וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרחב האווירי בארץ לא ייסגר

אריאל נוי

10.5.2010 / 14:15

המרחב האווירי בישראל לא ייסגר למרות ענן האפר הוולקני שצפוי להגיע הלילה לאזור. משרד התחבורה: נכון לעכשיו קיבלנו את המלצת האירופאים לפיה במקומות שבהם ישנם ריכוזים נמוכים של הענן, אין סיבה לסגור את המרחב האווירי

משרד התחבורה מסר בצהריים (שני) כי המרחב האווירי בישראל לא ייסגר בשל ענן האפר הוולקני שצפוי להגיע הלילה לאזור. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה מסר לוואלה! חדשות כי "נכון לעכשיו קיבלנו את המלצת האירופאים לפיה במקומות שבהם ישנם ריכוזים נמוכים של הענן, אין סיבה לסגור את המרחב האוויר. לכן נכון לעכשיו המרחב האווירי יישאר פתוח ואנחנו ממשיכים לעקוב".

מנהל רשות התעופה האזרחית גיורא רום חיזק את דבריו ואמר כי ענן האפר הגעשי לא ישפיע על התעופה לישראל וממנה. רום אמר לוואלה! חדשות כי התחזית שענן האפר יגיע לישראל התבססה על מודלים בריטיים אולם לאחר התייעצות עם מומחים עולה כי צפיפות החלקיקים נמוכה והיא לא תפריע לתחבורה האווירית.

מוקדם יותר דווח כי ענן האפר הוולקני מהתפרצות הר הגעש באיסלנד צפוי להגיע לשטחי ישראל. ממשרד התחבורה נמסר בצהרים כי הענן צפוי להגיע עוד הערב למרחב האווירי של ישראל. מאל על נמסר כי היא עוקבת אחר ההתפתחויות ולפי שעה אין שינויים בטיסות.

ענן האפר יגיע לישראל בשעות הלילה

בימים האחרונים החל ענן האפר להיסחף דרומה וכתוצאה מכך נסגרו שדות תעופה רבים בספרד, גרמניה ופורטוגל. ענן האפר הוולקני שפלט הר הגעש האיסלנדי שיבש בצורה קשה את התנועה האווירית ברחבי אירופה וגרם לנזקים כבדים לחברות התעופה. שדות התעופה בכל רחבי היבשת נסגרו, ומיליוני אנשים קורקעו ונאלצו לוותר על נסיעותיהם או לחפש דרכי תנועה חלופיות.

על פי הערכות השרות המטאורולוגי הישראלי צפוי הענן הוולקני לחלוף מעל קפריסין היום אחר הצהריים ובשעות הלילה המאוחרות הוא צפוי להגיע לישראל. הענן הוולקני נע לכיוון ישראל בגובה של 20 אלף רגל מהקרקע, מוסע על ידי רוחות צפון מערביות לכיוון דרום מזרח.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "על פי הנתונים המטאורולוגים החזויים, צפוי ענן האפר וולקני שמקורו בהתפרצות הר הגעש באיסלנד לחלוף במהלך הלילה ומחר מעל מזרח הים התיכון כולל ישראל. ענן חלקיקים זה נע בגובה שבין חמישה לשישה קילומטרים מעל פני הקרקע ואינו צפוי להשפיע על איכות האוויר באזורנו. יחד עם זאת המשרד להגנת הסביבה מנטר באופן רציף את איכות האוויר ויעדכן את הציבור במקרה הצורך".

(עדכון ראשון: 11:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully