וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירות גאה - סיכום עונתי

ליאור מורד ותמי ביברינג

4.1.2011 / 13:01

מבט לאחור על היעדים המבוקשים ביותר על-ידי התייר/ת הגאה שגם שילבו באופן מוצלח בין חיי לילה פעילים לתרבות ושכיות חמדה שכיף לשוב אליהן

ברלין

אילוסטרציה. ShutterStock
רחוב בברלים עם דגל הקהילה הגאה/ShutterStock

אין ויכוח על כך שההומואים אוהבים את ברלין. בין אם אתה ישראלי, אמריקאי או יפני, התיירים הגאים אוהבים את הבירה הסקסית והדקדנטית הזו. לפני כמה עשרות שנים נקראה ברלין "הזונה הגדולה של אירופה", היא זכתה לתואר המפוקפק בשל הפריצות שבה, החופש המיני והמתירנות. אל תטעו, היא עדיין כזו, אבל כל אלה משחקים לטובתה ולא לרעתה. ברלין היא עיר עכשווית, בין המודרניות בעולם וכשמתהלכים ברחובותיה כמעט ואפשר להרגיש את דופק העולם פועם מתחת לרגליים – הכל קורה כאן ועכשיו.

היכן מומלץ להתאכסן?
חיי הקהילה בברלין מתפרשים על כל העיר, אך איזורי הגייז המרכזיים הם: Kreuzberg ו- Schöneberg, בהם תמצאו המון ברים ומועדונים שיחזיקו אתכם ערים עד שעות הבוקר.
מלון Axel Berlin ממוקם ממש בקצה הצפוני של רובע השונברג ובתחילת שדרת השופינג, ה- KUDAM. מלון ארבעה כוכבים זה הוא מלון גאה לחלוטין (הוא מתואר כהטרו-פרינדלי!), וללא ספק יעניק לכם חווית שהות מותאמת לכל צרכיכם. תוכלו להזמין מלון זה ובתי מלון גאים נוספים דרכנו.

היכן עורכים את השופינג הטוב ביותר?
ליד קודאם נמצא גם Europe Center מרכז קניות מקורה ובו 75 חנויות, מסעדות ובתי קפה. בסופו של רחוב זה שוכנת החנות המפורסמת ביותר בעיר ה- KaDeWE, כלבו ענק עם חנויות איכותיות, שנחשב לגדול ביותר באירופה ומתחרה רק בהרודס הלונדוני.

איפה הכי כדאי להשוויץ בבגדים החדשים שקניתם?
חיי הלילה הסוערים של ברלין מציעים שלל הצעות הרפתקניות. כל אחד ימצא את מבוקשו, החל מפאב אלגנטי, דרך מועדון עליז ונוצץ ועד למסיבת סקס ופטיש פרועה. אסור לפספס את מועדון ה “Berghain”- גיי קלאב ענקי המאכלס אלפים רבים מהרוקדים והבליינים הפרועים. באותה נשימה נמליץ על ה SO36, שהוא מעין מוסד פופולרי בעיר ומארח מגוון ערבי נושא במשך כל השבוע.

מה אסור להחמיץ?
אתרי תיירות שרצוי להצטלם על פניהם הם שער ברנדנבורג, סמל האיחוד של גרמניה, אחד מהאתרים הכי פופולאריים בעיר ועליו המרכבה עם ארבעת הסוסים. השתמשו בפלאש שלכם גם ב Fernsehturm – מגדל הטלוויזיה הכל כך מפורסם של ברלין (מומלץ לטפס עד למעלה ולהשקיף על הנוף האורבני המרהיב של ברלין).
מוזיאון Schwules בעיר מוקדש כולו להיסטוריה, לתרבות ולאמנות של הקהילה הגאה.
את עצירות המנוחה ממולץ לעשות בפארק טיירגארטן, שם אפשר להשתזף (אפילו בעירום בחלקים מסויימים) ולהתקל בשלל אטרקציות. כדאי להגיע לאזור היותר גאה של הפארק, ליד אנדרטת הנצחון.

פראג

כיכר העיר העתיקה בפראג. ShutterStock
כיכר העיר העתיקה בפראג/ShutterStock

לא סתם זכתה פראג לשלל כינויים כגון: "הלב של אירופה" ,"העיר הזהובה" ו-"אם כל הערים", היא עומדת בכבוד רב מאחוריהם. בשנים האחרונות העיר הפכה ליעד תיירותי גיי-פרינדלי פופולרי במיוחד ואולי עכשיו ניתן להוסיף לה תואר נוסף- "העיר הוורודה"?

היכן מומלץ להתאכסן?
סביב אזור Vinohrady התפתחה סצינה גאה, נגישה, משוחררת ותוססת, אז מי שמחפש להיות קרוב לכל העניינים, עדיף שיתמקם שם. מלון Amedia Hotel Theatrin, הוא מלון מעוצב בסגנון ארט-דקו, גיי פרינדלי, במיקום טוב ומחירים סבירים ביותר. תוכלו להזמין את בית המלון ובתי מלון גאים נוספים בפראג דרכנו.

היכן עורכים את השופינג הטוב ביותר?
אזור השופינג הטוב ביותר נמצא בין כיכר Wenceslas, לבין כיכר Republic. מי שמעוניין בחנויות בוטיק מעט יקרות יותר, ימצא אותן ברחוב Parizska. מי שמעוניין בקניון ענק, שיש בו פשוט הכל, מוזמן להגיע אל ה-Palladium Shopping Centre, ממזרח לעיר העתיקה.

איפה הכי כדאי להשוויץ בבגדים החדשים שקניתם?
כדי לראות ולהיראות, תוכלו להגיע אל הבאר FRIENDS – אחד ממועדוני הגייז הוותיקים והפופולארים בעיר. ממוקם בלב המרכז התיירותי של העיר, המקום נעים ומקבל את כולם. מי שחשקה נפשו במועדון סקסי נחמד, מומלץ להגיע אל Drake's ובו חדרי וידאו, רחבת ריקודים ובמת מופעים.

מה אסור להחמיץ?
שווה לעלות תמונות לפייסבוק כשאתם עומדים על הרקע של "מצודת פראג" היפהפייה. טירה עצומה זו משמשת כמעונם הרשמי של נשיאי צ'כיה ומושב הממשלה. כדאי לראות גם את "הבית הרוקד" - בניין שנראה כאילו הוא לקוח מתוך סרט הזוי ושובר את כל מוסכמות העיצוב. למעשה, כוונתו הייתה לשקף את כל סגנונות העיצוב של העיר. הסאונה החדישה ביותר בעיר, Sauna Labyrinth מעניקה מבט חדש על פראג העתיקה והשמרנית ומושכת אליה תיירים רבים. גם לאלו מבינכם שאינם נמנים על חובבי הסאונות מומלץ לבוא ולהציץ בה.

סן פרנסיסקו

חשמלית רחוב על רקע דגל הקהילה הגאה, סן פרנסיסקו. ShutterStock
חשמלית רחוב על רקע דגל הקהילה הגאה בסן פרנסיסקו/ShutterStock

העיר שנחשבת למעוז הגייז ואחת מהחשובות לקהילה הגאה עדיין חיה ובועטת. ההומואים, הלסביות, הבי והטרנס הם לא רק קישוט צבעוני בעיר התלולה, הם חלק חשוב ממנה, מהתרבות וההיסטוריה שלה. משמח ביותר לראות שלל דגלי גאווה מתנוססים מחלונות הבתים והעסקים בעיר.

היכן מומלץ להתאכסן?
אזור קאסטרו הוא אזור הגייז, שבו מצויים כל האתרים הגאים הנחשבים. אופציה נחמדה ומאוד מתאימה לתייר הגאה, היא Parker Guest House, מעין אכסניה או מלון בוטיק גאים לחלוטין, ממש בקצה הקאסטרו, שםתוכלו להתפנק אחרי הצהריים במפגש יין אינטימי וחביב.

היכן עורכים את השופינג הטוב ביותר?
העיר מציעה מגוון אפשרויות של שופינג משובח ובמחירים שפויים. ה"מכה" של חובבי הקניות בעיר הוא ה-Union Square, בו תמצאו שלל בוטיקים וחנויות מכל המותגים הנוצצים והמוכרים.

איפה הכי כדאי להשוויץ בבגדים החדשים שקניתם?
המקום הכי פופולרי והכי שווה ביקור הוא ללא ספק ה-1015 Folsom . זהו המועדון הגדול ביותר בעיר, המארח את ה-DJs הטובים ביותר בעולם בתחום הההאוס, הדאנס והאלקטרו לסוגיו. מי שחפץ בערב עליז, מדליק וצבעוני, מוזמן להגיע אל בר ה- LookOut שבו 2 קומות ומרפסת המשקיפה על כל האזור. במקום מתקיימות מסיבות ומסיבות נושא שונות ולפעמים גם הופעות דראג משעשעות.

מה אסור להחמיץ?
אתר התיירות המופרסם ביותר בעיר הוא כמובן גשר שער הזהב. מומלץ ביותר להגיע לשם ולשכור זוג אופניים. טיול ביום או בלילה יכול להיות הרפתקאה נהדרת עבורכם!
מי שמעוניין בערב תרבותי מוזמן להגיע לבית הקולנוע של הקהילה הגאה, The Castro Theatre ולהנות שם מצפייה בסרטים הומו-לסבים. לקינוח של ערב תרבותי מושלם, אפשר ללכת Cake Citizen, קונדיטוריה מפנקת וזוכת פרסים בבעלות לסבית. הקישוטים צבעוניים בדיוק כמו שאנחנו אוהבים.

טנריף

קרוז דה טנריף, האי טנריף. ShutterStock
סנטה קרוז דה טנריף, בירת טנריף/ShutterStock

האי הקנארי המטריף, השוכן ממערב ליבשת השחורה, ממש מול חופי מרוקו, הוא אטרקציה גאה חדשה ואקזוטית. טנריף, האי הספרדי, הוא העיקרי בארכיפלג הקנארי והוא מציע מזג אוויר חמים, נעים ושטוף שמש במשך כל השנה, לצד נופים מרהיבים. גם התיירים והמקומיים מרהיבים לא פחות בבגדי הים הצבעוניים שלהם.

היכן מומלץ להתאכסן?
אחד הריזורטים (בתי נופש) הגאים, הפופולרים והמומלצים באי הוא Playaflor. הוא מגדיר את עצמו כ"סטרייט פרינדלי" ומציע 23 בתי אירוח, מעוצבים בסגנון ערבי ספרדי ומעט השפעות אפריקניות. תוכלו ליהנות ממסיבות בריכה וערבי ברביקיו משותפים.

היכן עורכים את השופינג הטוב ביותר?
באזור המסחרי שנקרא Salytien. זה האזור לבלות וליהנות בו, אשר מציע חוץ מחיי לילה תוססים, גם חנויות שוות, שניתן לערוך בהן שופינג נהדר.

איפה הכי כדאי להשוויץ בבגדים החדשים שקניתם?
הסצינה הגאה היא לא גדולה, אבל היא טובה, מתפתחת וייחודית. בסופי השבוע מתקיימת מסיבת גייז, שלא מביישת את אלה שבאירופה, במועדון ה-GAYSHA. הבליינים גם יכולים ליהנות מחופי נודיסטים ופארקים לקרוזינג.

מה אסור להחמיץ?
הר הגעש טידה, שאל פיסגתו תוכלו לטפס במעלה כל 3,719 המטרים שלו ולתצפת מהנקודה הספרדית הגבוהה ביותר.
אם אתם מגיעים לאי האקזוטי בפברואר, כדאי מאוד לברר לגבי אחד הקרנבלים התוססים, שהם הסיבה העיקרית לחגיגה.
שווה לקחת חלק במשחקי הגולף לקהילה הגאה פופולריים למדי באי. הספורט האלגנטי הוא נוף מושלם להכרת תיירים ומקומיים אלגנטיים גם כן.

אלה הם ארבעת היעדים הנחשקים שלנו, נכון לחורף 2010. אם עוד לא נסעתם, הגיע הזמן לארוז מזוודות ולטוס היישר ליעד שקוסם לכם יותר מכל. נשמח לשמוע מכם סיפורים, חוויות והמלצות על יעדים שווים נוספים.

באדיבות Gayway - מלונות בחו"ל וחבילות ייחודיות לגייז וללסביות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully