וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול השבוע: נחל עמוד

10.11.2010 / 18:07

שמורת נחל עמוד היא גן עדן קטן ובו פלג מים זורם, עצי דולב גדולים, בוסתנים ומבנים ישנים ונטושים של טחנות קמח

רשות הטבע והגנים

נחל עמוד, בחלקו העילי, מקיים פלג מים הזורם כל השנה. בסתיו מוסיפים העלים של עצי הדולב, המתכוננים לשלכת, גוונים נהדרים של כתום וזהוב. החורף והאביב, לעומת זאת, מביאים בכנפיהם מדרונות המכוסים בפריחה מרהיבה.

במבואה שבשמורה תוכלו להתעדכן בנעשה בשמורה ובאפשרויות הטיול בה. מסלול הטיול המקובל מתחיל במשטרת עין תינה (עין יקים) - מבנה בטון נטוש ומוכה הקליעים שנבנה בימי המרד הערבי (1936-1939) ונועד לשמור על תחנת השאיבה שבעין יקים, הנובע למרגלות המדרון. סימן ההיכר של המעיין הוא עץ גדול של אגוז מלך ומבנה שאיבה גדול.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

השביל ממשיך דרך בריכת מים משוקמת, אחת מני רבות שהתקיימו בקטע זה של הנחל, שמימיה שימשו להשקיית החלקות הסמוכות אליה. פקחי רשות הטבע והגנים שיקמו את הבוסתן שלידה כהמחשה לחקלאות המסורתית שהייתה נפוצה בנחל. כשהשביל יורד לערוץ הנחל עצמו הוא חולף בדרכו על פני מבנים של טחנות קמח נטושות ומגיע לבריכת שכווי – בריכה של מים צלולים בצל עצי דולב גדולים. מכאן אפשר לעלות לצפת, או לחזור לנקודת המוצא בגדה המזרחית של הנחל, דרך נחל מירון.

ליד המבואה הכשירה רשות הטבע והגנים חניון ללינת לילה בחניון ובו יש שירותים ומי שתייה, שולחנות פיקניק ומשטחי לינה. 04-6934331

מיקום: גישה מכביש עכו–צפת (כביש מס' 89), בין סימני ק"מ 41-40).

המבטשה ויהודי צפת

בדרך לבריכת שכווי נמצא מבנה אבן גדול, ששוחזר בחלקו. במבנה פעלה במאה ה-16 מבטשה, מתקן תעשייתי שניצל את כוח המים כדי לבטוש אריגי הצמר, כלומר, להכות בהם עד שחוטי השתי וערב התהדקו והפכו ללבד. יהודי צפת הפכו את עירם למעצמה של ייצור אריגי צמר, שנשלחו לשווקי אירופה. כשתמה תקופת הזוהר של תעשיית הצמר בצפת, הוסב המבנה לטחנת קמח. שמו, טחונת אל-בטאן (טחנת המבטשה), מעיד על תפקידו המקורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידע

סוג מסלול: מעגלי
נקודת התחלה: עין יקים
נקודת סיום: בריכת שכווי
אורך המסלול: 0 ק"מ
משך הטיול: 2-4 שעות
דרגת קושי: בינוני
מעבר במים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: אין
מחיר: מבוגר - 20; ילד - 9
טלפון לבירורים: 057-7762026

  • עוד באותו נושא:
  • נחל עמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully