וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבי במזרח

ליאור גונן, מערכת The Gayway

14.7.2010 / 11:25

פראג מנערת מעליה את האבק המזרח אירופאי, ומציעה חיי לילה עשירים לכל חברי וחברות הקהילה הגאה. גם אם במתכונת רגועה וקרירה יותר

אין כמו בריחה קצרה למקומות קרירים ונעימים כדי לשפר את מצב הרוח ולהדחיק את האסון שעונה לשם קיץ ישראלי. עיר נפלאה שאליה תמיד מומלץ לברוח ברגעי משבר שכאלו, או סתם אם מתפנה לכם וויקנד באופן ספונטני, היא פראג. היפה שבערי מזרח אירופה תמיד תחכה לכם בזרועות פתוחות ומנחמות. על כמה וכמה בשנים האחרונות שבהן היא ממשיכה להיפתח למערב, להתפתח ולהתעצב וגם להדביק את הקצב בכל מה שקשור למקומות בילוי קהילתיים לתייר/ת הגאה.

אם בעבר הייתם יכולים לחוש קצת בדידות והרגשה של אאוטסיידריות כשהייתם מחפשים מקומות בילוי גאים בפראג, הרי שרוחות המערב והקידמה, בשילוב עם הסובלנות והפתיחות הרבה של צ'כיה (שעיגנה בחוק זה מכבר זוגיות חד מינית), הביאו לפריחת מקומות חדשים ומעניינים. אמנם רובם פונים לקהל הגאה הגברי, אך גם נשים יתקבלו שם בברכה ובאהבה.

מהמועדון לבר וחזרה

המקום העיקרי, אם לא היחידי, שמכוון אך ורק לקהל הלסביות, אך מקבל גם גברים בברכה, נקרא JampaDampa. זהו בר הלסביות הוותיק בעיר ואחד העמוסים בה. המקום בנוי משתי קומות. הקומה הראשונה, שפונה לרחוב, מתפקדת כבית קפה ומגישה גם משקאות קלים, משקאות אלכוהוליים ואוכל פשוט. קומה זו נפתחת החל משעה ארבע אחר הצהריים, ומומלץ להתחיל שם את הוויקנד בלגימת בירה צ'כית קרה במרפסת הפתוחה שנפתחה לא מזמן ועובדת רק בחודשי הקיץ.

הקומה התחתונה היא מעין מרתף שבו עמדת דיג'יי, בר נוסף ורחבת ריקודים. קומה זו נפתחת כל לילה החל מעשר. בסופי שבוע הרחבה נהיית צפופה במהירות כשהמוזיקה משתנה בהתאם ליום. בימי שני מתקיימת מסיבת האוס, בימי שלישי קריוקי, ברביעי להיטים צ'כים וסלובקים ובסוף השבוע מסיבת ריקודים עם תקליטני הבית.

משם, אפשר להמשיך לבילוי סוער ב-Friends, בר יפהפה במרכז העיר העתיקה. זהו גם אחד הברים הגדולים והוא מושך אליו בעיקר בליינים, צעירים ותיירים. האווירה שם שמחה במיוחד, והדיג'יי מצליח לרוב לסחוף את הקהל. בימי שישי מתקיים במקום ליין נשים שמח ועמוס. המקום פתוח כל ערב עד חמש בבוקר, כך שאם תישארו שם עד הסוף, תוכלו גם להספיק לרכבת הראשונה ולחזור איתה לתנומה קלה במלון.

להניח את הראש

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מלון גיי פרנדלי ונחמד, שממוקם במרחק קצר מהרובע הגאה של העיר ונקרא Aparthotel Gregory, נותן תמורה הוגנת למחירו. במלון שבעה חדרים המצוידים בטלוויזיה, כספת, מקלחת, שירותים ומטבחון קטן. המפונקים יכולים לישון במלון הבוטיק המצוין והידידותי במיוחד Hotel Sieber, או לחפש מלונות נוספים באיזור הרובע הגאה, שמתפתח וצומח במהירות רבה.

את ארוחת הבוקר אפשר לאכול ב-Celebrity Cafe, קפה גיי פרנדלי שנמצא במרחק הליכה קצרה מהמלון ומציע תפריט מלא ואווירה עליזה החל משמונה בבוקר במשך השבוע ומעשר בסופי שבוע.

יציאה מוקדמת

מעבר לחיי הלילה, פראג מציעה גם פעילות תרבותית ענפה הכוללת מוזיאונים, תיאטראות, פארקים וגלריות רבות, לצד רחובות קטנים וציוריים, שכייף ללכת בהם לאיבוד. פעם בשנה אפשר לתפוס שם גם את פסטיבל הסרטים, ופעם בשבוע מתכנסת קבוצת הספורט הלסבית. אירועים שונים מתקיימים בספרייה של לימודי המגדר וישנה גם קבוצה של לסביות שמארגנת טיולים, צפייה בסרטים, הרצאות ועוד פעילויות המיועדות כולן לחברות הקהילה.

בהנחה שטיילתם, אכלתם וגם עצרתם למנוחה קצרה במלון, אפשר להמשיך את הבילויים בעיר שמציעה למעלה מ-25 ברים גאים, סאונות, סטריפ-בר ומועדוני סקס. אחד מהמועדונים המומלצים הוא ה- Termix שנמצא בלב הרובע הגאה של העיר. המועדון פתוח מרביעי עד ראשון ואינו גובה דמי כניסה.

מועדון מומלץ נוסף הוא המועדון המוביל כיום את סצנת חיי הלילה הגאה של העיר, ה-Valentino. במקום שלוש קומות , ארבעה ברים ושני חדרי חושך פעילים. בר אחר שנחשב לאחד המובילים בעיר הוא ה-Saint Bar. הוא פתוח כל ערב החל משבע ועד השעות הקטנות של הלילה. האווירה בו נעימה וידידותית וכל הברמנים בו דוברי אנגלית.

הפיתיון: רעמת שיער בלונדי

אמנם בהשוואה לבירות אחרות בעולם חיי הלילה של פראג רגועים יותר, והמוזיקה בוודאי פחות מעודכנת מאשר בכל בירה אחרת. ועדיין ניתן ליהנות כאן מבילוי לילי סוער וסוחף. בעיקר כשזוכרים את אזהרותיהם של המדריכים המקומיים שממליצים להיזהר מנערים בלונדיים וזכי מבט שמעוניינים בעיקר בכספיכם, ולא באישיותכם הכובשת.

ואם כבר הגעתם עד כאן, נסיעה של 220 קילומטר תביא אתכם לעיר השנייה בגודלה בצ'כיה, ברנו. כאן מתקיים ב-26 ביוני מצעד הגאווה הצ'כי, השלישי במספר, שאותו ילוו מספר אירועי גאווה כמו מסיבת קריוקי, דיונים והרצאות, הקרנות סרטים, מסיבת מייקל ג'קסון (שבה תצטרכו להתחפש למלך הפופ) ומסיבת אפטר, שתסגור את אירועי הגאווה.

באדיבות Gayway - מלונות בחו"ל וחבילות ייחודיות לגייז וללסביות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully