וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ל"ג בעומר בטבע

20.5.2011 / 14:01

מדורות, עשן, תפוחי אדמה ועגלות מנותצות של סופרמרקטים - אלו האסוציאציות שעולות בד"כ מהצירוף "ל"ג בעומר". אתם מוזמנים לחוויה אחרת של ל"ג בעומר, בלילה, לאור כוכבים וירח

בר כוכבא ונחל המערה

מערת התאומים החשוכה והעמוקה היא מערה קארסטית גדולה בה שוכנים מאות עטלפים, ונקשרו לה אגדות ומסורות רבות. באחת מפינות המערה נובע מעיין קטן שמימיו נאספים לבריכה.

הדרך למערה עוברת בערוץ נחל המערה, נחל אכזב שבו יש סבך של חורש ים תיכוני. נחל המערה נמצא במורדות המערביים של הרי ירושלים, בתפר שבין השפלה להר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחילת המסלול בחניון בר גיורא/מערכת וואלה!, צילום מסך

תחילת המסלול בחניון בר גיורא, בין המושבים נס הרים לבר גיורא (כביש מס' 386 לבאים מעין כרם, או כביש 3866 מבית שמש). מהחניון יוצא שביל מסומן בצבע אדום לחירבת בית-עיתאב ולנחל המערה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת איזור נחל המערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לכבוד ל"ג בעומר, חגו של בר כוכבא, נצא לטיול אחה"צ שכולו הרפתקה המגלה סודות מתקופתו וחייו של בר כוכבא בנחל מערה. נטייל, נחקור, נאסוף מידע ונקבל תשובות לפתרון החידה - מה הקשר בין בר כוכבא לנחל המערה?

היכן: שמורת טבע נחל מערה
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

נחל משאש-מורבעת הוא חלק מנחל דרגה היורד מאזור מזרח גוש עציון אל בקע ים המלח. עומקו הרב ותלילות מצוקיו של נחל דרגה מעידים על כוח התחתרותו העצום. אגן הניקוז שלו הוא הגדול שבאגני ניקוז מדבר יהודה, ובכוח שטפונותיו העזים חתר הנחל במצוק העתקים אפיק עמוק וסדרת מדרגות נמוכות, וכך התגבר על הפרשי הגובה שיוצר המצוק. מדרגות אלה הן התחליף למפלים הגבוהים האופיינים למרבית נחלי מדבר יהודה .

מגילות ים המלח בתצוגה. רון וורצר, AP
בר כוכבא כנראה חתם על המגילות בכבודו ובעצמו/AP, רון וורצר

הטיול לוקח אותנו אל נחל משאש, הקטע התיכון בנחל דרגה. ניתן לעשות את המסלול עצמאית, אך יש לתכנן את הטיול בקפידה ולהיערך היטב.

דרך נוספת היא להצטרף לסיור מודרך בעקבות בר כוכבא. במסגרת הטיול נצא בעקבות "בר כוסיבא", הלא הוא בר כוכבא, שחתם כנראה על מגילות שנמצאו במערות בנחל. בואו ליהנות ממסלול מדברי מקסים ביופיו בשמורת הטבע מצוק ההעתקים הצמודה לים המלח.

היכן: נחל משאש-מורבעת, מדבר יהודה
בהרשמה ותשלום ב"כוכבית בטבע" – 3639 *

נחל דרגה. רשות הטבע והגנים
מסלול מדברי מקסים ביופיו. נחל דרגה/רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully