וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול משולב בבית שערים, תל מגידו ונחל השופט

19.1.2011 / 8:10

המלצה לשבת שמשית - מסלול מרתק המתחיל בעיר הקברים אשר בבטן האדמה בבית שערים, ממשיך דרך התל אל נחל השופט הזורם כל השנה

רשות הטבע והגנים

תחילת היום בעיר הקברים המרתקת שבבית שערים. אחר כך נסיעה בכביש לגן לאומי מגידו בשולי עמק יזרעאל אל התל הענק שחלש על הדרך הבינלאומית ממצרים לסוריה. סיום בפלג הזורם והשלו של נחל השופט.

בית שערים,טיולים בארץ, תיירות, טיפ טיול. דורון ניסים
בית שערים/דורון ניסים

גן לאומי בית שערים

ביקור בית שערים הוא חוויה מרתקת. בית הקברות שבמקום חצוב כעיר תת-קרקעית במעבה האדמה. המבקר עובר דרך חצרות קדומות, מסדרונות ומדרגות לתוך אולמות גדולים, שבהם חצובים תאי קבורה ולצדם ארונות קבורה מאבן. החדרים וארונות המתים משופעים בתבליטים, בכתובות ובציורי קיר.

אחת המערות נחשבת כמקום הקבורה של רבי יהודה הנשיא.
לפני הביקור במערות, או אחריו, כדאי לגשת לראש הגבעה שבה שוכנת בית שערים. ליד שרידי הבסיליקה, שהוקמה כנראה בימיו של רבי יהודה הנשיא, נמצא "פסל זייד" – פסל ברונזה בדמותו של אלכסנדר זייד, ממקימי ארגון "השומר", כשהוא רוכב על סוסה. מראש הגבעה יש תצפית נפלאה על עמק יזרעאל והכרמל. סמוך לפסל נמצא קבר שיח' אבריק, הניכר בשתי כיפותיו.

איך מגיעים? בית שערים שוכנת בפאתי קרית טבעון. דרך הגישה לאתר משולטת מהכיכר המרכזית בעיר (כביש 75).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוסים במגידו/מערכת וואלה!, צילום מסך

גן לאומי תל מגידו

בזכות מיקומה האסטרטגי בקצה נחל עירון, בלב "דרך הים" הקדומה, הדרך הבינלאומית שהוליכה ממצרים לדמשק, הייתה מגידו עיר בעלת חשיבות עצומה. סיור בתל מתחיל במוזיאון, שבו מוצגים דגמים להמחשת המבנה הארכיאולוגי המורכב של התל. סרטון המוצג במקום מתאר את תולדות העיר. בלב התל ניצבים שרידי האורוות, ששימשו את חיל הברזל של אחאב.

גולת הכותרת של הביקור בתל הוא מפעל המים המשוכלל, שנבנה ככל הנראה בימיו של המלך אחאב. המערכת הסוותה את המעיין של העיר ואפשרה לשאוב ממימיו מבלי לצאת מתוך החומה. היא כוללת פיר בעומק 25 מטרים, שהגיע לסלע האם. בקרקעית הפיר נכרתה מנהרה באורך 70 מטרים ובגובה שלושה מטרים. קרקעית הפיר נמוכה ממפלס המעיין, כך שהמים זרמו מהמעיין לפיר, אל תוך תחומי העיר

איך מגיעים? גן לאומי תל מגידו נמצא כשני ק"מ מצפון לצומת מגידו (כביש מס' 66, בין סימני ק"מ 22-21).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת האזור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחל השופט/מערכת וואלה!, צילום מסך

נחל השופט

נחל השופט הוא נחל קטן ונחמד, המקיים פלג זורם כל השנה. לאורך הנחל יש צמחיית גדות עשירה. שביל הטיול יוצא מ"חניון החרובים" והוא מתאים גם לנכים המרותקים לכיסאות גלגלים (חלקו סלול באספלט וחלקו עשוי מלוחות עץ). הדרך מוצלת בעצי גדות נחלים, בעיקר בעצי ערבה.

הנחל הזורם יוצר מפל קטן ובריכה. לידו נמצאת מרפסת התצפית, המשקיפה על פינה יפה זו, שבה צומחים מספר עצי אולמוס שעיר, עץ נדיר בישראל הצומח רק בקרבת מים. כשהשביל מגיע לחורשה ובה שרידי טחנת קמח, הוא עולה לעין חשרת (עין אמי) - מעיין יפה, הנובע מתוך נקבה אל בריכה החצובה במשטח סלע לבן. מהמעיין מוליכה דרך עפר רחבה חזרה לחניון. משך הטיול כשעה

איך מגיעים? כביש הגישה למסלול הטיול בנחל השופט מסתעף מכביש יקנעם – מגידו (כביש מס' 66, בין סימני ק"מ 29-28). דרך סלולה ומשולטת עולה ליער הזורע ויורדת לנחל השופט. חוצים ברכב את הנחל הזורם במעבר שהוכשר לכך וחונים בחניון שמעבר לנחל

את המסלול ניתן לעשות בחלקו או רק אתר אחד בכל פעם אך מומלץ לשלב את שלושת האתרים לקבלת חוויה כוללת ומהנה!

ואם אתם באיזור

למה שלא תצטרפו? (סיור גם בשפה הרוסית!)
בואו לבקר בתל מגידו אשר ידע תקופות רבות של התיישבות, כל אחת מרתקת יותר מהשנייה. בואו לראות את שער העיר שבו ישבו הנביאים ונערך המסחר, את המקדשים הרבים הפזורים בעיר, את הפולחן המסתורי שכלל קריאה בכבד, את האורוות ואת מפעל המים המפואר. סיור בדגש ארכיאולוגי. חלק מהסיורים יערכו בשפה הרוסית, יש לברר באתר לפני ההגעה. ללא תשלום.

היכן: גן לאומי מגידו
מתי: שבתות 8.1, 22.1 בשעות 10:00, 12:00

מידע

סוג מסלול: הלוך חזור
אורך המסלול: 1 ק"מ
משך הטיול: 1-3 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
עונות מומלצות: סתיו, אביב
מי שתייה בדרך: אין
גישה לעגלות ונכים: יש
מחיר: חינם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully