וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ טיול: קמפינג בחורשת טל

22.10.2010 / 18:22

מתכננים ללכת על שביל ישראל? חורשת טל, שמגרדת את הראש שלו, היא נקודה פנטסטית לקמפינג, שכוללת מדשאות עם 240 עצי אלון קשישים, אגם יפהפה ופארק דייג

רשות הטבע והגנים

גן לאומי חורשת טל, בצפון עמק החולה, הוא אתר מטופח לבילוי ולשהייה של יום או של ימים אחדים. המדשאות ואתר הקמפינג משתרעים על פני 250 דונם מתוך 700 הדונם של הגן הלאומי. באתר הקמפינג יש גם בונגלוס וחדרי אירוח.

אחד מפלגי נהר דן חוצה את השטח וממלא אגם גדול, שהוכשר לרחצה ולשחייה. באתר הוכשרו מגלשות מים מהגבוהות והגדולות בישראל ופארק דייג להנאת המבקרים. כ-200 דונם מרחבי הגן הלאומי הוכרזו כשמורת טבע, בעיקר בזכותם של כ-240 עצי אלון תבור בני מאות שנים, מהגדולים ומהמרשימים בישראל. לאחר הגשמים פורחים כאן משטחים גדולים של כלניות ושאר פרחי אביב בשלל צבעים. צמוד לחורשת טל חניון לילה בסיס יציאה מעולה לאתרי הטבע והתיירות של הגליל, צפון הגולן והחרמון.

מילוי המצברים שלפני, הסתלבט שאחרי

גן לאומי חורשת טל מגרד את ראשו של שביל ישראל. מי שמתחיל את השביל בדרום, ישמח לסיים אותו כאן, בארץ פלגי המים. זהו גם יופי של מקום להתחיל בו את המסע, שאורכו 950 קילומטרים.

חורשת טל היא גן לאומי יפהפה, ובסיס מצוין למי שרוצה ללון במקום ולהתחיל השכם בבוקר את הצעידה בשביל ישראל, או להירגע בכיף לאחר סיום המסע. כאן, בין עצי אלון התבור הקשישים ועתירי הנוף, למרגלות החרמון, החיים נראים אחרת. נחל טל, המערבי בפלגי הנהר דן, חוצה את השמורה ומביא עמו מים צלולים וקרים. המים מוזרמים לבריכת שחייה נהדרת, על טהרת המים הטבעיים. מסביב לבריכה יש מדשאות רחבות ידיים וגן נוי מטופח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נחל טל חוצה את השמורה ומביא עמו מים צלולים וקרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מסורת מוסלמית מקומית מספרת על האופן שבו צמחו עצי אלון התבור במקום. על פי האגדה, עשרה מחבריו של הנביא מוחמד חנו בצד הפלג. באותם ימים לא צמחו עצים במקום ולכן הם תקעו את מטותיהם בקרקע וקשרו אליהם את סוסיהם. כשקמו בבוקר גילו שהמוטות שלהם הפכו לעצים כבירי נוף.

השם העברי "טל" נגזר מהפסוק המקראי "כטל חרמון שיורד על הררי ציון" (תהלים קלג 3) ואמנם, מצפון לגן הלאומי מתנוסס הר חרמון במלוא תפארתו. גן לאומי חורשת טל הוא חניון לילה מוכרז ובו שירותים, מקלחות חמות ותאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיקום: כביש קרית שמונה – בניאס (מס' 99), ל יד קיבוץ הגושרים.
מחיר: מבוגר 36 שקלים; ילד 22 שקלים
טלפון לבירורים: 04-6942440, 04-6942360

מידע

סוג מסלול: הלוך חזור
אורך המסלול: 0 ק"מ
משך הטיול: 1-10 שעות
דרגת קושי: קל
מעבר במים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: יש
מחיר: מבוגר 36 ¤, ילד עד גיל 14- 22 ¤
טלפון לבירורים: 04-6942440, 04-6942360

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully