וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיול מלכותי ב"ראש כל הממלכות"

5.9.2010 / 10:30

סיור בגן הלאומי תל חצור מזמין את המבקרים אל תוך דפי ההיסטוריה וימי המקרא. בין חורבות שעדין נחשפות, העבר קם לתחייה

מערכת וואלה!

לפני שתגיעו לגן הלאומי תל חצור דעו כי לפניכם התל הגדול ביותר מתקופת המקרא, אשר נחפר במשך שנים ארוכות וגילוי אוצרותיו עדיין לא תם. חצור הייתה מיושבת במשך אלפי שנים והחופרים באתר מצאו לפניהם רבדים על רבדים של היסטוריה. מעניין לגלות כי ממלכת חצור השתרעה בימי תפארתה על כ- 800 דונם, יותר מפי 10 משטחה של ירושלים בימי בית ראשון. גם מספר התושבים בחצור העתיקה עלה על מספר התושבים בירושלים של אותם הזמנים. בחצור נמצאו ארמונות, אתרי פולחן, חומות מרשימות, שערים, בתים, מחסנים ומפעל מים מדהים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התל הגדול ביותר מתקופת המקרא, שגילוי אוצרותיו עדיין לא תם/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתחיל את סיורנו בעיר חשובה זו בשערי העיר. נעמוד תחת העץ בחנייה העליונה ונתבונן בשער, אשר בחומת הסוגרים לפנינו. השער מיוחס לתקופתו של המלך שלמה (המאה ה-10 לפנה"ס). הארכיאולוגים נהנים להשוות את הממצא הארכיאולוגי עם הכתוב: "וזה דבר המס אשר העלה המלך שלמה לבנות את בית ה' ואת ביתו ואת המילוא ואת חומת ירושלים ואת חצור ואת מגידו ואת גזר" (מלכים א' פרק ט' פסוק טו').

מעניין לראות את סדר הדברים על-פי חשיבותם – ראשית בונה שלמה את בית ה', את ביתו ואת ירושלים ואחר-כך פונה הוא על-פי החשיבות למקומות הבאים: חצור – החולשת על הכניסה לעמק החולה, מגידו – החולשת על הכניסה לעמק יזרעאל, וגזר – החולשת על עמק איילון. ודאי תשמחו לשמוע שגם אתרים אלו נחפרו ושער דומה נמצא גם באתרים האחרים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המסלול

נלך לאורך השביל ונגיע אל מבנה גדול ומקורה. הקיפו את המבנה לכיוון דרום ורדו במדרגות האבן, המשיכו עם השביל ותגיעו אל ארמון מלכי כנען. הארמון זכה לגג וריצוף לאחרונה כדי להגן עליו מפגעי מזג האוויר. ארמון זה בו אנו עומדים הוא בן למעלה מ-3000 שנה. ניתן לראות בבסיס המבנה אבני בזלת גדולות, ואם תתקרבו תוכלו לראות כי הן סדוקות, בשל השריפה הגדולה שהתרחשה בו בעת העתיקה.

רצוי להמשיך לתור אחר אוצרותיה של העיר העתיקה ולא לוותר על ביקור אצל אותו חייל אחרון שראינו מן הכביש הראשי. אם נעלה ונעמוד בסמוך לדמותו, נוכל לראות את הנוף הנשקף וכיצד חולשת העיר על המפתח הדרומי של עמק החולה. אך הסכנה באה מצפון ובשנת 732 לפנה"ס מגיע תגלת פלאסר וכובש את הארץ בסערה. הישראלים גולים מארצם, ממלכת חצור נופלת ומיושבת מאז בדלילות.

תל חצור. דורון ניסים
תל חצור - שער כניסה לימי המקרא/דורון ניסים

מפעל המים של חצור, שנבנה כנראה בימי אחאב, גדול ומרשים במיוחד. תכלית המפעל הייתה להעניק ליושבי המקום אספקת מים סדירה גם בימי מצור, מבלי שיצטרכו לשאוב מים מן המעיינות שמחוץ לעיר. מהנדסי חצור הקימו מפעל השוכן כולו בתוך התל, לאחר שחצבו פיר לעומק 45 מטרים עד למפלס מי התהום.

התל מחולק לשני חלקים: האקרופוליס (העיר העליונה), המשתרע על פני 120 דונמים; והעיר התחתונה, ששטחה כ- 700 דונמים. בכניסה לקיבוץ איילת השחר שוכן מוזיאון עתיקות תל חצור. הביקור במוזיאון הוא חלק בלתי נפרד מהביקור בתל ומומלץ לבקר במוזיאון לאחר סיור בתל חצור. הביקור במוזיאון בתאום מראש.

גן לאומי תל חצור שוכן בצד כביש ראש פינה - מטולה, מול קיבוץ איילת השחר.

מפת האזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוצים לראות את המקום באור אחר? תל חצור קמה לתחיה

ריטואלים- סיור ומופע מחול פולחני בגן לאומי חצור

לעת דמדומים נצלול לעולם הפולחן והמיסטיקה של חצור העתיקה ונצא לסיור בינות מקדשים ומתחמי פולחן עתיקים. עם צאת הכוכבים נחווה חוויה אמנותית-תרבותית יוצאת דופן, מופע
מחול מיסטי-פולחני, בתוך תפאורה בת אלפי שנים ואור עששיות בארמונו של מלך חצור "ראש כל הממלכות האלה".

ריטואלים הינו ערב של מחולות אותנטיים. בערב יוצגו 2 יצירות מחול שונות שמתעסקות בפולחן וטקסיות מזוויות שונות. בין יצירות המחול ולאורך האירוע שזורים קטעי נגינה חיה בקאנון ,תוף וחליל, שיעטפו את הצופה בניגונים עתיקים ומיוחדים.

היכן: גן לאומי תל חצור
מתי: חמישי 9.9
בהרשמה ובתשלום ב"כוכבית בטבע" - 3639*

מידע

עתיקות
סוג מסלול: קווי
נקודת התחלה: יורדים מכביש 90 (ראש פינה - קריית שמונה)
לכוון אילת השחר.
נקודת סיום: יורדים מכביש 90 (ראש פינה - קריית שמונה)
לכוון אילת השחר.
אורך המסלול: החל מק ק"מ
משך הטיול: 1-3 שעות
דרגת קושי: קל
ציוד דרוש: מגדיר צמחים בעונת הפריחה, תנ"ך
עונות מומלצות: סתיו, חורף, אביב
פריחה: בעונה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: אין
מחיר: מבוגר 20 שקילם; ילד 9 שקלים - המחירים כוללים את הכניסה למוזיאון
טלפון לבירורים: 04-6937290

  • עוד באותו נושא:
  • תל חצור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully