וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצפת שעל התפוח: אתרי חובה בניו יורק

13.6.2011 / 0:05

בלתי אפשרי למצות בביקור אחד את כל האתרים והאטרקציות שיש לניו יורק להציע. מהמבחר העצום קבלו עשרה אתרי חובה המתאימים לביקור ראשון (וגם שני ושלישי) בעיר

ניו יורק. ShutterStock
גוש בטון מדהים. ניו יורק/ShutterStock

1. כיכר טיימס

מפגש הרחובות 42 וברודוויי נחשב ללב מנהטן. באזור שוכנים כמה מאולמות התיאטרון הטובים בעיר. הכיכר מפורסמת בזכות השלטים המוארים הענקיים סביבה. על פי התקנות העירוניות נדרש מכל עסק באזור הכיכר להשתמש בשלט מואר גדול על מנת לשמור על צביון הכיכר. מתקיימים בה אירועים רבים, המפורסם שבהם בערב השנה החדשה, אז כדור קריסטל מואר מועלה אל ראש תורן בניין מס' 1 בכיכר, ובדקה לחצות מתחיל לצנוח מטה. ביום זה אפשר לראות את הכיכר ההומה עמוסה באנשים אף יותר מתמיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלישאה, אבל אין מצב לעזוב את ניו יורק בלי להיות בה. כיכר טיימס/מערכת וואלה!, צילום מסך

2. סנטרל פארק

הפארק הכי מפורסם בעולם. מלבן מדויק בלב מנהטן, שאורכו ארבעה קילומטרים ורוחבו 800 מטרים, על הקרקע היקרה בעולם. בפארק המטופח יש מדשאות, אגמים, חורשות, גנים בוטניים, גשרי עץ, שבילי הליכה ושבילי אופניים, סלעים, פסלים, גן חיות קטן, משטח החלקה, מגרשי ספורט ועוד ועוד.

בגן העדן העירוני הזה מתקיימות המון פעילויות ספורט, בילוי ותרבות, וכדאי לבקר בו במיוחד בסופי שבוע, אז ההתרחשות במיטבה והניו יורקים השיקים מגיעים בהמוניהם.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

3. מוזיאון ההיסטוריה של הטבע

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע אחד המוזיאונים הכי חשובים בעיר ולבטח הכי מהנה לילדים. מוצגים בו שלד לווייתן, שחזורי דינוזאורים ועוד מספר בלתי נתפס של מוצגים הקשורים לטבע, לזואולוגיה לאבולוציה ועוד. בתוך מוזיאון הטבע נמצא גם מוזיאון החלל, ובו הפלנטריום החדש והגדול ביותר בעולם.

כתובת: Central Park West at 79th Street.
שעות פתיחה: ב'-ו', 09:00-17:00.
טלפון: (212) 769-5606.

מפץ כוכבים. ShutterStock
לראות את מפץ הכוכבים מקרוב. מוזיאון החלל שבמוזיאון ההיסטוריה של הטבע/ShutterStock

4. בניין אמפייר סטייט

הבניין שגובהו 381 מטר היה בעבר הבניין הכי גבוה בעולם עד בניית מגדלי התאומים. מאז נפילתם שב האמפייר סטייט לשמש כבניין הגבוה במנהטן. יש בו 102 קומות, כאשר בקומה ה-82 ובקומה ה-102 יש מרפסות תצפית מהן נשקף נוף נהדר של העיר.

מגדל האמפייר סטייט. AP
חזר להיות הכי גבוה. בניין אמפייר סטייט על רקע התאומים ז"ל/AP

5. פסל החירות

פסל החירות - סמל מובהק של העיר ניו יורק ושל ארצות הברית כולה - ניתן במתנה מממשלת צרפת לעם האמריקאי, ונחנך ב-1886. הפסל, בגובה 93 מ', ניצב על אי החירות שמול מנהטן.

בתוך הפסל נמצא האתר למבקרים שהגיעו במעבורת (השיט אינו פעיל בימי החורף. החל ממרץ הוא יוצא בימים שישי-ראשון ב-19:00 ממזח 83).

לאחר ה-11 בספטמבר נמנעה כניסת מבקרים לפנים הפסל, אך לאחרונה האפשרות קיימת שוב. המבקרים יכולים לטפס ל"כתר" המספק תצפית רחבה על נמל ניו יורק, דרכו הגיעו מיליוני מהגרים במשך השנים. בבסיס יש מוזיאון הנגיש באמצעות מעלית והמציג את היסטוריית הפסל ובלפיד יש מסעדה. בשנת 1986 עבר הפסל שיפוצים בעלות של 70 מיליון דולר, והחליפו את הלפיד בלפיד מזהב 24 קרט.

פסל החירות. AP, AP
הלפיד מצופה זהב 24 קראט. פסל החירות/AP, AP

6. המוזיאון לאמנות מודרנית

המוזיאון לאמנות מודרנית, המוכר בכינוי MOMA, נחשב לאתר חובה למבקרים במנהטן. התצוגה נוחה מאוד לצפייה וכוללת אוסף מדהים של כל האמנים החשובים החל מסוף המאה ה-19 ועד ימינו.

אפשר לראות במוזיאון יצירות של ואן גוך, פיקסו ופולוק לצד תצוגה מרשימה של פריטי אדריכלות ועיצוב, אוסף סרטים מרשים ואוסף צילום שכולל עבודות של צלמים מודרנים כמו מאן ריי (שנולד כעמנואל רודניצקי), דורותיאה לנג ועוד.

כתובת: 11 West 53 St, בין השדרות החמישית והשישית.
טלפון: 212-7089400
שעות פתיחת המוזיאון

"חמניות" של וינסנט ואן גוך. AP
בין התמונות שאפשר לראות במומה. "חמניות" של ואן גוך/AP

7. מוזיאון המטרופוליטן

מוזיאון המטרופוליטן (The Metropolitan Museum Of Art) הוקם ב-1872 ומאז הפך לאחד המוזיאונים החשובים והגדולים בעולם.

המוזיאון מציג אמנות עתיקה, קלאסית, אמנות אסייתית, אוקיאנית, אפריקנית, איסלמית ומודרנית. אוסף האמנות המצרית העתיקה כולל את המקדש המצרי דנדור שהובא בשלמותו ממצרים. המוזיאון מציג חדרים שעוצבו על ידי האדריכל פרנק לויד רייט וכן אוסף גדול של כלי נשק ושריון.

כתובת: 1000 Fifth Avenue at 82nd St.
שעות פתיחה: משתנות לפי האגפים השונים ומיקומם ולפי ימות השבוע.

8. מרכז רוקפלר

למה כבר אפשר לצפות ממתחם של 19 מגדלי משרדים? להרבה, כשמדובר במרכז רוקפלר. במתחם שהוקם ב-1930 על ידי המיליונר ג'ון ד. רוקפלר, אפשר להתרשם מאדריכלות מודרנית, מעיצוב בסגנון אר דקו ומפיסול ששאב את השראתו מיוון העתיקה.

הבניין המרכזי בו מתנשא לגובה של 70 קומות. בקומתו האחרונה יש מרפסת תצפית ממנה נשקף נוף נהדר. בתקופת שלפני חג המולד נפתחת במקום זירה קטנה ורומנטית של החלקה על הקרח, ומעליה מוצב עץ אשוח ענק, המואר באלפי נורות צבעוניות.

כתובת: רחוב 51-48, בין השדרה החמישית לשדרת האמריקות.

מרכז רוקפלר בניו יורק. ShutterStock
לפני חג המולד נפתחת במקום זירת החלקה על הקרח קטנה ורומנטית. מרכז רוקפלר/ShutterStock

9. תחנת גרנד סנטרל

תחנת הרכבת גרנד סנטרל שנחנכה ב-1923 ידעה ימי זוהר לצד תקופות של הזנחה. השיפוץ שעבר המקום ב-1990 החזיר לתחנה את זוהרה, והפך אותה לא רק לתחנת רכבת משודרגת אלא לאתר תיירות מרכזי בעיר.

זוהי התחנה הגדולה בעולם במספר רציפיה, והיא בנויה ברוב פאר והדר. בחזית התחנה נמצא שעון זכוכית גדול בעיצובו של לואיס קומפורט טיפאני. השעון מוקף פסלים המתארים את הרקולס, מינרווה ומרקורי. באולם המרכזי של התחנה, שבו חלונות ענק מרשימים, יש תקרה מצוירת נהדרת המתארת את שמי הלילה ואת גרמי השמים והמזלות. להשלמת החוויה כדאי לאכול בבר האויסטרים המפורסם שבמקום, שפעיל כבר קרוב למאה שנה.

כתובת: East 42nd St. & Park Ave.

תחנת גרנד סנטרל, ניו יורק. Michael Loccisano, GettyImages
תחנת הרכבת עם מספר הרציפים הגדול בעולם. תחנת גרנד סנטרל/GettyImages, Michael Loccisano

10. גשר ברוקלין

גשר ברוקלין נחשב לאחד הגשרים היפים בעולם, וממנו נשקף נוף נהדר של העיר. את ההליכה על גשר ברוקלין אפשר להתחיל מהצד של מנהטן במעבר להולכי רגל שנמצא מיד ממזרח לבית העירייה (מ- Park Row), אך מומלץ יותר להגיע בתחבורה הציבורית אל הצד של ברוקלין ומשם לחזור על גבי הגשר לכיוון מנהטן. להגברת האפקט הדרמטי-רומנטי, כדאי לעשות את זה בשקיעה. ההליכה על הגשר אורכת כחצי שעה.

המפלים בגשר ברוקלין בניו יורק. Bebeto Matthews, AP
להגברת האפקט הרומנטי-קיטשי, כדאי לחצות אותו בשקיעה. גשר ברוקלין/AP, Bebeto Matthews

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully