וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאץ' עליז לפריז

תמי ביברינג

3.10.2010 / 14:23

הפעילויות המרעישות של הקיץ הסתיימו, ופינו מקום לטיולים ובילוייים אחרים - סתוויים ואירופאים. עכשיו זה זמן פריז

לאט לאט, בלי שנשים לב, מתקרבת אלינו העונה החמקמקה והנוגה של השנה. כן, למרות שבחום התל-אביבי הטענה הזו גורמת להלם, הסתיו כבר כאן. בחיי, אפילו ראיתי היום שלושה חצבים יפהפיים בשדרה. הסתיו והרוגע שהוא מביא עימו, מצליחים לרכך את העובדה שהקיץ נגמר ואיתו יצאו לפגרה הקרוזים המטורפים, הפסטיבלים הגדולים, המצעדים, המסיבות וכל האירועים שגרמו לנו להזיע בהנאה ברחבי העולם.

עכשיו מגיע הזמן לטיול אחר. רגוע יותר, מהורהר יותר ובעיקר רומנטי יותר. ואין עיר שמתאימה לטיול כזה יותר מפריז. קלישאתי ככל שזה ישמע, זוהי העיר הרומנטית בעולם וכדברי המשורר, אין כמו פריז בכל אחת מעונות השנה.

כיכר ונדום בפריז. ShutterStock
כיכר ונדום בפריז/ShutterStock

את סוף השבוע הרומנטי בגיי פריז כדאי להתחיל באזור הגאה ביותר, רובע ה-Marais. בו מרוכזים מרבית העסקים הוורודים, כמו גם אחד המלונות המומלצים Hotel Central Marais. הוא ממוקם בלב הרובע, בבנין בעל 5 קומות מהמאה ה-17. במלון יש גם בר שפתוח גם כשהקבלה כבר סגורה, והברמנים בו גם ידידותיים וגם דוברי אנגלית. והם ימזגו לכם כל משקה שתרצו. מלון מומלץ נוסף הוא Hotel Saint-Louis Marais - מלון נעים עם אוירה ביתית ומחירים נוחים יותר.

אחרי התארגנות קלילה מומלץ לצאת ולטייל ברגל. בין קפה למסעדה, לבר, למוזיאון או למועדון, כדאי פשוט לטייל ברחובותיה הציוריים של העיר ואף ללכת לאיבוד בהם. מזג האוויר בעונה זו מושלם לסיורים ארוכים. במרחק הליכה קצרה מהמלון תגיעו ל-Place des Vosges. זוהי כיכר יפהפייה ועתיקה עם חנויות ובתי קפה ומסעדות שמקיפים אותה. בהמשך תגיעו ל- Place de la Bastile שבה נמצאת כיום האופרה החדשה, וממנה יוצאים רחובות ראשיים. משם ניתן להמשיך למרכז פומפידו, היכן שמתקיימות תערוכות אמנות עכשווית מתחלפות לצד האוסף הקבוע של המוזיאון. משם הדרך לגשר האבן העתיק ביותר של פריז, Pont Neuf, אינה ארוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרכז פומפידו לאמנות עכשווית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתי קפה וברים

בזמן הטיול כדאי לעצור ב-Open Café. זהו אחד מבתי הקפה הפופולאריים ביותר לגייז, והוא מהווה מעין נקודת מפגש. המקום פתוח כל יום מ-10 בבוקר עד 2 בלילה. גם כן באזור מרכז פומפידו נמצא Café Beaubourg, שמציע אוירה זוהרת ואופנתית, המתבטאת גם בתמחור הלא זול במיוחד שלו.

בשעות הערביים, כשהערב מתחיל לרדת על העיר, נדלקים פנסי הרחובות ונפתחים הברים והמועדונים. Le 3w Kafe - בר הלסביות המפורסם, נפתח כל ערב כבר בחמש וחצי ונסגר רק בשתיים בלילה. Le Duplex נפתח בשמונה בערב, ובו תמצאו אוירה נעימה ורגועה יחסית לאזור, עם מוזיקה שנעה בין ג'אז להאוס. לפעמים מוצגות במקום תערוכות של אמנים מקומיים. ומעבר לכך זהו אחד מהברים הגאים הראשונים בעיר.

Les Jacasses הוא בר לסביות קטן ונעים, ואילו Les Pietons הוא טאפאס בר גיי פרנדלי, שבו אוירה ספרדית חמה וסקסית. בנוסף בין השעות 16:00-20:00, יש במקום האפי-האור. הרשימה הזו רק ממשיכה ומתחדשת בעודכם ובעודכן קוראים וקוראות. מספר הברים הקהילתיים הוא עצום וכדי לשתות בכולם תזדקקו להרבה יותר מסוף שבוע אחד.

פריז. ShutterStock
השמים החלומיים של פריז/ShutterStock

חיי הלילה

גם לחיי הלילה של העיר יש המון מה להציע. בימי רביעי ושישי יש ערב קריוקי ב - Le 3w Kafe. ב-Chez Moune, מועדון הקברט הלסבי הראשון בעיר, תמצאו אוירה רומנטית ודקדנטית שמתאימה מאוד לסתיו. במועדון ה-Rive Gauche מתקיימות בימי שבת מסיבות לנשים בלבד. ואילו ב-Club 18, המועדון הקטן והטרנדי לעונה זו, תמצאו אוירה פרועה יותר. מועדון ה-Queen, המועדון המפורסם ביותר בעיר מציע מסיבות ענק עם די.ג'ייז שהם סטארים כמו טייסטו ועופר ניסים. על כל אלה קיימים עוד אלפי בליינים ואינספור ליינים ומועדונים שפונים לכל קהל יעד אפשרי. אף אחד לא יישאר מקופח.

בשעות הבוקר

אחרי לילה של מסיבות ושתייה, מה טוב יותר מלהתעורר לריח הקרואסונים הטריים הנאפים בכל מאפייה או בית קפה בעיר? ה-Loup Blanc נפתח כל בוקר בשבע וחצי ומציע אוכל טעים, אוירה רגועה ושירות טוב. בימי ראשון המקום נפתח ב-11:30, ומציע תפריט בראנצ' משובח ורוח עליזה במיוחד. גם ה-Tropic Cafe -
בר מסעדה מגניב ועמוס מציע בראנצ' חגיגי כל יום ראשון במחירים נוחים מאד לצד ואוירה צעירה ומשוחררת. את הבראנצ' תוכלו לאכול במרפסת היפה שמשקיפה אל הרחוב. המרפסת מחוממת בימים הקרירים, כך שלא כדאי לפספס את החוויה.

פריז. ShutterStock
פריז - תמיד הכי יפה, בעיקר בסתיו/ShutterStock

ועוד קצת אמנות

ולבסוף, ובעיקר מאחר שאי אפשר לטייל בגיי פריז מבלי לצרוך קצת תרבות ואמנות, כדי לפנות לסיבוב גלריות קצר וממצה. בימים אלו מוצגת בגלריית ארט תערוכת Mickeyland - תערוכת אמנות שבה משתתפים למעלה מ-100 אמנים בינלאומיים שמציגים את האינטרפרטציה שלהם לדמויות של וולט דיסני. בגלריית Au Bonheur Du Jour, מתקיימת עד ה-6 בנובמבר תערוכה בנושא מלחים ובמרכז הלהט"בי של העיר מתקיימת עד ה-4 בנובמבר תערוכת צילומים של Cedric Pinchon.

מעבר לכך פריז מציעה עוד המון סיורים, טעמים וריחות וזה בדיוק הזמן לנשום עמוק, להירגע מהקיץ, ולטוס לחופשה סתווית בעיר היפה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully