וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג ייסגר בערבי שישי בשנה הקרובה

זוהר בלומנקרנץ

6.1.2011 / 16:30

בגלל עבודות שיפוצים בשדה התעופה הבינלאומי של ישראל, הוחלט על סגירת המסלולים בין השעות 18:00-23:00 בימי שישי של 2011. מנהלי חברות תעופה תוהים: למה לא בשעות הלילה?

ישראל תנותק מהעולם כליל ממחר (ו') ומדי יום שישי בערב עד סוף אוקטובר השנה, עקב סגירתו של נתב"ג לתעבורה אווירית - כך נודע היום (ה') ל-themarker.

מדובר באיסור כולל המראות ונחיתות מטוסים, שיחול בין השעות 18.00 בערב ועד 23.00 בלילה, באופן קבוע מדי יום שישי, עד סוף אוקטובר השנה. הדבר נועד לאפשר ביצוע עבודות שיפוץ על המסלול היחיד אשר נמצא בשימוש, כתוצאה מפרוייקט שידרוג המסלולים בנתב"ג.

מהלך סגירתו המלאה של נתב"ג לתנועת מטוסים - הקיים רק ביום הכיפורים, בימי שישי בערב, גרר אתמול ביקורת מצד מנהלי חברות תעופה, בעיקר בקרב חברות שכר ישראליות. לטענתם, חברות השכר הישראליות, הן הנפגעות המרכזיות מהגבלה זו, שכן פעילותם מתקמדת באותן שעות.

לדבריהם, לא ברור מדוע לא ניתן לסגור את נתב"ג בימי שישי לצורך עבודות השיפוץ, בשעות יותר מאוחרות של הלילה, שבהן ממילא שדה התעופה סגור להמראות מטוסים, בגלל פסיקת בג"צ בענין רעש המטוסים. נתב"ג סגור מדי יום להמראות מטוסים בין השעות 01.40 אחר חצות ועד 05.30 לפנות בוקר.

מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה, כי "רש"ת מבצעת עבודות תחזוקה החיוניות לבטיחות התעופה האווירית. לצורך העבודות החיוניות - שיימשכו חמש שעות, נבחר העיתוי שבו יש את מספר הטיסות המינימלי ביותר - ביחס לזמנים אחרים, זאת במטרה לאפשר תעופה סדירה בסטנדרטים של בטיחות. הודעה על כך נמסרה לפני למעלה מחצי שנה לחברות התעופה".

לגבי טענותיהן של מנהלי חברות תעופה והשאלה מדוע לא הועברו עבודות אלה לשעות שבהן קבע בג"ץ שלא יתקיימו המראות, המשיכה ואמרה תגובת רש"ת, כי "כידוע, בשעות אלה השדה פתוח לנחיתות מטוסים; ולכן בחרנו שעות מתאימות יותר לביצוע עבודות לצורך הבטיחות".

יצויין, כי 2010 היתה שנת שיא בתנועת נוסעים ומטוסים בנתב"ג ועברו בה 11.485 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות - גידול של 9.3% לעומת 2009; תנועת המטוסים הבינ"ל הסתכמה ב-86,235 המראות ונחיתות בנתב"ג - גידול של 5.5% לעומת 2009.

תנועת הנוסעים הפנים ארצית בנתב"ג רשמה גם היא גידול ניכר ב-2010 - והסתכמה ב-452 אלף נוסעים - עלייה של 49% לעומת 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully