וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באילת לא מורידים מחירים - ומפסידים רווחים"

עירית רוזנבלום

2.2.2011 / 11:10

סוכני הנסיעות מספרים כי המצב במצרים רע מאוד לתיירות לישראל. לדברי מנכ"ל חברת אשת, "המלונות באילת לא מורידים את המחירים - והתיירות של מצרים עוברת לאנטליה ולמרוקו"

מנכ"ל חברת אשת לתיירות נכנסת, אמנון בן דוד, אומר שביטולי התיירים במצרים הגיעו גם לישראל. לדבריו, שתי קבוצות מאיטליה ביטלו סיורים למרץ "עקב המתח בגבולות", וחברה מבלגיה ביטלה סיור מאורגן לעובדים במאי בעקבות המצב באזור.

"המצב במצרים רע מאוד לתיירות לישראל. קבוצות וגם תיירים בודדים מצפון אמריקה ודרומה וגם מן המזרח הרחוק, שילבו את מצרים עם סיור בישראל, ולא יגיעו רק לישראל במיוחד", אומר בן דוד.

בן דוד מעריך שאפשר היה להעביר חלק מהתיירים משארם-א-שייח לאילת, "אבל הבעיה היא המחירים. בחורף מציע מלון שלושה כוכבים באילת מחיר צ'רטר של כ-35 יורו לחצי פנסיון. במחיר זה מקבלים מלון ארבעה כוכבים בטאבה וחמישה כוכבים בשארם. חלק מהמלונות באילת לא מוכנים להוריד את המחירים והתנועה הזו הולכת לאנטליה ולמרוקו", מדגיש בן דוד. "חברת צ'רטר מהולנד החליטה להעביר את כל הטיסות שלה משארם לאנטליה, למרות שמזג האוויר שם פחות טוב".

בן דוד מתריע שעד 1 באפריל אילת עוד עשויה לקבל מעט תיירים שירצו לעזוב את סיני, "אבל באביב ייפתחו יעדים נוספים בים התיכון והתנועה של שארם תלך בעיקר לטורקיה, איי יוון ובולגריה. אני לא צופה גידול משמעותי לאילת על חשבון שארם א-שייח'. אילת לא מהווה תחרות לא מבחינת המחירים ולא במלונות המפוארים שבהם מצטיינת שארם-א-שייח' כמו ארבע העונות, ריץ' קרלטון וקמפינסקי.

אם המהומות יירגעו - התיירות תחזור לסיני

"כמה סיטונאים פנו אלינו במטרה להביא לאילת תיירים מסיני. נתנו כבר מחירי צ'רטר לפולנים ולרוסים, שהם מחירים נמוכים מאוד במונחים אילתיים, אבל הסוכנים עדיין לוחצים להוריד את המחיר. זה לא יותיר לנו הרבה מרווח, אבל אנחנו משתדלים לתת מענה לגופו של עניין", כך אומר ל-TheMarker מנהל השיווק והמכירות של רשת מלונות ישרוטל, נחום קרה.

קרה מעריך שאם המהומות ירגעו, סוכני הנסיעות יחזרו אף הם לעבוד עם סיני. "מדובר ככל הנראה בשבוע-שבועיים הקרובים בלבד. ברגע שהשלטון יתייצב, התיירות תחזור לסיני". עוד אומר קרה, כי אילת לא נהנית כיום כמעט מהטיסות שמגיעות לטאבה, מכיוון שמגיעים אליהן תיירים שעוברים במעבר הגבול רק לביקורי יום בישראל ולא נשארים ללון. "תנועה של תיירים שטסים לטאבה אך לנים באילת אינה קיימת. תיירות כזו קיימת מירדן, כשמטוסים נוחתים בעקבה ועליהם תיירים שחלקם נשארים בעקבה וחלקם עוברים ללון באילת".

סוכנות הנסיעות הבריטית לונגווד, שבעבר שלחה תיירים לאילת ובשנים האחרונות המירה את יעד הנסיעה לטאבה, ביטלה בימים האחרונים את סיורי היום לקהיר של לקוחותיה השוהים בסיני. קרה שוחח עם היועץ של לונגווד, רפי קפלין, בניסיון לברר אם אפשר יהיה להציע להם את אילת במקום טאבה, במקרה של ביטולים. קפלין השיב שאזהרת המסע של בריטניה מתייחסת רק לקהיר ולסואץ, אך לא לסיני. לדברי קפלין, "האנגלים לא מבטלים כי יש להם תנאי ביטול נוקשים ביותר, אבל הזמנות חדשות לא נכנסות".

על פי נתוני משרד התיירות, כ-165 אלף תיירים הגיעו ממצרים לישראל ב-2010. במסגרת תיירות יום ממצרים לישראל דרך טאבה עברו כ-270 אלף תיירים רובים המכריע מרוסיה, פולין ואוקראינה. כמו כן, כ-170 אלף תיירים הגיעו לישראל בתיירות שיוט שהחלה במצרים ועגנה גם בנמלי ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully