וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות בינלאומי יחקור זיהום הדלק בנתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

21.6.2011 / 16:57

מומחי דלק של ארגון התעופה הבינלאומי הגיעו לארץ ויפתחו בחקירה עצמאית לזיהוי מקור זיהום הדלק בנתב"ג. עד כה לא הצליח משרד התשתיות לזהות את מקור הזיהום

צוות מיוחד של הארגון הבינלאומי של חברות תעופה - יאט"א, הגיע ארצה, ופתח היום בחקירה עצמאית בנסיון לברר, מה גרם לזיהום הדלק הסילוני, בחודש שעבר, בנתב"ג.

ל-TheMarker נודע, כי הצוות אשר כולל מומחי דלק של ארגון התעופה הבינ"ל יבקר שלושה ימים בישראל. הוא החל את החקירה בבביקור היום בנתב"ג ומחר הוא צפוי לבקר בחוות הדלק בצומת ביל"ו ויסייר בגלילות. את החקירה יסיים הצוות בפגישה מחרתיים עם מנהל נתב"ג, שמואל קנדל ואנשי צוותו.

ההחלטה על ביצוע חקירה עצמאית התקבלה על רקע המשך אי הוודאות, לגבי מקור זיהום הדלק הסילוני אשר גרם לעצירת המראות המטוסים מנתב"ג ושיבש שבוע ימים ויותר את
התעבורה האווירית הבינלאומית לישראל וממנה. הגעת הצוות הבינלאומי, קיום החקירה ושיתוף פעולה איתו, אושרה על ידי כל הגורמים אשר נוגעים בדבר ובראשם משרד התחבורה.

ועדת הבדיקה של משרד התשתיות אשר פירסמה מסקנות ביניים, לא הצליחה לקבוע עדיין את מקור הזיהום. יצויין, כי אין זו הפעם הראשונה שענף התעופה הבינלאומי, מביע ספקות לגבי תוצאות הבדיקה של הדלק המזוהם אשר מבוצעות על ידי ישראל. חברות תעופה זרות המשיכו להביא דלק במטוסיהן, גם לאחר ששר התחבורה, ישראל כץ, הכריז בזמנו, כי הבדיקות הוכיחו שהדלק המסופק בנתב"ג נמצא נקי ותקין. בסיומו של משבר הדלק אף הגיע מומחה דלק של יאט"א במיוחד מכנס בסינגפור לישראל, כדי להתרשם באופן בלתי תלוי ולערוך בדיקה עצמאית משלו, לגבי טיב הדלק בנתב"ג. מסניף יאט"א ישראל סירבו להגיב בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully