וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גן לאומי כוכב הירדן

15.7.2010 / 11:30

מבצר צלבני שנבנה בשנת 1168, גן פסלים של האמן יגאל תומרקין ושיעור בהנבטת זנים נכחדים של צמחים במסלול קצר וקל

בקצה המזרחי של רמות יששכר, בנקודה הגבוהה ביותר בנוף, 308 מטר מעל פני הים, מתנשא המבצר הצלבני כוכב הירדן, מוקף הוד והדר ונוף משכר.

במרכז עומד מבצר צלבני מרשים, שנבנה בשנת 1168 ונקרא בלוואר (יפה נוף). המבצר הוקם על ידי מסדר ההוספיטאלרים ועמד באיתנו בפני מלחמות ומעולם לא נכבש בקרב. השרידים המרשימים שעומדים לפנינו מציינים מעט מהעוצמות שאפיינו את המבצר הענקי שנבנה כמבצר בתוך מבצר שנמצא גם הוא בתוך מבצר. המבצר מוקף שביל הליכה מעגלי, שאורכו כ-2 ק"מ, היוצא ממרכז הגן הלאומי. השביל משלב נופים מרשימים, פריחה מגוונת וייחודית ואפשרות נוספת להבין את עוצמתו של המבצר כאשר מביטים על חומותיו מלמטה כלפיי מעלה.

מעיין הידיד

לשביל מעגלי זה נתווסף קטע שביל שמוביל למעיין הידיד, שבסמוך לו הוצבה אנדרטה אשר נחנכה בשנות ה- 60' לזכר הידיד אורד צ'ארלס ווינגיט שהנהיג באזור זה את פעילות פלוגות הלילה בשמירה על קו צינור הנפט.

בנוסף קימת בסמוך למבצר תחנת האכלה לעופות דורסים שמאוישת באופן קבוע על ידי זוג נשרים פצועים. התחנה נמצאת מצפון לחפיר הצפוני וניתן לתצפת עליה מהמבצר עצמו.

בנוסף לשרידי המבצר שבגן, אנו עוסקים בגידול והעתקת מיני צמחים נדירים וכאלו המצויים בסכנת הכחדה (צמחים אדומים) - בחזרה לטבע. אנחנו מנביטים שני מיני צמחים: אלקנת הגליל ושלהבית הגלגל. שניהם צמחים המאפיינים אדמות כבדות. לאחר שהם מגיעים לגודל מתאים, אנחנו שותלים אותם בחלקה מגודרת כדי שלא ייאכלו בידי דרבנים או חזירים או שירמסו בטעות על ידי מטיילים. בקרקע אנו מדמים את ההתייבשות האופיינית למינים אלו על ידי הפסקת השקיה הדרגתית.

בהמשך, הצמחים הללו יהיו חלק ממקור הזרעים לקבוצה נוספת של צמחים שנגדל ונעביר הפעם ישירות לשטח הטבעי. כמו לבעלי החיים, גם לכל צמח תפקיד חשוב בטבע ואנו מנסים למנוע את הכחדתם של הצמחים הנדירים על ידי הגדלת האוכלוסייה שבטבע.
במקום קיים גם גן פסלים של האמן הישראלי יגאל תומרקין הנמצא מדרום למבצר.

במיוחד עכשיו - לאור עששיות במצודה היפה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טיולי לילי באווירה קסומה במבצר המכונה יפה נוף (בלוואר), המרשים ביופיו. נהלך במעבריו הנסתרים של המבצר, לאור עששיות, ונעבור במעבריו הנסתרים תוך גילוי צפונותיו של כוכב הרוחות. כמו כן נשמע גם את סיפוריו המרתקים של כוכב הרוחות, ונשקיף אל אורות העמק. בו זמנית נאזין לחיות הבר היוצאות לפעילותן הלילית. בסוף הסיור נתפנק עם קפה ותה צמחים מהגינה ובקלוואה מתוקה.

היכן: גן לאומי כוכב הירדן
מתי: בכל יום חמישי בחודשים יולי אוגוסט
בהרשמה ותשלום בכוכבית בטבע *3639

מפת האזור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מידע

סוג מסלול: מעגלי
נקודת התחלה: בכביש 90 (בית שאן - טבריה) פונים לכביש 717 כ- 15 ק"מ צפונית מבית שאן.
נקודת סיום: בכביש 90 (בית שאן - טבריה) פונים לכביש 717 כ- 15 ק"מ צפונית מבית שאן.
אורך המסלול: 2 ק"מ
משך הטיול: 1-3 שעות
דרגת קושי: קל
ציוד דרוש: מים, כובע, משקפת, מגדיר צמחים
עונות מומלצות: כל השנה
מי שתייה בדרך: יש
גישה לעגלות ונכים: אין
מתאים לכלבים
מחיר: מבוגר 20 שקל, ילד 9 שקל
טלפון לבירורים: 04-6581766

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully