וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממה מפחדים התיירים שמגיעים לישראל?

עירית רוזנבלום

13.6.2011 / 11:14

על פי מחקר חדש, בניגוד לתייר הישראלי, התיירים מחו"ל המבקרים בארץ דווקא מוטרדים מהמצב הבטחוני, אולם לפי הממצאים, "עלות זולה של נסיעה יכולה לחפות על תפיסת מדינה כמסוכנת"

מחקר חדש קובע, כי המבקרים בישראל לראשונה, חוששים מפני אירועים מעשי ידי אדם כמו טרור ואי שקט פוליטי. מיקומה של מדינת ישראל במזרח התיכון מסביר גם את החשש של תיירים אלה בנושאי בטיחות מזון, מזג-אוויר ובריאות. זאת, בניגוד לתיירים הישראלים בסיני- שהמצב הבטחוני במקום מטריד אותם פחות מאשר איכות השרות.

החוקרים ד"ר גליה פוקס ופרופ' אריה רייכל, מהמחלקה לניהול מלונאות ותיירות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון, ניסו להשוות בין מבקרים בפעם הראשונה בישראל, לבין המבקרים שחוזרים למרות ההשתקפות של ישראל ממסכי הטלוויזיה בעולם.

לדבריהם, תייר החושש מסיכון בדרך כלל, ישקול את דחיית הנסיעה או יבחר באמצעים שימתנו את תחושת הסיכון: "לעיתים עלות זולה של נסיעה יכולה לחפות או לפצות על תפיסה של מסוכנות גבוהה באזור המתויר" סבורים פוקס ורייכל.

פוקס ורייכל מסבירים גם כי תחושת סיכון משפיעה על ההחלטה של התייר, גם אם למעשה אין סיכון בפועל. לעומת זאת, סיכון מסוים שאינו נקלט על ידי התייר, לא משפיע על התנהגותו ולא משנה כמה אמיתי, ממשי או חמור הוא.

"חוששים לא רק מטרור אלא גם מחופשה יקרה מדי"

"תיירים חוששים לא רק מטרור אלא גם מחופשה יקרה מדי, מאיכות לקויה של מתקני השרות, האוכל, מה יגידו המשפחה והחברים, איך יהיה מזג האוויר והאם הישראלים יהיו נחמדים. זאת לצד שביתות בנמלי תעופה וכן חששות בנושאי טרור, פשיעה, אי שקט פוליטי, מגפות ואסונות טבע" אומרים החוקרים.

לטענת החוקרים, נראה שהגעה ליעד "מסוכן" כמו ישראל, דורשת מהתייר להתמודד עם התגובות של הסביבה החברתית שלו בבית. כמו כן, האופי הדתי, התרבותי, המורשתי והרוחני של ישראל עשוי לעורר חיפוש פנימי ומסע להתנסויות רוחניות, ששיאן, במקרים מסויימים ב"סינדרום ירושלים".

ממצאי החוקרים מעלים כי המבקרים החוזרים חוששים יותר מאיכות השרות, אסונות טבע ותאונות דרכים וכן מעלויות גבוהות. הסבר אפשרי של דפוס זה היא כנראה בהתנסות המוקדמת בישראל כתיירים.

במסגרת המחקר רואיינו 760 תיירים, מתוכם 439 ביקרו בפעם הראשונה ו- 321 היו מבקרים חוזרים. המבקרים בפעם הראשונה הגיעו בעיקר מסיבות דתיות, המבקרים החוזרים ציינו מגוון סיבות להגעה (כגון ביקור קרובים וחברים, דת, בריאות ופנאי).

הדגש על הדת אינו מפתיע - שהרי ישראל היא "ארץ הקודש" הן ליהודים, הן לנוצרים והן למוסלמים. המבקרים החוזרים מתרכזים במגוון מניעים נוספים, חלקם כנראה כתוצאה מרשמים והתנסויות בביקור הראשון.

החוקרים מציעים דרכי התמודדת עם החששות של התיירים החדשים והפוטנציאלים באמצעות העברת מידע בערוצי המדיה השונים (כמו אתר אינטרנט, בלוגים ופייסבוק) על אזורים בטוחים יחסית בתוך המדינה או להציע דרכים, אמצעי תחבורה, אמצעי לינה והתנהגויות המצופים להעלות את הסבירות לביקור בטוח יותר. זאת לצד עדויות של תיירים על ההתנסות החיובית ועל הצמיחה האישית שהופקה מהביקור.

פוקס ורייכל מספרים כי מנקודת המבט של מבקרים חוזרים, ניתן למצוא דרכים להפחית את החששות הכספיים באמצעות הוזלת המוצר התיירותי על רכיביו השונים: תחבורה, הסעדה, לינה ובמקביל לשפר את איכות המוצר התיירותי כמו איכות המתקנים והשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully