וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחסוך על הילדים

סימי שאואר, מסע אחר

29.5.2011 / 14:46

מתכננים חופשה משפחתית בחו"ל? אתם לא חייבים לשבור את תוכנית החיסכון שפתחתם כשהתחתנתם. קבלו 10 עצות שיעזרו לכם להוזיל עלויות

1. שכרו דירה

אילוסטרציה. ShutterStock
יותר מקום לילדים ויותר זול/ShutterStock

לינה במלון מייקרת את הטיול, במיוחד כשמדובר בטיול משפחתי, אז יש צורך לשלם עבור חדר נוסף לילדים או עבור כל ילד בנפרד. לשכירת דירה יש יתרונות נוספים כשמטיילים עם ילדים: יש מרחב גדול יותר ואפשרות ללינה בחדרים נפרדים. בנוסף, בדירה יש מטבח שמאפשר לבשל בו ארוחות קלות ולאכסן מצרכי מזון, מה שמביא לחיסכון גם בסעיף האוכל.

2. בשלו לבד וקנו צידה לדרך

אכילה במסעדות מייקרת באופן משמעותי את תקציב הטיול. אין צורך לוותר לחלוטין על מסעדות, אבל כדאי להגביל אותן לארוחה ביום. אם אתם שוכרים דירה או שבמקום בו אתם מתגוררים יש מטבחון, מומלץ לקנות מצרכים במכולת ולבשל בעצמכם. כשנוסעים עם ילדים קטנים יש לכך יתרונות נוספים: הם יכולים לאכול את הארוחה שהם רגילים לאכול, ואתם יכולים לאכול בלי לחשוש שהילדים יתחילו להתרוצץ ברחבי המסעדה. אפשר גם לקנות מצרכים, כמו לחמניות, גבינות או נקניקים ולעשות פיקניק צהריים בחוץ.

3. שלבו אטרקציות חינמיות

טיול עם ילדים בדרך כולל ביקור באטרקציות כמו פארקי שעשועים, מוזיאונים מיוחדים וגני חיות. נסו לאזן את מחירן ע"י שילובן עם אטרקציות חינמיות, כמו בילוי בפארק העירוני, גן משחקים מושקע במיוחד, טיול ביער או פיקניק ליד האגם. כדאי לבחור כמה אטרקציות יקרות שעליהן מוכנים לוותר, ובשאר הזמן להתמקד בבילויים שלא עולים כסף.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

4. בחרו מקום לינה אחד

מזוודה. ShutterStock
חיסכון בדלק וחיסכון בצורך לארוז ולפרוק כל יום. טיול כוכב/ShutterStock

לטיול כוכב, בו לנים במקום אחד ובכל יום יוצאים ממנו לטיול בסביבה, יש יתרונות רבים בטיול משפחתי. אין צורך לארוז ולפרוק את המזוודות בכל יום, אין צורך להרגיל ילדים קטנים למקום לינה חדש מדי ערב, ואין צורך לבזבז זמן בנסיעות.

טיול כזה יכול גם לחסוך כסף על דלק, מאחר והנסיעות לא ארוכות מדי והכל קרוב יחסית. בנוסף, במקומות לינה רבים יש הנחה למי שלן במקום ברציפות במשך כמה ימים.

באטרקציות רבות כמו פארקי שעשועים מוצע לאורחים כרטיס כניסה משפחתי שמחירו זול יותר מאשר אם קונים כרטיס לכל אחד מבני המשפחה בנפרד. זה משמעותי במיוחד כשנוסעים עם שני ילדים ויותר. הנחות לבני משפחה ניתנות גם ברכבות.

6. בחרו ביעד זול

ליעד אותוו בחרתם יש השפעה גדולה על תקציב הטיול, כיוון שלמחיר כרטיסי הטיסה יש חלק משמעותי בתקציב הטיול. כדאי לבחור יעד ידידותי למשפחה ולארנק. קרואטיה וסלובניה, למשל, הפכו מאוד פופולריות בשנים האחרונות בקרב משפחות, כי הן עונות על קריטריונים אלו.

יש יעדים בהם יש מבחר עצום של אטרקציות חינמיות לילדים, כמו וושינגטון הבירה, שהכניסה למרבית המוזיאונים בה - מוקד משיכה לילדים - בחינם. יש יעדים, כמו אירלנד, שמחיר המחייה בהם לא זול, אבל הטבע הוא האטרקציה העיקרית בהם, וממנו אפשר ליהנות כמעט תמיד בחינם. חופשה עירונית נחשבת ליקרה יותר מחופשה בטבע, אבל לרוב סעיף התחבורה בה זול יותר ולא צריך להוציא כסף רב על דלק.

7. סעו עם משפחה נוספת

נסיעה עם ילדים. ShutterStock
אם מסתדרים, זה גם חוסך כסף וגם הבייביסיטר בחינם. טיול משפחות/ShutterStock

לנסיעה עם משפחה נוספת יש יתרונות רבים: לילדים יש חברה ותעסוקה, ההורים יכולים לצאת לפעמים ולתת לזוג השני לשמור על הילדים. יתרון מרכזי הוא חיסכון בעלויות: שכירה של רכב אחד גדול מחלקת את מחיר הרכב והדלק. אפשר גם לשכור דירה אחת גדולה או וילה לשתי המשפחות. אם תגיעו כקבוצה גדולה במיוחד, אתם עשויים לקבל הנחות בחלק ממקומות הלינה והאטרקציות.

8. לונו באתרי קמפינג

זה לא מתאים לכל אחד, אבל גם מטיילים מפונקים יכולים ליהנות מלינת שטח. לא חייבים להיות ספרטניים. יש היום אתרי קמפינג רבים שמציעים למבקרים מגוון מתקנים ופינוקים, כמו מסעדות, בריכת שחייה, מרכז ספורט, הפעלות לילדים ועוד.

9. חפשו מבצעים

אל תמהרו לרכוש את הדיל הראשון שתמצאו. כדאי להשוות מחירים ולהיכנס לרשימת התפוצה של חברות נסיעות שונות, מה שמבטיח שתקבלו מידע מיידי על המבצעים הכי חמים.

מבצעים קיימים לא רק בטיסות. בבתי מלון יש לעתים מבצעים, כמו "ילדים ישנים בחדר ההורים בחינם" או "חדר נוסף בחצי מחיר". במסעדות, במיוחד אלה הפונות לקהל של משפחות, יש מבצעים כמו "ילדים אוכלים בחינם ביום ראשון" או "ארוחת ילדים במתנה על כל הזמנת ארוחת מבוגר במחיר מלא". כדאי להיות עירניים ולא להתבייש לבדוק.

10. הגבילו את תקציב הקניות

דובונים. ShutterStock
אמא, תקני לי הכל/ShutterStock

כשנוסעים עם ילדים, קשה לא להיכנע לתחנוני "אמא, תקני לי". כדי להימנע מכך, כדאי להחליט טרם הנסיעה על סכום מסוים המוקדש לקניות ולא לחרוג ממנו. אפשר, למשל, להקציב לכל ילד אפשרות לקניית שני צעצועים בלבד במהלך הטיול.

  • עוד באותו נושא:
  • חו"ל
  • ילדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully