וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי טיסה מתריעים מליקויים "חמורים" בעובדה

ועד עובדי רש"ת ואגודת פקחי הטיסה התריעו על ליקויי הבטיחות הקשים לדבריהם, שהתגלו בשדה התעופה עובדה. לפי הגופים, במידה והליקויים לא יטופלו, יפסיק מגדל הפיקוח במקום לפעול

ועד עובדי רש"ת ואגודת פקחי הטיסה התריעו היום (ראשון) מליקויי בטיחות חמורים בשדה התעופה בעובדה שבדרום הארץ. לדבריהם, "במידה ולא יתוקנו ליקויי הבטיחות החמורים, ניאלץ לשקול את צעדינו עד כדי הפסקת עבודת פקחי הטיסה במגדל הפיקוח בעובדה".

לדברי יו"ר ועד העובדים ברש"ת, פנחס עידן, "אי אפשר להמשיך להטיל את כל האחריות על הפקחים. הכתובת על הקיר וכל הנורות האדומות מהבהבות, לא נסכים שפקחי הטיסה יהיו הש"ג". אל דבריו של עידן התווסף יו"ר אגודת פקחי הטיסה, עמרי אבני, שאמר כי "אנחנו מתריעים כבר שנים על ליקויי הבטיחות בשדה"ת בעובדה. לא נוכל להמשיך לסכן את בטיחות הנוסעים".

לדברי הוועדים, כבר למעלה משנתיים שפקחי הטיסה מתריעים על ליקויי הבטיחות החמורים הקיימים בשדה"ת בעובדה. לפני כשבוע, בניסיון נוסף להביא לכדי פתרון ליקויי הבטיחות, הועבר למנכ"ל רש"ת מסמך המפרט את הליקויים המרכזיים, הדורשים טיפול מיידי.

הוועדים מציינים עוד כי גם דו"ח מבקר המדינה מיום מחודש ספטמבר האחרון מציין ליקויי בטיחות חמורים והורה לרשויות לטפל ללא דיחוי בבעיות הבטיחות בעובדה. סמכות ואחריות הפקח האזרחי בתוך מגדל צבאי בעייתית ומציפה קונפליקטים יומיומיים בניהול התעבורה וברמת הבטיחות. לדברי הוועדים, בין הליקויים שהתגלו עוד, עולה כי עמדת פיקוח הטיסה ממנה מפקח הפקח האזרחי אינה כוללת את המרכיבים החיוניים לניהול בטוח של תעבורה אווירית, כי קיים חסר גיבוי בסיסי למכשירי הקשר, כי מערכת החשמל של תאורות המסלולים ישנה וללא גיבוי בסיסי.

המגדל יושבת?

בישיבה שהתקיימה לפני עשרה ימים אצל מנכ"ל רש"ת קובי מור, נכחו יו"ר ועד העובדים ברש"ת פנחס עידן, יו"ר אגודת פקחי הטיסה, עמרי אבני נציג הפקחים בועד העובדים גיא שני, וסמנכ"ל המבצעים ברש"ת אודי ברעוז. במהלך הישיבה הבהירו יו"ר הוועד ויו"ר אגודת פקחי הטיסה כי פקחי הטיסה לא יוכלו להמשיך לעבוד בסביבת בטיחות לקויה שכזו והציגו המלצות לפעולות אופרטיביות מיידיות לטיפול בליקויים בכדי שלוח הטיסות המתוכנן לא ייפגע .

עוד סיפרו נציגי הוועדים כי במהלך הישיבה הובהר שבמידה ולא יטופלו הליקויים בימים הקרובים, יאלצו הפקחים, מתוך אחריות לבטיחותם של הנוסעים, לשקול את המשך צעדיהם עד כדי הפסקת עבודתם במגדל הפיקוח בעובדה. בהמלצותיה דרשה אגודת פקחי הטיסה בין היתר, מרחב טיסה "סטרילי" , טיפול מיידי בנוהלי הטיסה בשדה, פירסומים לחברות התעופה, ושיפור מיידי בתשתיות.

"לצערנו הרב לא קיבלנו התייחסות ראויה מהגורמים הרלוונטיים למרות שחלפו כבר עשרה ימים מאותה הפגישה", אמרו באגודת פקחי הטיסה, "אנו מרגישים חובה מוסרית ומקצועית להתריע על כך שאין באפשרותנו לשמור על בטיחות הנוסעים בשדה"ת בעובדה במצב הדברים כמו שהוא היום".

יו"ר וועד העובדים, פנחס עידן: "את כובד האחריות המוטלת על פקח טיסה יכול להבין רק מי שעוסק במלאכה הזו. זה אבסורד שהפקחים מתריעים ואף אחד לא מטפל. המצב בעובדה גובל ברשלנות ואנחנו לא מוכנים שהפקחים ימשיכו לשאת בעול הזה לבדם – לא ייתכן שיהפכו את פקחי הטיסה לש"ג".

מרש"ת נמסר בתגובה כי "רש"ת מנסה לפתור את בעיית הפיקוח בעובדה מול חיל האוויר. אנו נמצאים בקשר אינטנסיבי בנושא עם רת"א".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully