וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענן האפר חוזר: בוטלו טיסות אל-על לאיטליה

ענן האפר הוולקני שב לשבש את תנועת הטיסות מישראל. בעקבות ההתפרצות המחודשת מהר הגעש באיסלנד, בוטלו שתי טיסות של חברת אל-על לרומא ומילנו. רוב המרחב האווירי בספרד נפתח

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות:רועי כ"ץ)

שתי טיסות של חברת אל-על שאמורות היו לצאת היום (ראשון) לערים רומא ומילנו שבאיטליה בוטלו מחשש לפגיעה של ענן האפר הוולקני, שהתפרץ מהר הגעש באיסלנד.

הבוקר נפתחו מספר נמלי תעופה בצפון ספרד, כולל בברצלונה, לאחר שאתמול נסגרו 19 נמלי תעופה עקב ענן האפר מהר הגעש באיסלנד, ורשות התעופה במדריד מסרה כי מרבית הטיסות לספרד ומספרד לצפון אמריקה הופנו לנמלי תעופה אחרים כתוצאה מהיסחפות ענן האפר. לדברי רשות התעופה האזרחית במדינה, רק שלושה נמלי תעופה נותרו כעת סגורים – כולם באזור גליסיה שבצפון מערב המדינה. כמו כן נפגעו נמלי תעופה בפורטוגל ובסקוטלנד.

בממוצע, כ-600 חברות תעופה מבצעות את הטיסות האטלנטיות מדי יום. בין נמלי התעופה שנסגרו – ברצלונה, נמל התעופה בגירונה, נמל התעופה בבילבאו ונמלי תעופה נוספים. רשות התעופה האירופית מסרה כי גם נמלי תעופה בצפון פורטוגל צפויים להיסגר כתוצאה מענן האפר. רשויות התעופה באירופה חוששות שענן האפר עלול לפגוע היום ובהמשך השבוע גם במרחב האווירי של בריטניה

בשבוע שעבר היתה זאת אירלנד שסבלה מענן האפר, שהגיע לשטחה וכתוצאה מכך בוטלו כל הטיסות בנמל התעופה המרכזי בדבלין, עיר הבירה של אירלנד.

לפני קצת למעלה מחודש הייתה זאת כל אירופה שכוסתה במעטה אפר וחשש כבד מפני תאונת אווירית. ענן האפר הוולקני שפולט הר הגעש האיסלנדי שיבש בצורה קשה את התנועה האווירית ברחבי אירופה. שדות התעופה בכל רחבי היבשת נסגרו ומיליוני אנשים קורקעו ונאלצו לוותר על נסיעותיהם או לחפש דרכי תנועה חלופיות. בעקבות ביקורת חריפה שהושמעה על איסור הטיסה הגורף החליטו רשויות התעופה באירופה להתיר את הטיסות, אך קבעו רף בטיחות של ריכוז חלקיקים באטמוספרה שמעליו ייסגרו המרחבים האוויריים.

עדכון ראשון: 8.5, 19:11

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully