וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב במצרים: ספינות קרוז מופנות לאילת

חן הלפרן

1.2.2011 / 16:51

חוסר הוודאות במצרים מוביל את ספינות הקרוז העוברות באזור להפנות את קווי השייט לכיוון נמל אילת. "מסתמן שינוי בקווים, שחלקם לא היו אמורים להגיע לפה בכלל"

המצב במצרים אולי מעלה חששות רבים בקרב המשק הכלכלי והמצב הביטחוני בישראל, אך לפחות במבט על התיירות לאילת בשלב זה, יש מי שנהנה מהמצב. לוואלה! חדשות נודע כי בשל הרגישות וחוסר הוודאות במצרים, ספינות שיוט גדולות מפנות את קוויהן לנמל אילת במקום להמשיך לנמלי מצרים, בהתמקדות בשלב זה בנמל ספגא, הממוקם דרומית לשארם אל שייח'.

בימים האחרונים הורגש בנמל אילת עניין רב מצד ספינות הקרוז העוברות באיזור ועוגנות במצרים, ואלו בוחנות את יכולתן לשריין מקום בנמל. כך, כבר היום (שלישי) עגנה ספינה בת 1,200 נוסעים שכלל לא הייתה אמורה להגיע לישראל, אך בחרה להפנות את מסלולה ממצרים לאילת. עוד דווח כי הספינה שעגנה הבוקר בנמל, כבר ביקשה לשריין את יום שני בשבוע הבא בשל החשש המתרחש מדרום לישראל.

נמל אילת, שרק לאחרונה פתח את שעריו עבור ספינות הקרוז, מתמודד כעת עם כמות ספינות ונוסעים אליה אינו רגיל. עד לימים אלה, קיבל הנמל שתי ספינות מסוג זה בשבוע, כשכל ספינה עגנה בשטחי ישראל למשך יום והמשיכה בדרכה. כעת, מתמודדים עובדי הנמל עם תחזית לפיה למעשה לא יהיה יום בו לא תימצא ספינה על אלפי נוסעיה בנמל.

הספינה הנוכחית שעגנה כאמור הבוקר, תישאר באילת עד למחר בערב, אז צפויה להגיע אחת הספינות הקבועות שעושה את קו זה באופן סדיר, אולם גם ספינה זו ביקשה להישאר בתחומי ישראל עד ליום שישי. וכן, כבר ביום שבת צפויה להגיע ספינה נוספת, שביקשה גם היא להאריך את השהות בארץ.

"כבר ביום חמישי שמענו על הכוונה של האוניות לעגון בישראל, אבל לא ידענו למה לצפות" סיפרו בנמל, "חברות הספנות מחכות לרגע האחרון ובודקות את השטח כל הזמן".

מנמל אילת מוסיפים ומספרים כי "מסתמן שינוי בקווים, שחלקם לא היו אמורים להגיע לפה בכלל, מכיוון שארם, צפדא ואף עקבה הירדנית. חלק מהספינות היו אמורות להגיע ליום אחד והן מרחיבות את שהותן בישראל ליומיים ובכך כנראה מפצות את הנוסעים שלא יעגנו במצרים".

נזק אדיר לתיירות

מוקדם יותר פרסם בית הספר למנהל עסקים במרכז ללימודים אקדמיים הערכת מצב, המלמדת כי הדרדרות במערכת היחסים עם מצרים במידה והנשיא מובארק יאבד שלטונו תפגע מהותית בכניסת תיירים ממצרים לישראל.

אם אמנם יקרוס השלטון במצרים מעריכה ד"ר אורנה לביא-שטיינר כי תתכן אובדן הכנסות של מאות מיליוני שקלים שתפגע בענף התיירות לרוחבו – מורי דרך, הסעות, מזון והסעדה וגם במלונאות. זאת בהנחה שהשלטון החדש לא ישתף פעולה עם ישראל בתחום התיירות כפי שעשה מובארק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully