וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה מתגלגלת: קמפינג באירופה

משה גלעד

30.5.2011 / 12:01

בקרוואן ממונע, מכונית שכורה או אוהל - 8,000 אתרי הקמפינג המאובזרים באירופה מהווים אופציה נוחה וזולה עבור המשפחה המטיילת

קמפינג. Artoday
למשפחות אוהבות טבע, לינה באוהל היא גם כיפית וגם זולה/Artoday

כאשר יצא הסופר האמריקאי ג'ון סטיינבק בתחילת שנות ה-60 למסע ברחבי ארה"ב, ביקש מבעל מוסך מקומי שיבנה לו "בית קומפקטי" על משאית קטנה שרכש. במשך כמה חודשים צייד את הבית הזה בכל מה שדרוש לו, לקח את כלבו צ'רלי, ויצא לדרך. הנסיעה הזו הולידה את הספר "מסעותי עם צ'רלי". בתים ממונעים רבים חצו מאז את ארה"ב, ומה שסטיינבק מתאר כהקרבת הנוחות והפינוק שהיו לו בבית לטובת טלטולי הדרך, כבר לא רלוונטי היום.

המציאות שמתגלה באתרי הקמפינג באירופה מצביעה על מגמת נוחות מקסימלית: חברות שמציעות קרוואנים למכירה ולהשכרה מפרסמות כי בקרוואנים ניתן לקחת את כל הפינוקים מהבית ולא לוותר על דבר, ומדגישות את יתרונם על פני בתי מלון. כאן אף חדרנית לא תפריע לך לישון בבוקר, ואף אחד לא יכריח אותך לשתות קפה שאתה לא אוהב.

קרוואן ממונע למפונקים

קרוואן. ShutterStock
אף חדרנית לא תפריע לך לישון בבוקר. טיול בקרוואן/ShutterStock

משפחות שמטיילות עם ילדים מוצאות בטיול קמפינג פתרון נוח לבית רחוק מהבית, כזה שמאפשר לטלטל את הצעצועים והשמיכות האהובות, בלי לסחוב מזוודות כבדות.

בדרך כלל זה גם פתרון זול יחסית לעומת לינה בבתי מלון.
החברות שמשווקות קרוואנים ממונעים (מכונית שהקרוואן הוא חלק בלתי נפרד ממנה) מדווחים על עלייה נאה ומתמשכת במכירות. את התוצאות רואים באתרי התיירות ברחבי אירופה. העובדה המרשימה והבולטת ביותר לעין היא עד כמה גדל המגוון וההיצע. טיול קמפינג יכול עכשיו להיות המון דברים שונים מאוד זה מזה.

בראש רשימת המפנקים עומדים בתים נעים מהודרים, שכוללים טלוויזיות צבעוניות, מדיחי כלים, מחשבים שמחוברים לרשת האינטרנט ומטבח מאובזר היטב עם מיקרוגל, מקרר גדול וספות נוחות. הקרוואנים האלה מזכירים בעיקר ספינות קטנות, מצוידות לשיט עצמאי ארוך טווח, שאינן נזקקות לשום עזרה או אספקה חיצונית. כמה מכלי הרכב האלה מצוידים בארון יינות, מזווה עמוס באוכל וארונות בגדים מסודרים. את הפינוק הגדול ביותר אפשר לראות מוצמד לדופן האחורי של כלי הרכב האלה: קטנוע קטן שמאפשר לבעליו לשוטט בזריזות ובחופשיות בערים שאליהם מגיעים. הקרוונים הענקיים האלה אינם מתאימים לנסיעות עירוניות, אבל הקטנוע הוא פתרון אידאלי.

להיט אחר בקרב חובבי הקמפינג הוא ההתרפקות הנוסטלגית. כמה חברות מציעות ללקוחותיהן המבוגרים לשוב אל ימי נעוריהם בשנות ה-60 וה-70 של המאה ה-20. מיטב ילדי הפרחים נסעו אז בפולקסווגן מסחרית צבועה בצבעים פסיכדליים. היא שימשה להם כבית ואיפשרה לחזור בנוחות יחסית אל הטבע. באירופה אפשר עכשיו לקנות או לשכור בדיוק את אותן מכוניות מסחריות שציורים בצבעים עזים מעטרים אותן, אלא שהפעם יש להן מנוע חדש ומיקרוגל במטבח הקומפקטי. נוסטלגיה היא מצרך פופולרי וכל אחת מן המכוניות האלה מצוידת במערכת שמע משוכללת ובאוסף דיסקים מתאים של להקות התקופה ההיא.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הספוטים הכי שווים

אתר קמפינג. ShutterStock
אתרי קמפינג בד"כ שולטים על האתרים, נקודות התצפית והחופים המרשימים ביותר/ShutterStock

באופן טבעי, בד בבד עם פריחת הקרוואנים והבתים הממונעים אתרי הקמפינג זוכים לפיתוח בלתי פוסק. מדריכי הטיולים השונים מדווחים על 8,000 אתרי קמפינג ברחבי אירופה. מיקומם של רוב האתרים האלה מעורר השתאות. באתרי טבע רבים הם פשוט שולטים על האתרים, נקודות התצפית או החופים המרשימים ביותר. עיון במפות בהן מצוינים אתרי הקמפינג ביבשת מבהיר היטב שכאשר מתכננים מסלול טיול כדאי לחפש את המקומות בהם יש ריכוז גדול של אתרי קמפינג. הכלל פשוט: במקומות בהם יש אתרי קמפינג יש גם פעילות ספורט ענפה, נוף יפה, בדרך כלל חוף ים או נהר ואפשרויות דיג או שיט. השירותים שאתרי הקמפינג האלה מעניקים הפכו בשנים האחרונות מגוונים בהרבה משהיו בעבר, וסעיף הנוחות עשה כמה קפיצות מדרגה.

יש דירוג כלל אירופי שמסווג את האתרים השונים לפי השירותים שהם מעניקים. קמפינג עם בריכה, דיסקוטק, מסעדה ומתקני שעשועים משוכללים לילדים יקבל דירוג גבוה. בכל אתר יש מקלחות נוחות עם מים חמים, שירותי כביסה וייבוש זולים וחנות מוצרי מזון. בחלק מהמקומות ה"חנות" היא מעדנייה שלא היתה מביישת עיר צרפתית גדולה.

100 שקל ללילה לכל המשפחה

המחירים משתנים בהתאם לדירוג, אבל השהייה באתר קמפינג עדיין זולה מאוד יחסית ללינה בכל מלון או אכסנייה. רוב האתרים גובים עבור חלקת הקרקע שעליה ניצבת המכונית או הקרוואן כ-20 יורו ללילה, כלומר מאה שקל עבור לינה משפחתית. המחיר כולל חיבור לחשמל, מים ושימוש בשירותים.

האפשרות הטובה ביותר למיון ולבחירה של אתרי קמפינג היא שימוש באתר האינטרנט Euro Campings. יש כאן מיון מסודר של כל האתרים באירופה, לפי מדינות, כולל השירותים בכל אתר. המידע באתר מעודכן תמיד, אמין ושימושי. הדרך הנכונה היא לבחור את האזור בו רוצים לבקר, ואז לחפש אתר קמפינג שעונה על הצרכים ומבטיח שיריון של מקום פנוי. אתר אינטרנט נוסף שמספק מידע והמלצות על אתרי קמפינג באירופה הוא Alan Rogers.

הבעיה הישראלית, ופתרונה

נסיעה עם ילדים. ShutterStock
לוותר על הקרוואן ולטייל במכונית שכורה/ShutterStock

למרות היתרונות הרבים, טיולי קמפינג מציגים בפני מטיילים מישראל בעיה לא קלה. רבים מחובבי הקמפינג באירופה טוענים שהעובדה המשמחת אותם יותר מכל היא שאינם זקוקים כלל למזוודה. הם פשוט דוחסים את בגדיהם לארון הקטן בקרוואן, קונים מראש את כל האוכל שהם מתכננים לאכול, ויוצאים לדרך. ישראלים אינם נהנים עדיין מן האפשרות הזו. הם נאלצים לטוס עם מזוודות ובלית ברירה פונים לחברות ההשכרה. רוב מחירי ההשכרה של קרוואנים ממונעים נעים באירופה בין 800 ל-1,200 אירו לשבוע. לסכום זה יש להוסיף כ-150 יורו לשבוע דמי לינה בחניונים מסודרים. המחירים האלה הופכים את החופשה לעניין לא זול או חסכוני במיוחד.

הדרך הפשוטה לפתור את הבעיה ולצאת למרות הכל לטיול קמפינג כרוכה בוויתור על חלום הקרוואן הממונע הגדול והמפואר והצטיידות בארץ באוהל או, אם נוסעים עם ילדים, בשני אוהלים (המזמנים למשפחה פרטיות והפרדת כוחות מבורכות בין ההורים לילדים). את האוהלים מעמיסים על מכונית שכורה רגילה שמזמינים בשדה התעופה. מכאן קצרה הדרך אל אותם אתרי קמפינג מהם נהנים בעלי הקרוואנים. אחרי שמקימים את האוהלים אפשר לטייל בסביבה באופן חופשי במכונית השכורה, שאינה מסורבלת כמו הקרוואנים הממונעים. קל להחנות אותה או לתמרן בעיר צפופה.

מכאן ואילך הכל תלוי באופי המטיילים. אפשר להשתקע למשך שבוע שלם באחד מאלפי אתרי הקמפינג הפזורים ברחבי אירופה, או לנוע בכל יום לאתר אחר, לנטות שם את האוהלים, אחד להורים ושני לילדים, ולהשתלב בחיי הקהילה שיש בכל אתר כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully