וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות: להטיל חרם תיירותי על טורקיה

31.10.2010 / 10:39

השר מיסז'ניקוב הגיב בחריפות על קביעת המועצה לביטחון לאומי בטורקיה, לפיה ישראל מהווה איום מרכזי על המדינה. לדבריו, ארדואן פוגם במרקם היחסים בין שתי המדינות, ועל ישראל לשמור על הכבוד הלאומי שלה

מערכת וואלה!

(צילום: מערכת וואלה!, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) קרא הבוקר (ראשון) להטיל חרם תיירותי על טורקיה. זאת בעקבות קביעת המועצה לביטחון לאומי בטורקיה, לפיה ישראל מהווה "איום מרכזי" על המדינה. לפני ישיבת הממשלה השבועית בירושלים אמר מיסז'ניקוב: "ארדואן פוגם במרקם היחסים בינינו. ככל שלא ניסע לשם, אולי הוא יבין את הרמז. צריך להחרים את טורקיה לגמרי מבחינה תיירותית. צריך לשמור על הכבוד הלאומי שלנו".

עם זאת, השר הדגיש כי "אין איבה בין העמים והיחסים בינינו חשובים, ואני מקווה שישובו לרמתם לפני עידן ארדואן. אך כל עוד הוא ממשיך בהתבטאויותיו, אין מה לעשות בטורקיה".

גם שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי התייחס הבוקר להחרפת היחסים בין ישראל לטורקיה. לדבריו, "אנחנו מצטערים על התבטאויותיו של ארדואן. הייתה מערכת יחסים מצוינת איתם, ואני מקווה שהיא תחזור, דבר שלא נראה לעין. גם עם האירנים היתה מערכת יחסים מצוינת לפני 30 שנה ותראה איפה הם היום".

לדברי השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, "טורקיה היא עדיין נכס אסטרטגי. אני מודאג מההתלהמות בתבטאויות של ארדואן. הן חמורות מאוד, אך צריך למצוא את הדרך להתקרב לטורקיה".

אירן וסוריה מחוץ לרשימת האיומים

אתמול דווח כי המועצה לביטחון לאומי בטורקיה אישרה שינויים מרחיקי לכת במסמך שסוקר יחסי החוץ של המדינה ומכונה "הספר האדום". מהמסמך, שחיבר צוות מומחים טורקים בראשותו של מזכירו של ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, הושמטו מדינות שבעבר נתפסו כאיום על טורקיה. בין המדינות הללו, ניתן למצוא את סוריה, בולגריה, ארמניה וגם את אירן.

ישראל, לעומת זאת, מופיעה בפעם הראשונה במסמך כאיום על טורקיה. תחת הסעיף של יחסי חוץ ואיומים מבחוץ, נאמר במסמך, כי חוסר היציבות באזור נגרם כתוצאה מישראל וכי פעילויותיה של ירושלים עלולות להוביל את יתר המדינות באזור אל מירוץ חימוש.

ביום רביעי התכנסה המועצה הטורקית לביטחון לאומי לדון בשינויים, בראשותו של נשיא טורקיה, עבדוללה גול. ההצהרה לאחר הפגישה הבהירה כי המסמך החדש, שזכה גם לכינוי "החוקה הסודית של טורקיה", "נידון ואושר". על פי ההודעה, המסמך יהיה תקף כעת לחמש שנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully