וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן לאומי פארק אשקלון

7.7.2011 / 1:12

פארק אשקלון הוא גן לאומי מטופח המציע מלבד מדשאות, צל עצים וחוף ים יפהפה, אפשרות לגעת בעברה של העיר הקדומה, המתפארת בשער מיוחד הבנוי מקשת מהקדומות ביותר בעולם

מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גן לאומי אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

קצת רקע: גן לאומי אשקלון, הידוע גם כפארק אשקלון, הנמצא בדרום אשקלון, תחום בסוללת עפר עתיקה מאסיבית. מראש הסוללה, בחלקה המזרחי, ניתן להשקיף על נופי הגן הלאומי, על שטחי הדיונות שמדרום לגן ועל העיר המודרנית.

הסוללה האדירה, שאורכה כ-2,200 מטר, נערמה לפני יותר מ-4,000 שנה, והיא הגנה על העיר בתקופה הכנענית התיכונה (1,550-2,200 לפנה"ס). החפירות בסוללה חשפו תגלית מסעירה - שער קדום, שאבני המשקוף שלו יוצרים צורת קשת. אם נכונות מסקנות החופרים, זהו מבנה הקשת הקדום ביותר שהתגלה מאז ומעולם. בראש הסוללה מתנוססות החומות שבנו במאה ה-12 המוסלמים הפטימים כמתחם מבוצר נגד הצלבנים.

אשקלון הקדומה, עיר נמל חשובה, נהנתה משפע של בארות ומקרקעות פוריות. ערכה האסטרטגי של אשקלון לא סולא בפז. מי ששלט בעיר, חסם את הגישה לארץ ישראל מסיני וממצרים. במרכז הפארק נמצאים עוד שרידים קדומים מרשימים. יש כאן מבנה עמודים מהתקופה הרומית, שאורכו המקורי עמד על 110 מטרים, עדות להדרה של העיר. לידו נמצא גן הפסלים, בו אצורים פריטים ארכיטקטוניים ופסלים שהתגלו באשקלון, רובם מהתקופה הרומית.

רשות הטבע והגנים טיפחה את הגן הלאומי כאזור בילוי בחיק הטבע. יש כאן מדשאות גדולות, עצים עתירי צל ושולחנות לפיקניק. לגן הלאומי יש חוף מקסים משלו. בתחום הפארק שוכן האמפיתיאטרון העירוני, המכיל 10,000 מקומות ישיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מסלול הליכה חווייתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוללה, חומה צלבנית, ים ונוף. גן לאומי אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגן הלאומי מציע מסלול הליכה חווייתי בראש הסוללה העתיקה של אשקלון, עליה בנויה החומה הצלבנית. זהו טיול בן חצי שעה, שכדאי להתחיל בו ברחבת החניה המרכזית, ליד המסעדה.

המסלול חולף על פני הבזיליקה הרומית, ומטפס על הסוללה, שבראשה נמצא גוש גדול של לבנים ששרדו מהחומה של ימי הביניים. בסוללה פונים ימינה וצועדים לעבר הים תוך כדי צפייה בחולות מישור החוף הדרומי. כ-20 מטר לפני החוף הסוללה נקטעת (זהירות!), משום שגלי הים הרסו אותה במהלך השנים. הנוף מרהיב. בשלב זה שבים לאחור כ-50 מטר, יורדים לתוך הפארק להמשך הבילוי.

חלקו המערבי של הגן גובל בחוף ים יפהפה הפתוח למתרחצים בעונת הרחצה. בימים אלו עונת הרחצה בגן הלאומי אשקלון נפתחה מחדש, וחניון הלילה שב לפעול.

סיור שקיעה על חומת העיר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר גם להישאר ללון בחניון. גן לאומי אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערב אחד עם 5,000 שנות היסטוריה של עיר מסחר מרכזית על דרך הים. שער כנעני, וילה ביזנטית, בזיליקה רומית ועיר ישראלית לצד צבי ים בסכנת הכחדה וחולות חוף נעלמים.

היכן: גן לאומי אשקלון
מתי: כל חמישי במהלך יולי
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" 3639*

איך מגיעים? מן הכניסה הצפונית של אשקלון נוסעים בשד' מנחם בגין, שד' ירושלים, רח' בר כוכבה ושמאלה ברח' הטייסים. מצומת אשקלון נוסעים בשד' בן גוריון ושמאלה ברח' בן עמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת אזור גן לאומי אשקלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידע

כניסה: נובמבר-מרץ מ-8:00-18:00 (כניסה עד השעה 16:00). אפריל-אוקטובר מ-8:00-22:00 (כניסה עד 20:00).
סוג מסלול: הלוך חזור
נקודת התחלה: חניה
נקודת סיום: חניה
אורך המסלול: 1 ק"מ
משך הטיול: 1-1 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
ציוד דרוש: כובע, אוכל ושתייה אם רוצים לעשות פיקניק
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: יש
מחיר: יחיד: מבוגר: 27 שקלים, ילד: 14 שקלים. קבוצה: מבוגר: 22 שקלים, ילד: 13 שקלים. אזרח ותיק: 17 שקלים. תו
טלפון לבירורים: 08-6736444, 08-6739660

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully