וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן לאומי פלמחים פתוח לציבור הרחב

21.7.2011 / 10:37

גן לאומי פלמחים פותח בפני הציבור את חוף הים, רכס הכורכר הייחודי ושרידיה של עיר נמל עתיקה. אתם מוזמנים לסיורים מודרכים בכל יום שישי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשלה קבעה כי יפותח כגן לאומי פתוח לציבור. גן לאומי פלמחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוף הרחצה בפלמחים, הסמוך לראשון לציון,
נפתח לאחרונה במתכונתו החדשה תחת ניהולה של רשות הטבע והגנים. החוף המוכרז נמצא בשטחו של גן לאומי פלמחים, שלאחרונה החליטה ממשלת ישראל כי השטח שהיה מיועד להקמת כפר נופש במקום יצורף לשטחו. החלטת הממשלה קבעה כי יש לפתח את הגן הלאומי פלמחים כגן לאומי פתוח לציבור, וכי המבנים הבלתי חוקיים שנבנו במקום עם השנים יהרסו בשבועות הקרובים.

במקביל יושקעו כמיליון וחצי שקלים בשיפוץ ובהוספה של מבני שירותים ומקלחות, בשילוט ובהסדרה של אזורי ספורט ומשחקי מטקות, איזור לינה ושהות בלילה ואיזור להבערת אש בחצאי חבית, כדי לשמור על ניקיון השטח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גן לאומי חוף פלמחים הוכרז בשנת 2003. הוא משתרע על שטח של כ-221 דונם, וכולל שלושה מרכיבים עיקריים:

- רכס הכורכר המערבי: בית גידול בעל ייחוד עולמי, המאפשר התפתחות מינים מיוחדים ונדירים של חי וצומח.

- חוף הים: מהאחרונים שנותרו במצב טבעי בישראל. החוף משמש ביתם של צמחים ובעלי חיים רבים, ומשמש גם כחלק מבית גידול של צבי הים, מין בסכנת הכחדה בכל אגן הים התיכון.

- שרידיה של עיר הנמל העתיקה יבנה-ים: אלו שרידי העיר מהתקופה הכנענית התיכונה, המוקפים סוללה אדירה שנבנתה כנראה ע"י ההיקסוס. בחצי האי הבולט לתוך הים יש שרידים מתקופת בית ראשון והתקופה הפרסית, ההליניסטית, הרומית והצלבנית. באתר ניתן למצוא מתקני מים ומתקני חקלאות עתיקים שנחפרו, לצד פריחת חבצלות החוף וצמחיית חוף אופיינית.

לצד חשיבותו מבחינת המורשת הטבעית ומורשת האדם משמש החוף החולי כמוקד משיכה למבקרים ומטיילים רבים בגלל היות החוף רצועה חופשית ונעימה למראה במרכז הארץ. ממזרח לחוף החולי נמצא מצוק כורכר. בחלקו הצפוני שפך השורק, שהוא חלק מגן לאומי שפך נחל השורק.

ביולי ואוגוסט יועברו סיורי מודרכים על ידי מדריכי רשות הטבע והגנים בימי שישי אחה"צ בשפך נחל השורק, בין עתיקות יבנה ים או בנבי רובין.
לפרטים: כוכבית בטבע *3639

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully