. מלצריות חזקות מגישות בירה בכוסות ענקיות בנפח ליטר בלבד – כשהן נושאות 12 כאלה בכל סיבוב (כל כוס שוקלת 2.4 קילו).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המקומיים מגיעים בתלבושת מסורתית. נשים בשמלות צבעוניות ונדיבות מחשוף וגברים במכנסי עור עם שלייקעס. פסטיבל אוקטוברפסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

שש מבשלות בלבד רשאיות להשתתף באוקטוברפסט - פאולנר, האקר פשור, לוונבראו, ספאטן, ואוגוסטינר והוף בראו. הסיבה היא כי אלה המבשלות שהשתתפו עוד בפסטיבל הראשון ב-1810 וכן כי חוק הפסטיבל מחייב שהמבשלות המשתתפות יהיו ממוקמות במינכן ובמינכן רבתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על פי חוק הפסטיבל, בירה נמכרת בכוסות של ליטר בלבד. מלצרית חזקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-12 באוקטובר 1810 נשא הנסיך לודוויג, שמאוחר יותר הוכתר להיות המלך לודוויג הראשון של בוואריה, את הנסיכה תרזה לבית סקסוניה. חגיגות החתונה נמשכו שבוע שלם וכללו מירוצי סוסים ויריד גדול של בירה ואוכל. בהמשך צויין המאורע מדי שנה בחגיגה שהלכה והתעצמה לאורך השנים.

כיום יש אוהלי בירה (beer tent) ענקיים שהם למעשה האנגרים מושקעים וענקיים, המכילים בין 3,500 ל-12,000 אורחים כל אחד, לונה פארק ענקי עם מאות מתקנים, עשרות רכבות הרים, רכבות שדים ודוכני ממכר מזכרות וממתקים מסורתיים. לכל אוהל כזה יש חצר עמוסה בשולחנות ארוכים להושבת גרמנים עבי בשר וורודי לחיים. על במה בקומה השנייה מופיעה להקה/תזמורת המנגנת מוזיקת שיכורים שמחה. ובשל הצפיפות רבים עולים על השולחנות כדי לרקוד.

התפריט מאוד פשוט: פרעצלים, נקניקיות, חצאי עוף, ירקות מוחמצים ועוגיות ג'ינג'ר ענקיות בצורת לב כמיטב המסורת הבווארית. במהלך הפסטיבל נמכרים כ-522,000 עופות, כ-285,000 נקניקיות, כ-58,500 שוקי חזיר ו-כ-39 טון דגים. תפריט השתייה פשוט אף יותר - אך ורק בירת אוקטוברפסט המבושלת במיוחד עבור הפסטיבל, ובכוס ליטר בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתפריט: בעיקר נקניקיות וחצאי עוף. חוגגים טיפוסיים עם עוף ובירה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully